dinner time.

676 98 6
                                    

aku tak pernah memasak kaki sebelum ni.

sepatutnya rasanya tak jauh beza dengan stik lembu... atau mungkin berbeza? mungkin itu bergantung pada cara kau masak. masukkan ke dalam oven, tunggu hingga masak, kemudian keluarkan. oven aku menggunakan gas dan aku sudah mahir menggunakannya selama dua minggu terakhir. baru kali ini aku menggunakannya untuk memasak.

biasanya aku menggunakan gas itu untuk menghangatkan kabin ini ketika hawa dingin menceroboh masuk melalui bahagian bawah pintu dan melepasi retakan-retakan kayu di tingkap.

tubuhku menggigil ketika rasa dingin merayap hingga ke tulang belakang. aku mendekatkan tubuhku ke oven hanya untuk mencuri sedikit rasa hangatnya. aku tak dapat lagi menahan rasa lapar ni. aku harap daging itu cepat masak.

aku sebenarnya taknak buang gas yang terlampau berharga ini untuk memasak, tapi aku taknak sakit hanya sebab makan daging mentah. suara itu kedengaran lagi dan bayangan tampak bergerak di bawah pintu, bergerak makin cepat dari sebelum ni.

aku hanya boleh diam dan bersandar di kerusiku. well, bukan kerusi aku sebenarnya, ini juga bukan kabin aku.

dinding kayu kabin itu terus berderak. mereka sedang mengelilinginya. aku boleh mendengar erangan mereka. aku berusaha memasukkan kapas ke dalam telinga, namun aku masih boleh mendengar mereka.

mereka masih di luar.

macam dah masak. aku membuka oven dan suara mereka makin keras. mungkin mereka terbau aromanya.

aku dengan ragu-ii melihat keselilingku sebelum memakannya. empat sisi dinding, enam tingkap, dan papan-papan kayu yang aku pakukan untuk menutupinya. aku berusaha menutupnya serapat mungkin, namun bayangan mereka kadang-ii masih berjaya menyusup masuk.

bau masakan itu kembali menusuk hidungku, mengalihkan perhatianku sejenak dari mereka.

" hm... sedap! " tanpa sedar air liurku menitis ke daguku.

mereka mengerang di luar. mereka melanggar dinding dengan kuat. aku tahu mereka menginginkannya juga.

" LAPAR KE? KORANG NAK? " teriakku mengejek.

sudah dua minggu aku terperangkap di sini dan makanan di sini semakin habis. aku mengutuk diriku, kaki ini sebaiknya aku jimatkan. namun dengan rasa lapar ni aku tak tau sampai bila aku boleh bertahan.

aku menatap baki kakiku dan mulai menggigil.

AMOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz