kau permpuan aku benci 1

24.3K 354 0
                                    

Perjalanan seorang wanita yang ayu, cantik bak bidadari, namun dalam kecatikkannnya ada keperitan yang terpaksa dia alami dan pendamkan seorang diri. Kisah seorang gadis yang bijak dan sopan bernama Masyitah Amira.

"Alhamdulillah akhirnya aku dapat merangkul ijazah dalam bidang kedoktoran". Kata Amirah kepada rakannya yang lain yg selalu ada bersamanya dan saat sukar dan duka yang dia alami selama dia menuntut di universiti tersebut. Dalam masa yang sama Amira menarik lafaz lega kerana semua usaha yang dia letakkan selama ini akhirnya terbalas dengan jayanya dan mampu mengukirkan senyuman di wajah ibu bapanya. 

Tiba2 terdengar suara yang amat dikenalinya bergema di telinga.
"Congrats Amirah yang ku sayang" kata seorang pemuda bernama Afiq yg tinggi lampai sambil tersenyum sinis ke arahnya. Nak kata handsome, handsome lagi lembu yang aku jumpa tengah jalan hari tu. Dahla mamat tu berlagak nak mampus. ' meluat aku dia panggil aku sayang, kenal pun tak'.
Semua rakan Amirah tertumpu ke arahnya. Amirah mengeluh. Knape la dia ni sibuk jerr menyelah. Tak da kerja ke mamat ni...'desis hatinya sambil matanya beralih arah dengan sangat sinis.

Senyuman diberi oleh Afiq mempunyai seribu satu makna yg tersirat.
FLASHBACK

" Mana tempat kuliah ni..dah 10 minit aku ikut  signboard yang ada tapi tak muncul2 pulak bilik kuliah aku ni..kalau lambat mati aku.... ". Kata Amirah dengan mengeluh. Dah la lambat pastu sesat pulak tu. Ishhh... maklumla budak junior yang baru register.

Aku mencari hampir 10 minit ....tpi masih tak jumpa.Jam ditangan sudah menunjukkan hampir pukul 9 pagi. Tiba2 sekumpulan pelajar yg bergelak sakan di satu sudut di tangga ,nampak gayanya  abang-abang senior. Aku beranikan diri untuk mengorak langkah untuk bertanya.Tiba- tiba seorang lelaki berbaju kemeja berwarna hitam memberi isyarat kepada kawan -kawannya untuk berpaling ke arah aku yang tercegat di hadapan mereka tak jauh dari mereka.

" afiq ade awek datang la" kata pemuda itu kearah lelaki yang agak arrogant yang bernama Afiq. Afiq tanpa membalas kata2 rakannya terus sahaja berpaling dan melihat ke arah aku terus ke dalam anak mataku. Muka mamat tu ketat gila !!

Nak tanya ke tak..... tanya je la... kalau tak nanti aku sampai bila tak jumpa bilik kuliah'. Desis hati Amirah.

" maaf abang-abang semua  boleh saya tumpang tanya, Bilik kuliah 2 mane yer.."tanya Amirah dengan sangat hati-hati.

" apa awak?? ...nak tumpang tanya jer...kalau awak nak tumpang rumah saya pun boleh... boleh kita lepak2 makan super ring" kata salah seorang dari mereka dengan berseloroh. Aku mengetapkan gigi. Kalau  nak tolong cakap la nak tolong, ini tidak, pemuda bernama Afiq masih memandang aku tanpa berkelip langsung...aku dah naik risau. Aku baru nak melangkah pergi ...tiba2 satu tangan terus menyambar ke lengan aku. Aku berpaling ke arah Afiq yang memandang sinis ke arah aku.

" hei!!!!!.... Apasal kau pengang tangan aku. Kau tak tahu hukum hakam ke?... main terjah jer...." Aku masih menahan amarah yg sdg bergejolak walaupun dia pegang dengan tangan berlapikkan baju kurung tetapi aku masih tidak berpuas hati. Rakan-rakannya lain terkejut beruk dengan tindakkan spontan Afiq. Aku yang meronta dengan harapan tangan ku dapat dilepaskan. Apa la sangat kudrat seorang perempuan macam aku ni...lagi2 berat aku hanya 50kg je.. tinggi pun 155cm.

"relaks cik adik..kami ni bukan orang jahat..kami ni nak berkenalan dengan awak jer.."kata salah seorang dari mereka..' muka macam jalan tar ada hati nak mengayat aku..' kata aku namun hanya terhambur didalam hati sahaja...

" kau nie Masyitah Amirah kan..." kata Afiq dengan dahinya yang berkerut. Aku terkejut bagaimana dia boleh tahu padahal tag nama aku masih dalam beg aku.
" selagi kau tak  jawab pertanyaan aku selagi tu aku tak akan lepaskan tangan kau..." Dengan penuh pandangan sinis yang diberikan. Yang peliknya rakan-rakan dia takde pulak yang menghalang. Ke dia ni anak raja.   Ishhhhhh..... 

Kau Perempuan Aku Benci✔ CompleteWhere stories live. Discover now