CHAPTER 6

19 2 0
                                    

"Chagi dah sampai..chagi dah boleh buka mata.." ujar Taehyung. Aku segera membuka mataku. Aku terkejut melihat sekeliling. Mwo?? Aku dimana??? Tetiba tanganku Taehyung genggam erat lalu kami berjalan ke satu tempat seperti tasik. Tasiknya sangat besar dan cantik.

"Awak..tengok sebelah kiri.." suruh Taehyung. Lantas aku memandang ke kiri. Seorang namja dan seorang yeoja sedang berpegang tangan. Sweetnya mereka. Tetapi aku tergamam saat kedua dua nereka terpandang ke arah kami. Wajah mereka pelik..yeoja itu serupa AKU??? DAN NAMJA TU SERUPA TAEHYUNG ...apa ni????

"Taehyung..siapa mereka?? Kenapa serupa kita??" tanyaku sedikit gentar. Taehyung mengeratkan genggamanya. "Itu kita chagi.." balas Taehyung. Mwo??? Ka-kami??? Aku memandang ke arah pasangan yang menyerupai kami. Jarak kami agak jauh dri mereka tapi suara mereka sangat jelas.

"Chagi..chagi tak takut kh khawin dengan oppa??" tanya namja yang serupa Taehyung itu. Gadis yang menyerupai aku itu tersenyum seraya memegang pipi namja itu.

"Ani! Chagi tak takut pun.." balas gadis itu lembut. Namja itu tersenyum gembira."jjinja?? Walaupun oppa ni dracula.." tanya namja itu lagi. Gadis itu mengangguk. Mata mereka bertembung. Semakin lama wajah mereka semakin dekat. Aku pula yang berdebar..sepertinya aku tengah tonton movie aku sendiri..

"Saranghaeyo Elly Kim.." ucap namja itu lembut lalu mengusap pipi yeoja itu.

"Nado saranghaeyo Kim Taehyung.." jawab yeoja itu. Yah!!! Wae aku yang excited tengok?? Sweetlah mereka..tetiba sesuatu melingkar dipinggangku aku menoleh sisi..Taehyung sedang memeluk aku sambil meletakkan dagunya di leher.

Aku hanya mengeluh dalam hati seraya memandang ke arah yeoja dan namja itu. Ommo!! Bibir mereka hampir bersentuh. Baru mereka hendak bersentuhan bibir. Sebatang pokok tumbang di belakang mereka. Mereka terkejut. Aku juga terkejut! Tidak lama,seorang lelaki berpakaian serba hitam dan beberapa orang lagi datang ke arah mereka. Bukan berjalan tetapi terapung. Namja yang serupa Taehyung itu segera menarik tangan yeoja itu untuk dibawa lari.

Tetapi lelaki berpakaian serba hitam itu segera berdiri di hadapan mereka.

***************

"Taehyung² kau ingat kau boleh lari dri aku??" kata lelaki berpakaian hitam itu dengan angkuh. Pandangan tajam dan membunuh Taehyung berikan pada lelaki itu.

"Apa lagi yg kau nak huh!?? Vlad?" soal Taehyung. Terukir senyuman dibibir Vlad sambil memandang penuh menggoda pada yeoja di sebelah Taehyung. Yeoja tersebut segera bersembunyi di belakang Taehyung. Pandanganya dialihkan pada Taehyung semula.

"Aku nak darah wife kau..boleh??" jawab Vlad dengan muka yang seperti perogol bersiri. Taehyung sudah mula mengepal penumbuk. "Jangan gila!! Aku takkan!!" jerit Taehyung. Vlad tertawa kecil sambil menggosok gosok batang hidungnya. Tak lama pandanganya tajam dan wajahnya berubah serius.

"Jadi terpaksalah aku guna kekerasan ni.." jawab Vlad. Taehyung hanya mendiamkan diri. Vlad tersengih lalu memandang lelaki² yang bersamanya tadi. Ibu jari jari diangkat dan lelaki² itu faham akan maksud Vlad. Tetiba Yeoja itu ditarik oleh salah seorang lelaki  yang bernama Joshua. Dan satu tendangan mendarat di belakang Taehyung. Taehyung terhumban ke depan.

"Yah!!! Lepaskan sy!!! Oppa!!!!" jerit yeoja itu. Taehyung berdiri dengan kekuatan yang lemah lalu memandang tajam wajah Joshua. Sekelip mata saja wajah Taehyung sudah bertukar menjadi wajah yang menakutkan. Gigi taringnya mula kelihatan dan matanya menjadi merah kebiruan . Klik!! Taehyung hilang dari pandangan. Semua membisu kecuali Vlad.

"WOI TAEHYUNG!! KELUAR!! " jerit Vlad tidak puas hati. Vlad terjelopong  ke belakang apabila belakang tubuhnya ditendang kuat. Taehyung kini berdiri tidak jauh dari Vlad. Apa bila melihat Vlad yang sedikit lemah  Taehyung segera berlari ke arah Joshua sambil menghayunkan penumbuknya ke arah Joshua. Tetapi Mingyu pantas menahan tumbukan Taehyung dan tak semena mena Taehyung di hadiahi tumbukan di dada. Lantas dia jatuh ke tanah. Cecair merah mula keluar dari mulutnya.

