dua;

2.9K 155 12
                                    

Aku senyap2 mengusha senior Yungjae yang sedang makan. Ah~~~ comelnyaaa dia kyaaaa~~~~~
"Hoi," kepala aku terus ditolak dari belakang. Aku terus menoleh.
Mamat ni lagi?!
"Kau lah pelangi yang mewarnai hidupku~~oh kekasihku Yungjae," usik Jimin dengan smirk. Aku menggigit bibir.
"Diamlah gayboy!" kataku geram. Taehyung di sebelah ketawa.
Jimin terus berlalu sambil tangannya memeluk lengan Taehyung.
"Gelinya aku tengok gay ni!" ucapku kepada Gyuwon.
Gyuwon menghirup air lalu meletakkannya.
"Betul ke Jimin gay?" soal Gyuwon. Aku ternganga.
"Habis tadi tu apa? Dah terang2 kot," kataku. Lembapnya la Gyuwon ni. Tak nampak ke adegan gay Jimin dengan Taehyung tadi?
"Tapi kenapa dia suka usik kau?" soal Gyuwon. Aku terdiam berfikir-fikir.
"Emm..maybe sebab aku sama sekolah dengan dia sebelum ni? Actually, aku sama kelas dengan dia kat sekolah rendah. Huh, bosan betul," jelasku. "Oh.." Gyuwon menyambung meminum airnya semula.
"Apapun, Jimin dah jadi lebih gila dari yang aku kenal dulu," sambungku.
"Oh really?" satu suara lain tiba2 muncul.
Aku mendongak. Terkejut aku apabila lelaki yang ku sebut2 muncul pula.
Dia mengambil tempat di sebelahku.
"Pahal awak duduk sini pulak?" soalku kasar. Jimin memandangku.
"Sukahatilah," jawabnya bersahaja tanpa menghiraukan mata kerekku.
"Taehyung! Sini ada kosonglah!" jerit Jimin kepada Taehyung yang matanya meliar mencari tempat. Taehyung terus berlari untuk duduk sebelah Gyuwon.
"Good boy," Jimin mengusap rambut Taehyung. Taehyung tersengih manja.
DAHEL.
Tak lama kemudian mereka bertukar makanan.
WHUT.
Kemudian mereka bersuap2 pula!
AHHHHHHH!!
"Gyuwon, jom! Aku rasa nak muntah berkali2 duduk sini lama2," kataku. Gyuwon yang dari tadi membaca buku terus menutup bukunya. Aku pula yang kena tengok drama gay yang disiarkan di sebelah aku secara live.
"Okey," jawab Gyuwon. Dia bangun.
"Jumpa lagi," sapanya pada Taehyung dan Jimin. Kedua lelaki itu tersenyum.
Aku terus menarik Gyuwon untuk berlalu dari situ secepat yang boleh.

"OHMY! Jimin! Tolong la! Sampai bila kau nak buat macam ni?" soal Taehyung. Dia pun jadi tak larat lagi nak makan lepas lakonan dia dan Jimin.
Jimin terdiam. Dia sendiri tak tahu sampai bila.
"Aku perlukan sedikit masa..."

Jimin is a GAYBOY ! [ COMPLETED]Where stories live. Discover now