Bab 4

15 1 0
                                    

Pada keesokan paginya, Adam bersiap-siap untuk pergi kerja. Selepas sudah bersiap-siap, dia turun ke bawah dan keluar untuk pergi kerja. Sarah mengajak suaminya itu untuk bersarapan bersama. Namun Adam berkata “Saya tiada selera untuk bersarapan pagi ini”. Sarah bertanya kepada Adam “Kenapa awak tiara selera? Adakah awak masih marah pada saya? Awak,saya tiada apa apa hubungan pun dengan Zhariff. Saya dengan dia cuma kawan sekerja”.

Adam tidak memperdulikan apa yang dikatakan oleh Sarah lalu dia terus menaiki keretanya untuk pergi ke tempat kerjanya. Setibanya dia di tempat kerjanya, di dalam pejabatnya, Adam teringat kembali apa yang telah dikatakan oleh isterinya. Di dalam hatinya “ Adakah betul apa yang dikatakn oleh Sarah tadi? Kenapa aku jadi macam ni? Dia kan isteri aku. Aku tidak patut berbuat begitu kepadanya”. Adam telah menyedari perbuatannya itu lalu dia menitiskan air matanya.....

Adam pulang ke rumah daripada tempat kerjanya. Dia memasuki rumahnya dan terus berjumpa dengan isterinya yang sedang duduk di atas sofa. Adam berkata“ Sayang, abang mintak maaf sebab tidak percayakan sayang. Abang harap sayang boleh maafkan kesalahan abang ini” sambil memegang tangan isterinya. Isterinya pun membalas kata-kata suaminya itu“ Saya maafkan kesalahan abang itu. Saya faham perasaan abang. Saya sayang awak”. Kemudiannya dia memeluk suaminya itu.

Cinta Adam 2 Where stories live. Discover now