26 : Finale

74 6 1
                                    

Kamal ditangkap dan dikenakan hukuman gantung Sampai mati..Afifah membawa Aku dan lelatih yg lain  ke hospital bersama dengan tentera Hanafi..Pada masa tu,aku tak mampu untuk membuka mata..aku hanya nmpk sedikit dan terpancar kesedihan di wajah afifah air mata yg jatuh berderai..

"Adli! Bertahanlah..Adli!!"

Kemudian aku memejamkan mata..aku dibawa ke hospital besar singapura...Setelah 10 hari dirawat,aku boleh membuka semula mata aku..Aku dan pelatih yang lain ditempatkan ke satu bilik..

Ahli keluarga mereka berpusu -pusu masuk ke dalam bilik tersebut akibat rindu akan ahli keluarga mereka..Di dalam bilik itu,hanya tangisan yang dapat didengari..Ahli keluarga yg diculik sindiket dibenarkan datang secara percuma dan tidak dikenakan visa..hal ini adalah atas bantuan kerajaan singapura dan polis malaysia..

10 hari Kemudian,aku dapat melihat ahli keluarga aku yg sedang menangis akibat tgk keadaan aku dan rindu mereka Pada aku..Aku memeluk ahli keluarga aku seerat -eratnya..aku melepaskan rindu aku Pada mereka dan terasa seperti kehilangan sesuatu..

"Abah mana abah?"tanya aku..

Mereka hanya mendiamkan diri tak berkata apa-apa..Pada masa tu,barulah aku tau bahawa aku sudah kehilangan ketua keluarga yang aku sanjung selama ini..

Aku berniat nak ke kubur abah aku selepas aku balik ke tanah air..tetapi aku tak tau pulak yang aku dan pelatih yg lain ditempatkan selama 5 bulan..

Selepas 3 bulan,keadaan aku beransur pulih..Hanafi juga turut datang..Aku perhatikan secara senyap keakraban Hanafi dan afifah..Aku tak sangka, timbulah perasaan cemburu dalam dada aku..

"Kau dah gembira skarang?"tanya Hanafi Pada afifah..

"Em..sangat gembira..terima kasih Hanafi..atas bantuan kau,aku jumpa dia.."

"Haha! Biasa-biasalah.."ketawa Hanafi..

Aku menjeling afifah di bawah selimut..betapa gembiranya dia ketawa depan aku dengan seorang Lelaki yang aku tak kenal..Tapi,  dlam sudut hati aku,aku sangat gembira dapat berjumpa dengan orng yg aku sayang semula..

Hanafi Kemudian balik. Aku pulak mula bertanya siapa dia yg sebenarnya..Afifah hanya ketawa kecil..

"Hei..sape dia? Kenapa kau gelak-gelak dgn dia kat depan aku pulak tu.."

"Hah? Kau..cemburu ke ni? Haha!"

"Apa? Aku tak Eh.."

"Erghh..yelah tu..Kalau tak cemburu,tak delah rasa sayang kan?"

"Eh..Biaklah..aku cemburu sebenarnya..sape dia?"

"Dia minat kat aku dulu..Tapi aku tak pernah perasan dia.."

"Ouhh.."

"Kau nak air tak? Aku boleh ambikkan.."

"Ah..boleh jgk..terima kasih my future wife.."

Di dalam bilik tersebut mula riuh suara pelatih PLKN..kami menjadi rapat Setelah kejadian tu..Kami bertukar No telwfon dan mula bergurau antara satu sama lain..Dan berita baiknya,aku ada kawan selain Afiq dan Nazri.

Afiq skarang bekerja sebagai pembuat makanan paling terkenal di malaysia..Manakala Nazri pulak menjadi usahawan yang berjaya..

Apabila afifah masuk je bilik rawatan tersebut,aku mengetuk cawan aku dengan sudu daa memberikan pengumuman..

Ting Ting Ting Ting Ting ting !!

"Baiklah semua! Aku nak beritahu ni..Aku akan kahwin dengan gadis ini yng bernama Afifah binti abu bakar! Aku nak korang semua datang perkahwinan aku nanti.."

Afifah memukul bahu aku dan tunduk malu..du dlam hatinya sgt bahagia sebenarnya..

"Beres boss!! Haha!!"jerit Pelatih yg lain..

Setelah 5 bulan, kami boleh pulamg ke tanah air..Aku singgah ke kubur abah terlebih dahulu dan membacakan surah yasin kepadanya..Aku juga membantu ibu aku dengan duit simpanan aku supaya hidup dia menjadi senang..Kak hanis menjadi usahawan wanita yg berjaya seperti Nazri.mak aku dah tak perlu menjual nasi lemak lagi..adik aku pulak Menyambung pengajian di tingkatan 6 dan alhamdulillah berjaya dalam peperiksaan..

Aminah telah menghembuskan nafasnya yang terakhir akibat diperkosa berkali-kali dalam 1 hari..

Dan aku melafazkan akad nikah Dengan menjadikan Afifah tanggungjawab aku sepenuhnya..
Keluarga aku telah menjadi Tapi semula semnjak kehadiran aku didalam rumah tersebut..

------------HAPPY ENDING ------------

Cinta Itu Buta  [Complete]Where stories live. Discover now