Author P.O.VDua tahun kemudian......
Sudah dua tahun V dan Hyojae mempertahankan hubungan sebagai pasangan kekasih. Kini, hubungan V dan juga Hyojae tidak serapat dulu lagi. Mereka sudah jarang meluangkan masa bersama.
Namun begitu, V selalu menghadiahkan anak patung beruang kepada Hyojae setiap hari. Tetapi, apabila Hyojae mendapat anak patung tersebut, dia terus menyimpannya. Dia langsung tidak melihat anak patung itu dengan lebih teliti kerana dia berfikir V tidak kisah tentang dirinya lagi.
Pada suatu hari, V telah datang ke rumah Hyojae untuk memberinya anak patung beruang itu sendiri, kerana selama ini, V hanya meletakkan anak patung tersebut di depan rumah Hyojae. V pun memanggil Hyojae untuk berjumpa dengannya.
"Ada apa kau nak jumpa aku ni?" Soal Hyojae kasar apabila nampak V di depan rumahnya.
Hyojae sengaja cakap kasar tetapi hatinya mula rasa bersalah bila kata sedemikian. Dan Hyojae sengaja tidak menggunakan panggilan oppa sbb dia fikir mungkin V akan memujuknya.
"Oppa just nak bagi ni kat chagi." Jawab V sambil menghulurkan anak patung yg berwarna merah jambu itu kepada Hyojae.
Hyojae tersenyum tipis bila V memberinya secara berdepan. Hyojae rindu suara V yg sudah lama tidak bertegur sapa. Hyojae rindu senyuman petak nya. Hyojae ingin memeluk erat tubuh badan V yg berada di depannya. Namun, ego mengawal semua kehendaknya.
"Kenapa oppa tak nak jumpa saya sejak kebelakangan ni? Kenapa oppa letak anak patung depan rumah saya? Oppa taknak bagi sendiri ke?" Soal Hyojae bertubi-tubi tanpa menerima anak patung itu terlebih dahulu. Kini, Hyojae memanggil V 'oppa' semula.
"Sekarang ni, cuba oppa cakap 'I love you' kat saya untuk membuktikan yg oppa masih lagi setia kat saya." Sambung Hyojae apabila melihat V berdiam diri tanpa menjawab soalannya.
"Oppa tak boleh nak cakap tiga perkataan tu kat chagi sebab oppa banyak kali ucapkannya." Ujar V.
"Apa maksud oppa dah banyak kali ucap ayat tu? Oppa cakap kat sapa? Oppa dah ada kekasih baru ke?" Tanya Hyojae dengan marah.
Tanpa mendengar penjelasan V, Hyojae terus mengambil anak patung yg ada pada V lalu mencampakkannya di tengah jalan.
V yg terkejut dengan perbuatan Hyojae terus berlari ke tengah jalan untuk mengambil anak patung tersebut.
Tiba-tiba............
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
VOTE
AND
COMMENTS
YOU ARE READING
[C] Love You Kim Taehyung 2 (Malay)
FanfictionCerita sambungan dari season 1. Sudah 2 tahun hubungan V Dan Hyojae mempertahankan hubungan mereka sebagai pasangan kekasih. Kini, hubungan V Dan Hyojae tidak serapat dulu lagi. Mereka sudah jarang meluangkan masa bersama disebabkan rahsia besar V...