Sebaik sahaja loceng menandakan waktu rehat, Queenz berjalan memasuki bilik pengawas.
Terlihat Knight yang berdiri tegak ala-ala askar di hadapan Cikgu Ismail.
"Ada apa cikgu panggil kami?" Soal Amelya.
"Ni barang kamu. Tag nama, buku nota. So kerja kamu macam biasa la" kata Cikgu Ismail.
Queenz hanya mengangguk sahaja.
"Oh ini ketua pengawas kita tahun ni" Cikgu Ismail menunjuk ke arah Haykal.
"Tengku Haykal Hakimi, Tengku Zariel Zaqwan, Tengku Afieq Fairul,Tengku Airil Reza dan Tengku Fiqri Daniel. Pemegang jawatan penting dalam badan pengawas aka Ahli Majlis Tertinggi dan President of Student Council" ujar Firna.
"Sempat lagi kau stalk dia orang eh" Raisya menolak Firna dengan bahunya.
"Uish, instafamous kot. Mestila. Masa dekat Jerman dulu hari-hari aku stalk dia orang. Tapi sayang siapa la aku dia orang nak followback" Firna membuat gaya sedih.
"Firna Aulia" suara Aryana sedikit tegas.
Firna diam. Knight hanya memerhati mereka.
"Tapi buat masa sekarang ni Maila hanya menjawat jawatan penolong itu hanya sementara" ujar Cikgu Ismail.
"Kenapa?" Soal Raisya.
"Sebab kami tak suka diva gedik tu" celah Zariel.
"Oo" kata mereka berempat.
"Cikgu pergi dulu. Kamu bincang la apa yang patut. Dan Aryana tahniah" kata Cikgu Ismail.
Aryana hanya menunduk hormat.
Sebaik sahaja pintu ditutup, Queenz mula menyoal.
"So korang la group pengawas yang mentadbir sekolah ni?" Soal Qirana.
"I think so" jawab Fiqri.
"Poyo la mamat-mamat ni" bisik Qirana.
"Aku dengar" suara Afieq di antara mereka mengejutkan mereka.
"Eh Nemo" kata Qirana dan Amelya serentak.
"Nemo?" kata Knight pelik.
"Fieq sejak bila kau jadi ikan?" Sindir Airil.
"Diam la kau. Kau pun" kata Afieq serious.
Qirana dan Amelya bersembunyi di belakang Aryana.
"Don't be a child Qirana Qistina and Amelya Natasya" kata Aryana tegas.
"Wowo relax la" kata Fiqri.
"Ok. Since cikgu percaya sangat dekat korang. So friend" kata Haykal berjalan ke arah Aryana.
Aryana melarikan pandangannya.
"Ary how?" kata Raisya.
"Terserah" kata Aryana lalu keluar dari bilik itu.
"Garangnya" ujar Afieq dan Airil serentak.
"Siap sedia je la esok ye mr headprefect. Jangan risau kalau ada budak buat salah. Hantar je dekat kitaorang. Ok" kata Firna lalu mengenyitkan matanya.
Di luar Qirana mencubit lengan Firna.
"Kau esok jangan buat perangai macam tu. Tengok kita kena sound tau dengan Ary" kata Qirana tegas.
"Aku tahu la" jawab Firna.
Nada suaranya juga seperti selalu bukan seperti di bilik pengawas sebentar tadi.
YOU ARE READING
The TENGKU's Rules | TERBIT
Teen FictionGlatic Highschool,sekolah yang sangat cemerlang dalam bidang akademik,sukan serta disiplinnya. Peraturan sekolah itu dikawal ketat oleh pengawas di sekolah itu atau lebih tepat 'SCHOOL DEVIL'. Mereka kembali sebagai 5 orang yang berbeza. Tidak sep...