Min Yoongi (MYG)

143 12 9
                                    

Bias: Min Yoon Gi (Suga;BTS)
Korean name: Yoon Shi Min
Genre:Angst,sad to happy
Place:High School

MENTIONED: YoonShiMin

"Buat kerja sekolah aku." Yoongi mula melemparkan buku tersebut ke arahnya. Dia mengangkat kepalanya.

"Hah weh! Sekali dengan aku! Mesti kau tahu jawapan ni kan!" Taehyung berkata riang sambil menunjukkan muka surat yang perlu dibuatnya. Yoongi pula tersenyum sinis.

Shimin memandang Suga dan Taehyung dari jauh. Dia mengeluh seketika. Sudah dua tahun dia bersama dengan Suga tetapi perubahan lelaki masih tidak berubah. Perangai buli itu masih tetap ada! Walaupun sudah menasihatinya tetapi Yoongi tetap mengendahkannya.

"Noona!" Taehyung mula menjerit dan memeluk Shimin sekuat hati. Shimin pula tersengih. Dia hanya membiarkan perbuatan Taehyung tersebut. Yoongi pula sudah menarik kepala Taehyung menyuruhnya untuk melepaskan Shimin.

"Tepilah kau. Bukan awek kau." Yoongi memeluk bahu Shimin dan merapat ke arahnya. Taehyung mencebik. Peluk sikit salah. Dia menjulingkan matanya ke atas.

"Kau buat macam tu lagi sekolah. Aku bakar buku sekolah kau." Yoongi memandang tajam ke arah Taehyung. Shimin pula tergelak kecil. Dengan orang lain dia berani buat tetapi bila bersama geng BTSnya? Puih. Satu hapak buli dia tak jalan langsung!

Taehyung mengangkat tangannya dan meletakkan di atas bahunya. Matanya dipandang ke atas seraya menjelirkan lidahnya ke arah Yoongi sebelum dia melarikan diri di dari situ.

Yoongi pula sudah naik angin dia ingin mengejar Taehyung tetapi Shimin menahannya. Pandangan redup Shimin diberikan pada Yoongi.

"Harini masuk kelas awal eh?" Shimin memandangnya dengan simpati. Yoongi memegang tangan Shimin sebelum diusapnya.

"Tengoklah macam mana." Yoongi nenghadiahkan senyumannya sebelum mengejar Taehyung yang sudah agak jauh itu.

Shimin menggelengkan kepalanya. Perangai budak-budak!

×××

"Okay class hari ni saya ada pelajar baru!" Riuh rendah di dalam kelas itu. Yoongi pula hanya memandang guru kelasnya itu, Mrs Lee.

Pelajar tersebut memasuki ke dalam kelasnya sambil memasukkan tangannya ke dalam poket blazernya. Dia menghadiahkan senyuman yang manis pada pelajar di dalam kelas. Pelajar perempuan sudah terlopong tetapi pelajar lelaki. Sudah mencebik, memaki, membebel.

"Hai! Saya Steve Myung! Awak semua boleh panggil saya Steve!" Steve mula berkata dengan nada yang ceria. Shimin pula terkejut. Terkejut akan kehadiran Steve. Yoongi pula memandang Steve bersahaja. Dia mula menggumpal kertas menjadi bola dan membaling ke arah 2 meja di depan. Lantunan bola terkenapada dua pelajar itu. Mereka mengaduh kesakitan serentak tetapi agak perlahan.

"Okay Mr Myung. Awak boleh duduk di sebelah Mrs. Yoon." Steve tersenyum sebelum menapak ke arah Shimin. Tersenyum lebar!

"Yow bae, long time no see!" Shimin tersenyum seraya membuat greet pada Steve. Gila kau tak kenal Steve. Dia lah yang selalu temannya bermain di taman! Plus kawan baiknya di Canada!

"Kau pindah sini tak bagitaukan heish jahat!" Shimin mencebik. Steve pula ketawa. Adegan mereka membuatkan Yoongi terasa cemburu. Dia menahan geram dengan mengepalkan tangannya.

×××

Seminggu setelah berlalu, Steve dan Shinmi makin bertambah mesra. Kadang-kadang Yoongi ada juga terasa terpinggir. Dia ingin membuli orang juga tiada mood. Kadang-kadang Jimin dan Taehyung mengajak untuk membuli tetapi dia juga menolak!

OneshotWhere stories live. Discover now