Part 3

693 47 0
                                    

Kesemua barang kelihatan bagai di cakar kucing , mata Lux Alex beralih ke tingkap yang terbuka yang berterbang terbang langsing yang ditiup oleh angin . Lux Alex melangkah ke tingkap itu dan melihat sesuatu yang bergerak begitu pantas , Lux Alex mahu melihatnya dgn lebih dekat , dengan pantas kaki nya pusing Dan lari sekuat hati tetapi tiba saja di tangga ke 2 . Dia dihalang oleh Mirai , dengan muka geram , Lux Alex melanggar Mirai sampai ia terduduk di atas lantai tangga . Mirai yang baru saja mahu mengatakan sesuatu terus menangis kesakitan kerana terjatuh .
Lux Alex terus berlari lalu keluar dari bangunan sekolah . Matanya terkejut melihat Yuno di sangkut atas pokok , kelihatan lemah Dan tidak bermaya . Kiro yang disebelah Yuno membulat mata seakan tidak percaya Lux Alex melihatnya membunuh Yuno . * Yuno tak mati pun senarnya -_- * . " Lux... Lux Alex ?!! Eh .. Jangan fikir macam macam sa.. Ya.. Cuba hendak selamat kan awak dari kuasa hitam Yuno !! " tipunya . "kuasa hitam?? Masuk awak Lisha adalah seorang penja ...... " belum habis perkataan " penjahat" yukki lalu muncul tiba tiba di satu pokok dahan besar , lalu Yuki mengeluarkan kuasa nya . [ Yukki:- blue sm , kuasa tali beku ] . hampir kena pada badan Kiro , tetapi di halang oleh Mirai yang mengeluar kan kuasa nya pula . [Mirai:- Fire Gum , pemanah api merah] . Kiro terasa syukur tapi tidak disangka kuasa blue sm yukki itu berarah ke Mirai Dan tepat pada dada nya . Kiro yang terlihat terus menuju ke arah Mirai . Badan Mirai berdarah Dan beku begitu cepat lalu membuatkan Mirai tidak bergerak . Kiro amat marah Dan mengeluar kan kuasa hebatnya . [ Kiro :- fire green sis , pedang api hijau gelap ] . kuasa Kiro ada juga yang sesetengah takut . Lux Alex yang melihat dari tadi ingin melakukan sesuatu , pada mulanya dia terasa pelik Dan aneh kenapa ramai pelajar yang sekolah disini mempunyai kuasa yang hebat hebat selainnya . Dia melihat Lisha mahu berdiri , tetiba kesakitan itu masih tidak dapat ditahan olehnya . " Lisha awak okey ?! Maafkan sebab sakit kan hati awak tadi , saya betul betul minta maaf " air mata Lux Alex mengalir perlahan lahan Dari mata ke pipi . " saya okey , Baiklah saya nak berkawan dengan Kiro dia telah luka kan saya , saya tidak akan minta maaf !!! " merah pekat menyala di dunia , bulan yang putih terus menjadi merah pekat seolah satu penanda kuasa lain yang besar Sudah tiba . semestinya kuasa itu datang Dari "Yuno/Lisha". kiro yang masih bertarung bersama Yukki mengambil keputusan untuk cabut lari bersama Mirai . tetapi di halang oleh Yuno . Mirai Dan Kiro kelihatan takut . [Lisha/Yuno :-power super red , power terkuat di Tokyo * ikut logik cerita okey :)* ] . Lux Alex hanya terngaga masih tidak fahami apa yang terjadi . " Nampaknya kuasa hitam telah keluar , Yuno patut mati ajalah , kami adalah suruhan Captain Joi , paling terkuat tak mampu Kamu kalahkan kami . " terangnya, kiro . " Kalau macam itu kita lihat ya , suruhan Captain Joi ! " tersenyum lalu Yuno , dengan pantas badan kiro Dan juga Mirai kesakitan , pedang Dan pemanah yang dipegangnya oleh kiro Dan Mirai hilang Dan diri mereka berdua jatuh ketanah dengan darah yang keluar Dari belakang badan mereka . Lux Alex melihat darah yang terlihat di pedang yang di pegang oleh Yuno menitis menitis darah nya .

Lux Alex masih tidak fahaminya. Bila dilihat semula Kiro Dan Mirai Sudah hilang , dengan lena . yuno pun jatuh ke tanah Dan jadi sedia kala .

Malam ini membuat kan Lux Alex mengingat sesuatu yang pernah ia alami perkara yang , maybe orang juga yang sama ......

#bersambung..

:sorryforejaan
:sorrykalaupendek
:hopekorangsukamembacanya

The Power Red EyesDonde viven las historias. Descúbrelo ahora