18- Punishment

135 11 4
                                    

Yerin

"Jungkook?" Aku bangun dari baringanku.

"Noona! Syukurlah noona dah jaga. Hyung!!!" jerit Jungkook kuat lalu keluar dari ruangku. Ruangan ni berupa sebuah bilik.

"Yerinna!!!" sorak Seokjin oppa gembira.

"Oppa!" panggilku lalu memeluk satu2nya abangku ini. Tiba2 aku teringat sesuatu.

"Maja (betul). Bukan sepatutnya Yerin dah mati ke?" Apa yang jadi ni?"

"Mula2 kami semua ingat macam tu. Tapi, Yerin selamat. Appa cakap mungkin sebab apa yang Yoongi buat kat Yerin sebelum Yerin jadi mermaid sepenuhnya," cerita Seokjin oppa.

Yoongi buat? Yoongi buat apa?

😰 k.i.s.s???

Aku memerhati oppa dan Jungkook sambil mengemam bibir. Ekspresi muka Jungkook nampak sangat macam dia tahan gelak. Yang oppa pula.. erm.. susah nak ditafsir.

"Yerinna," panggil appa. Oppa memberi ruang kepada appa mendekatiku.

"Gomaweo sebab balik dengan selamat," ucap appa sambil memelukku. Aku tersenyum. Aku pun bersyukur sebab dapat balik ke pangkuan keluargaku.

"Mulai sekarang, jangan naik ke permukaan dah, arasseo?" tegas appa. Aku terdiam. Maksudnya, aku dah tak boleh jumpa Yoongi, eomma dan kawan2 aku yang lain?

"Yerin dah tak ada dalam ingatan mereka. Jadi, ambil peluang ni untuk betulkan semua salah Yerin yang dulu. Arachi?" tegas appa. Apa jawapan yang patut aku bagi?

"Yerin!" panggil appa bila aku tak membalas soalannya. Aku tahu dan sedar apa yang dia tanya tapi..

"Algeseumnida, abeoji," akurku sbil menunduk.

"Ekor kamu sakit tak lagi?" tanya appa.

Aku menggeleng.

"Tapi, siapa yang selamatkan saya tadi?" tanyaku.

"Kamu patut berehat dulu. Jangan gerakkan ekor kamu lagi. Kamu masih lemah," pesan appa dan kemudian meninggalkanku dalam bilik.

"Oppa.."

"Oppa ada hal. Oppa pergi dulu, ya? Yerin rehatlah dulu," kata oppa dan terus meninggalkanku.

"Jungkookah," panggilku. Jungkook meletakkan jarinya di bibir dan kemudian mengintai ke luar bilik. Bilik aku ni lebih kurang macam timbunan batu karanglah.

"Waeyo?" tanyaku perlahan.

"Kookie akan bagitahu siapa dia. Tapi noona kena bertenang dan jangan berfikiran buruk, boleh?"

Aku mengangguk.

***

Maja. Aku pernah mimpikan perkara ni. Dalam mimpi tu, appa cakap sebenarnya masih ada lagi seoramg ahli sihir yang terselamat. Tapi, ahli aihir tu dikurung untuk keselamatan semua orang.

Tetapi si ahli sihir itu dah mati. Tenaganya tak dapat menandingi tenaga Tae Yeon.

"Noona tak faham. Moyang kita nak hapuskan witch sebab kewujudan mereka menimbulkan banyak masalah. Tapi, diorang simpan sorang untuk kepentingan mereka di masa depan? Bersendirian? Alone? Do they even know how much hurt she was?" gumamku sambil menunduk. Rasa marah bercampur dalam hatiku.

"Sebab tu appa dengan hyung tak nak ceritakan dekat noona. Sebab witch tu dah buat ramalan dan baca noona lepas sebulan noona pergi. Hati dan syak wasangka noona tu dah jadi macam manusia."

"Yah, they are not that bad!"

"See? Noona pertahankan mereka. Noona lupa ke apa yang salah seorang witch tu buat kat noona?"

Will You Remember MeWhere stories live. Discover now