10

1.4K 170 25
                                    

Jung Ayien

"Pagi tadi,Jimin ada jumpa saya.Dia ada cakap yang dia nak tarik diri dari jadi pebimbing awak sepanjang minggu orientasi ni.Tapi dia ada rekomenkan seseorang untuk gantikan tempat dia."

Ya tohan…Rasa macam trakea aku dah patah,bronkiol aku pula dah bertukar kehijauan menjadi brokoli,alveolus aku dah bertukar menjadi avocado.Sakitnya hati ini.( ̄∀ ̄)

Nak tak nak aku membalas tunduk hormat Prof. Jung sebelum dia berlalu pergi.Sebaik saja orang tua tu hilang dari mata,cap yang tersarung di atas kepala aku buka sebelum aku lempar jauh-jauh.

Hoodie yang aku simpan di dalam beg aku keluarkan sebelum aku layangkan berdekatan longkang.

Jap,jap,pahal aku emosi gila ni?( ̄∀ ̄)

"Tahulah aku makin gemuk.Dia sendiri cakap jangan skip makan.Macam ni ke suka?Taguna,kuangajak,budiapa!"Aku cakap siap buat gaya macam keling mabuk minum todi.

Aku berpaling dan lambat-lambat berjalan sambil kesat air mata palsu,jangan tanya bila aku letak eye more(?).

Bunyi guruh dan petir langsung tak menggugat iman aku untuk berjalan di perkarangan universiti yang tidak berbumbung.

Hati asyik berdoa supaya Jimin sekarang tengah main phone bawah pokok manggis,biar kena sambar petir!( ̄∀ ̄)

"Jiminie pabo!"Bentakku sambil menyepak angin.Seraya dengan itu,hujan renyai-renyai turun sebelum beransur-ansur lebat. Terima kasih atas kerjasama pihak bomba.

Tiba-tiba rasa ada sesuatu diletakkan di atas kepala aku membuatkan aku berpaling.Kelihatan Jimin yang ayu dengan payung nyonya.

"Tak takut demam?"Eleh,marah konon.

Disebabkan menyampah dengan perangai kebapaan dia tu,tubuhnya aku tolak separa kuat.

"Jangan kacau akulah!Biar aku kena demam denggi,kau peduli apa?!"Aku menjerit geram lalu cap yang dia sarungkan ke atas kepalaku tadi aku buka.

"Buat apa aku nak pakai cap bodoh kau ni?!Semenjak aku pakai cap kau ni,kelemumur aku dah sebesar guli kau tahu?!"Cap aku layangkan jauh dari kami.

"Kan minggu lepas baru period."Rungutnya sambil tayang muka no fun.

"Ah,peduli apa aku period ke nifas ke apa! Kau,kau keluar sekarang!"Dengan bangganya aku tunding jari ke arah pintu pagar universiti yang jauh dari kami.

"Tak nak?!Gwenchana,biar aku yang keluar!"Baru je aku berpaling dan nak melangkah pergi,kata-kata dia membantutkan niat aku.

"Aku cuma ada sebulan dengan kau."

Bagaikan adegan drama cliche,aku berdiri membelakangkannya sambil memandang wak jaga yang melambai-lambai payung kepadaku dari pondok jaga.Bukan sekarang kau bangla.

"Aku tak nak bagitahu kau sebab aku tak nak kau sedih tapi aku tahu,kau tak kisah pun."

Speechless...

"Siang malam aku fikir,macam mana nak stay dengan kau,dekat sini...tapi kau,tahu makan je."

Excuse me?!

She's Not PrettyWhere stories live. Discover now