Chapter 2

11.4K 730 75
                                    

Ari melabuhkan punggungnya dibawah sebuah dahan pokok . dia masih dalam keadaan terkejut . Jeon Jungkook . sapakah engkau ?

Baru sehari sekolah kat sini , dia boleh memikat hati Puteri Ais ? hebat XD

Ari menikmati permandangan taman di dalam sekolahnya sambil menunggu waktu rehat habis. Sejak dua menjak ini, die x ade selera . bila makan je , mesti muntah .

Mata ari tertangkap kepada 2 org manusia . adegan yg x sesuai di lihat. Cium . Ari mengalihkan pandangan die kearah lain .

Bila dialihkan pandangan ke tempat lain , dia melihat satu pasangan kekasih sedang bersawit di kerusi yg disediakan .

Yang lebih mengejutkn ari , lelaki tersebut ialah jeon jungkook .

Jungkook membaringkan kepalanya di atas peha perempuan tersebut . perempuan tersebut bermain dgn rambut jungkook .

Melihat mata Ari sahaja sudah tahu , Cemburu . namun , ego keperempuanan die kuat (A/N : mmg lah perempuan , xkan laki XD )

" sah kau playboy " gumam Ari perlahan .

Sape x kenal jeon jungkook ? playboy terkenal dipasaran ? okay , mmg lah Ari nie x kenal jeon jungkook tapi org lain mesti kenal . sekelip mata gosip nie dah tersebar luas di laman sesawang .

Ari kemudian membaringkan diri. Dia hanyut di alamnya sendiri. Dia memikirkan nasibnya.

Ari tinggal sebumbung dengan abangnya, V. Ibubapanya menetap di luar negara. Setiap bulan, ibubapanya akan menghantar wang buat dia dua beradik. Namun dia tidak faham dengan kedua orang tuanya itu. Kenapa mereka tidak mahu tinggal sebumbung? dan yang lebih menyakitkan hati.. mereka langsung tidak pedulikan Ari dan V. Keluarganya menghadapi masalah.Ari dan V ditinggalkan ketika mereka berumur 15 dan 14.

Mereka hanya menghantar wang sahaja. Ari dan V sebenarnya memerlukan kasih sayng kedua orang tuanya. Disebabkan itu jugalah, Ari bersikap dingin. Dia tidak mempunyai ramai kawan. Hanya Minju sahaja yang berkawan dengannya. Minju sahaja yang faham perasaannya. Ternyata, gadis ini memiliki seribu satu rahsia.

Mempunyai seorang abg dan kakak jugak tidak guna . kakaknya yg telah berkahwin , Kim Dahyun . Tidak pernah menjenguk dia dan V selepas berkahwin .

Kim Taehyung , semua org kenal dgn sikap dingin nya . mmg sejibik perangai die dgn Ari . Tiada perasaan . V hanya rapat kepada ahli kumpulannya , iaitu BTS .

V juga merupakan seorang Abang yg tidak pernah kisah dgn adiknya . sama ada sudah makan , sihat ataupun hidup . walaupon dia selalu kesekolah dgn Ari .

Ari mengeluh.. Dia terus bangun apabila melihat jam tangannya. Waktu rehat sudah pun tamat. Dia menggeliat dan membuat regangan lalu mengorak langkah ke kelas.

Buka sahaja pintu kelas, sudah terdengar suara-suara pelajar yang bising. Ari tidak pedulikan mereka. Dia hanya berjalan menuju ke tempat duduknya yg terletak di belakang sekali.

Ari menyumbatkan earphone di telinga dan kemudian mengalihkan pandangan keluar tingkap.

Jungkook yang baru masuk ke dalam kelas itu terus menuju ketempat duduknya. Ari tidak menyedari kehadiran jungkook kerana hanyut dalam dunia sendiri.

"Apsal kau tak rehat tadi?" Tanya jungkook.

Ari hanya termenung ke luar tingkap kelas. Pertanyaan jungkook tidak dijawabnya. Jungkook naik hantu apabila melihat perengai Ari. Dia sepatutnya bersyukur sebab orang yang terhot dan terfamous di sekolah bercakap dengannya. Jungkook mendengus marah. Lantas kakinya menendang meja Ari sehingga membuatkan gadis itu terkejut dan automatik berpaling menghadap si playboy.

[C] Playboy | J.j.k ✔Where stories live. Discover now