You Come Back?

129 16 3
                                    

🌻Part 5🌻

Pagi ini Yoona bercadang untuk le taman sengaja nak berjogging. Yoona terlihat sesorang yang amat dikenali nyer. Tapi tidak begitu pasti. Yoona terus berhenti dan pulang kerumah.

"Yoona dah balik eomma!". "Dah balik pun ingat lama lagi."

"Yoona nampak Suga la tadi eomma". "Memang la.. Dia dah balik dari Amerika, kamu tak tau ke?" Hairan pulak dia dengan Yoona harini.

Yoona menggaru kepala yang tidak gatal. "Hmmm.. Tak de sapa bagi tau pun!". Walaupun Yoona bukan nak tau sangat. "Kamu nak jumpa dia ke?" Baru saja Yoona ingin menjawab pertanyaan Eomma telefonnya berdering.

"Eomma tunggu sekejap yer.." Yoona keluar dari rumah sebelum duduk diluar dan menjawab panggilan itu.

"Yeobosayo?" Yoona bertanya. "Yoona ni Suga! Awak tak kenal saya ke? Saya baru balik ni." Yoona cam suara itu.

"Ouwh.. Bila balik sini?" Yoona bertanya dengan nada tak berapa ikhlas. "Saya baru sampai semalam. Yoona tak suka ke saya balik?" Tanya Suga dengan lembut.

"Mana ada la, Okay la Eomma panggil bye!" Terus Yoona menekan butang 'end call' dan masuk ke dalam rumah.

YOONA's POV

Aku tak sangka pulak dia dah balik! Kenapa tak tinggal je kat sana terus? Biar kenangan dia luput terus dari minda aku!

Flashback..

"Suga awak nak bawa saya pergi mana ni?" Tertanya - tanya kenapa Suga tergesa - gesa membawanya pagi ni. "Just follow okay?" Kata Suga dengan tegas. Aku terus mendiamkan diri.

Suga dan aku masuk ke dalan sebuah cafe dan seorang perenpuan memanggil suga "Suga!! I'm here" Dengan suara yang lembut.

"Suga siapa perempuan ni?" Aku pandang dia dengan marah. Dia meminta aku duduk dihadapan perempuan itu. "Suga siapa dia ni!? Baik cakap!"

"Yoon... Saya harap awak faham dan terima apa yang saya cakap ni." Yoona memandang Suga dengan muka serious.

Suga menghela nafas "Sya akan berpindah sementara ke Amerika dan perempuan ni akan jaga saya di sana. Yoona. This is Eunmi, my new girlfriend. Eunmi. This is Yoona." Aku terkejut dengan apa yang baru dikatakan Suga.

Aku bangun dengan kasar sambil menjeling Eunmi dan Suga. "Suga, awak memang jahat. Evil Man ever! Now we are over, Putus! No relationship!" Bisikku kepada Suga tetapi masih boleh didengari Eunmi. Terus aku beredar.

SUGA's POV

Aku rasa dia still marah aku pasal perkara tu sebab masa call tadi dia macam marah kot. Aku nak pulihkan hubungan dengan dia but dia masih terasa... Susah la macam ni!!

"Kalau cakap dengan Luhan mungkin dapat hilangkan sedikit stress ni" Terus Yoona call Luhan.

Tidak lama selepas itu. Luhan terus menjawab call daripada Yoona. "Yeobosayo?" Luhan bertanya. Memulakan bicara.

"Awak~ boleh tak bawa saya pergi keluar sekejap? Nak hilangkan stress". "Hari ni? Saya okay jer! Dekat mana? Bila?" Sebenarnya Luhan pun tengah boring duduk rumah. Tak tau nak buat apa.

"Pukul 4 petang hari ni. Tempat biasa". "Okay aii aii capten!" Yoona tersenyum gembira! Luhan memang comel!

Tepat pukul 4 petang. "Annyeong Yoona! Dah lama sampai?" Terus Luhan menyapa Yoona apabila nampak kelibatnya di taman.

"No, baru lagi. Duduk la" Yoona memberi ruang untuk Luhan duduk. Sengaja duduk di atas rumput. Duduk atas kerusi dah biasa.

"So? Kenapa nak jumpa?". "Firstly I trust you jadi saya akan cerita and then help me okay?" Yoona akhirnya menceritakan segala kisah tentang dirinya dan Suga kepada Luhan.

"Ouwh mcm tu... Jadi mcm mana saya nak tolong?". "Be My Boyfriend! I mean berlakon jadi boyfriend saya! Saya tak nak dia lagi.." Yoona buat muka comel dihadapan Luhan.

Luhan berfikir sejenak. Macam pelik idea dia tapi mcm fun! "Okay lah. Setuju.". "Jinjja!! Thanks and kita starr esok!" Terus dia memeluk Luhan. Penyelamat yang diperlukan buat masa kini.

Bersambung...

Update after 2 days..its not long time right? For this part is okay or not? You can comment and Vote jusseyo!!

Kimchi We Make Together [√] Where stories live. Discover now