"Yahh oppa!!!!!" jerit yeoja itu. Dengan tenaga yang lemah Taehyung mencoba untuk berdiri. Tetapi pergerakkannya terbatas apabila Vlad memijak dadanya lalu memulasnya dengan kuat. Taehyung mengerang kesakitan.

"Aku dah cakap kan..manusia hanya buat kau lemah..buat kau jadi pengecut..lebih tepat..yeoja tu buat kau LEMAH!!!!! Sedarlah Taehyung..yeoja tu manusia..kau pula monster macam aku..dia takkan hidup lama dengan kau.." ujar Vlad  dengan nada perlahan tetapi cukup membuatkan  Taehyung mengetap bibir geram.

"Baik kau join aku..kita guna darah yeoja ni untuk takhluki dua dunia..nak..??" pernyataan Vlad  membuatkan Taehyung semakin geram. Manakala Vlad  tetap tenang dan selambah.

"Jgn harap!!" balas Taehyung separuh menjerit. Vlad  menggigit bibir sambil menggosok gosok keningnya dengan hujung telunjuk jari. "Wonwoo!! Bawa sini yeoja tu!!" arah Vlad . Woonwoo tersengih dan lantas menarik yeoja itu dari Joshua dan membawanya kepada Vlad..

Vladimir merentap kasar lengan yeoja itu seraya menghidu rambutnya dengan kusyuk. Yeoja tersebut tersedu sedu menangis. Taring Vlad mula timbul apabila terhidu bau drah yeoja tersebut.  Taehyung mengetap gigi . Vlad memandang Taehyung sekilas lalu tersengih sinis.

"darah dia mesti sedap kan??" soal Vlad dan masih menghidu rambut yeoja itu.

"Kau jgn berani nak sentuh dia.Vlad!!!! JGN KACAU DIA!!!!!!!" tengking Taehyung. Vlad memutarkan bola matanya lalu memulas dada Taehyung dengan lebih kuat. Taehyung mengerang kesakitan. Terasa tapak kaki Vlad betul² menyiksa. Bukan dia tidak mahu  berlawan tetapi tenaganya tidak cukup kuat. Dia sangat lemah kerana dia tidak lagi meminum darah manusia. Sedangkan darah manusia adalah sumber kekuatan bagi semua Vampire mahupun Dracula.

"Relaxlah..aku takkan sentuh dia..tapi..kau mesti join aku..macam aku cakap tadi..kita takhluk dua dunia guna darah dia..macam?? Nak?" ujar Vlad penuh suka. Pipi Taehyung memerah menahan marah.

"Lepas tu kau guna dia ..dan dia mati??? KAU INGAT AKU BODOH!!!? ??? HUH??" jerit Taehyung .  Vlad tertawa kecil.

"Eh?? Mengaku bodoh..baguslah..sebab tu aku suka dengan spesis dracula..sedar diri bodoh..eh?? Taklah jgn marah ne..Taetae??" ujar Vlad separuh menyindir. Taehyung mengepal pnumbuk...

'Tolong aku Jungkook..'

"Aku bagi kau dua pilihan Kim Taehyung...kau join aku takhluki dunia Vamp dan Mans..kita guna darah wife kau...dan

aku akan guna kuasa aku untuk hidupkan wife kau balik bila dah selesai semuanya..pilihan kedua pula aku rampas wife kau..guna darah dia dan kau mati..aku seorang boleh hidup senang..amacam???" sambung Vlad lagi. Taehyung terdiam seketika.

"Kenapa mesti wife aku????? Kenapa mesti aku???" soal Taehyung perlahan. Vlad tersengih sinis."sebab wife kau kan keturunan terakhir yeoja yang boleh membuka dua dunia .. Lebih tepat kunci kepada dunia Vamp dan Mans..dah lupa..kau pula keturunan terakhir Dracula yang mempunyai kekuatan seperti vampire..malaun!" ujar Vlad. Taehyung menggigit bibirnya.

"AKU TETAP TAKNAK!!!!!" jerit Taehyung tegas. Vlad mengeluh sambil mnggelengkan kepalanya. "Bodoh!!" jerkahnya. Rahang Yeoja itu dicengkam kuat. Taehyung terkjut. Vlad kini diluar identitinya. Tringnya keluar..anak matanya bertukar menjadi putih. Baru Vlad hendak membenamkan taring di leher yeoja tersebut. Vlad terhumban kebelakang. Joshua dan yang lain terpaku.

"Kau lambat.." ujar Taehyung lemah. Namja yang menendng Vlad tadi tersenyum petak..

"Mianhe Taehyungie.." ujarnya.

*************

Huhuhuhu...kalau ada typo biarkan...kalau ada ayat terbalik..biarkan..huhu..

By the way..vote and comment..muaaaaahhhhhhh

The Dracula In LoveWhere stories live. Discover now