Sudah hampir dua bulan lebih aku bekerja disini. Kini aku tau susahnya mencari duit. Selama ni, apa yang aku minta, CONFIRM akan dapat. Confirm k confirm.
Kook juga sudah tidak menghubungi aku lagi. Begitu juga dengan appa dan omma aku. Mungkin sibuk. Ya. Terlalu sibuk.
"Haena! Tolong aku hantar ni dekat meja hujung sana. Aku nak ambil order" Aku tersedar dari lamunan. Aku mengangguk kepada Hyelin lalu mengambil dulang berisi 2 cawan Mocha dan Cappuccino lalu berjalan me arah meja Yang terletak di hujung cafe.
"Here your drink si-" aku tergamam. Kook. Dan seorang yeoja. Aku berdehem sekejap. Lalu meletakkan dua cawan coffea itu di atas meja. Lalu aku tersenyum nipis
Aku perasan yang kook terkejut melihat aku.
Aku meletakkan dulang di tempat yang disediakan. Tiba tiba tangan aku ditarik kuat ke satu ruang tertutup. Kook.
"Kau nak apa? Aku sibuk ni" rengus aku perlahan lalu silangkan tangan aku ke dada.
"Kenapa kau kat sini?""Aku kerja. Salah?"
"Btw, yeoja ta-tadi tu-"
"Takpe, aku tak kesah pun. Kau ada life kau sendiri. Dan aku ada life aku sendiri. Simple. Anggap kita dah tak ada apa apa" ujar aku selamba.
"No! Never! Kau milik aku Haena"
"I'm not your wife. Or your finance. I'm your friend. Listen. Friend. Dah aku ada kerja nak buat" aku tolak dia kuat sehingga dia terdorong sedikit kebelakang.
Tanpa sedar, setitis air mata aku jatuh. Bodoh. Kau lemah.
"Haena? Kau okay tak? Nape nangis?" Tiba tiba Yoongi mendekati aku. Aku cepat cepat mengesat air mata aku dan berlagak seperti biasa.
"Nothing" aku tersenyum paksa. Yoongi pandang di belakang aku
"Sebab namja tu?" aku terdiam
"Answer me. Aku tak suka cakap dengan dinding" ujar Yoongi tegas. Aku mengangguk perlahan.
Yoongi mula bangun dan hendak berjalan ke tempat Kook namun aku sempat menariknya agar tak buat yang dipanggil 'kerja gila'
"Yoongi, takpe, aku okay." Ujar aku
"Aku penat buat kau senyum dia pulak senang je buat kau menangis. Lebih ni" Ujar Yoongi berang. Aku tersenyum nipis.
"Takyah nak emo sangat." ujar aku lalu tersenyum
"Weyh, aku tetiba berangan nak jadi superhero"
"Superhero? Badan keding otak kosong ada hati nak jadi superhero" ujar aku lalu ketawa kecil.
"Yelah aku tau lah aku ni keding, tak macam Kook kau tu yang a-"
"Aku gurau k aku gurau. Tak yah lah kau mention nama dia" ujar aku perlahan
"Eh sorry wey. Sorry sorry"
"Takpe. Btw, kau nak jadi superhero? Meh aku fikirkan nama superhero kau. Apa eh? Betman? Superman? Aultasoundman(?)"
"Apa punya nama lah. Cuba lah yang anti mainstream sikit."
"Contoh?"
"Yourman" ujar Yoongi lalu pandang aku dapat. Shit melt jap.
"Tak lawak sial"
"Aku betul ni"
"D-dah lah. Aku nak sambung kerja. K bye"
"K is mine weyh."
"Eh ada aku kesah"
~
Sampai sahaja di rumah, aku merebahkan tubuh di sofa. Lalu memejamkan mata.
YOU ARE READING
100 Days || M.Y.G || Complete
FanfictionHighest ranking : #39 in Short Story Kenapa 100 hari? Sebab aku hanya ditakdirkan hidup untuk 100 hari akan datang. But please, benarkan aku bahagia, untuk 100 hari. Ongoing () Hiatus () Complete (✅) Start: 9/3/2017 End: 16/5/2017