Chapter 7 : The Old Memories

3K 576 94
                                    

p/s: font italic bermaksud scene untuk flashback :v

p/s: font italic bermaksud scene untuk flashback :v

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Omma, appa, ini Taehyung

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Omma, appa, ini Taehyung. Dia boyfriend Angel yang sama-sama study dekat UK." Kata Angela bersama senyuman manisnya. Taehyung menunduk sebagai tanda hormat kepada omma dan appa. Omma dan appa terus menjemput Taehyung duduk untuk makan bersama.

"Kamu dah lama ke kenal Angel ni?" Soal appa. Aku yang duduk bertentangan dengan Angela hanya berdiam diri tidak mahu masuk campur.

"Tak lama sangat, baru setahun lebih macam tu." Balas satu suara garau. Siapa lagi jika bukan kekasih Angela itu.

"Appa kenal juga dengan keluarga Kim. Rasanya dah boleh letak kepercayaan appa kepada kamu untuk jagakan Angela ya Taehyung?" Ujar appa. Taehyung tersenyum manis lalu mengangguk.

"Baik, ahjusshi."

Appa tergelak kecil.

"Panggil appa saja. Biasakan diri." Taehyung tersipu. Masih segan menggunakan panggilan itu.

"Aurora, tegurlah bakal abang ipar kamu ni." Omma yang berada di sisi aku menegur. Aku tersentak sebentar.

"H-Hai." Aku menyapa sepatah. Mata aku bertembung dengan sepasang mata redupnya. Satu senyuman kecil aku lemparkan. Taehyung membalas senyuman aku.

"Hai, Aurora." Aku menundukkan semula pandangan aku. Tidak betah berpandangan lama dengan lelaki yang disebut sebagai bakal abang ipar aku itu.

Ah, tidak perlu aku mengenalkan diri pun Taehyung sudah pasti mendengar omma menyebut nama aku tadi. Sebab itu dia terus sahaja menyebut nama aku.

"Maaflah Taehyung. Aurora ni memang pendiam sikit. Dia jarang bersosial." Taehyung mengangguk faham sebelum menggumam.

"Tak apa, omma."

__________________

Aku menjeling jam di tangan. Pelik apabila jam sebegini tapi omma masih belum mengambil aku di sekolah. Selalunya bila dia lewat untuk mengambil aku pulang, dia akan pesan terlebih dahulu dari awal pagi sebelum aku bergerak ke sekolah.

[DIBUKUKAN] The Eccedentesiast AuroraWhere stories live. Discover now