Avfall-til-energi er en prosess for å konvertere avfall til brukbar energi: elektrisitet, varme eller brennbart drivstoff. I Nord-Amerika, har denne konverteringen tradisjonelt funnet sted gjennom bruk av biogass (fra deponier og anaerob Septiktanker) for kraftproduksjon og direkte forbrenning for varmeproduksjon.
Forekomster av konvertere avfall til brennbart drivstoff har vært mangelvare. Prosessen har historisk tatt form av biogass rensing for enten på stedet CNG og LNG kjøretøy tanking eller naturgass rørledning rutenettet injeksjon. Det er tusenvis av biomethane-fueled biler i verden, men bare en liten del av dem er i Nord-Amerika. Som en fornybar erstatning for naturgass er biomethane en levedyktig fornybar alternativ til diesel og bensin, som underbygger den økende støtten for dette programmet de siste årene.
Det vanligste eksemplet på avfall konvertering i brennbart drivstoff er rensing av biogass hente rørledning kvalitet biomethane. Relativt få slike rensing anlegg finnes på vårt kontinent, selv om noen av dem har produsert rørledning kvalitet biomethaneand injisere det i et naturgass overføring eller distribusjon nettverk i mer enn 20 år. I de siste par årene, har dette programmet vært økende momentum som det har vist seg for å være kostnadseffektive, bærekraftig, og med en godt utbygd infrastruktur i forhold til andre former for fornybar energi.
Deep Blue NRG Group tilbyr kundene sine vugge til grav analyse av biogass programmer, samt utvikling, markedsføring og gass kontraktørselskaper støtte.