Three

1.6K 145 78
                                    

BigHit ENTERTAINMENT

Lagu 'Boy In Luv' kedengaran di bilik latihan BTS. Kelihatan BTS sedang latihan dengan Jihyo Yang sedang memerhatikan mereka dengan serious. "Berhenti, Cukup buat hari ini, kamu semua boleh berehat" kata jihyo lalu meninggalkan BTS.

"Hah.. Hah.." V menarik nafas dengan susah payah. "Penatnya" Keluh jimin sambil membaringkan tubuhnya di lantai. "pergilah rehat. 30 minit lagi kita nak pergi ke pejabat Manager." Arah rapmon.

SKIP

pejabat Jihyo.

Jihyo sedang mendengar lagu di laptopnya dengan menggunakan earphone sambil menunggu kedatangan BTS. Beberapa minit kemudian, BTS pun muncul. Jihyo menyuruh mereka duduk di kerusi yang berada di hadapan jihyo. Tanpa diarah dua kali, BTS pun duduk.

"Kamu tahu kenapa saya panggil kamu?" Tanya jihyo. Ahli BTS melihat muka masing-masing. "Tidak manager, kami tidak tahu" Kata sang leader rapmon. "Dengar ni lagu" Kata jihyo lalu menarik earphone dari laptopnya. Kedengaran lagu yang tidak pernah di dengari oleh BTS. "Lagu apa ni manager?" tanya jungkook. "Lagu ni tajuknya 'I NEED YOU' , Dan lagu ni merupakan lagu Comeback kamu" Kata jihyo. Semua ahli BTS terkejut. "Betul ke ni manager, kami akan comeback?" kata jimin teruja. "ya betul, saya harap kamu semua berusaha lebih" Kata jihyo. Semua ahli BTS menganggukkan kepala tanda mengerti.

SM ENTERTAINMENT

Semua ahli Exco sedang berlatih. Sebab mereka tak lama lagi nak comeback. Mereka comeback dengan lagu 'Monster'.

"Baekhyun, cepatlah latihan" kata xiumun. "yelah" balas baekhyun.

setelah berjam-jam latihan. Exo pun berehat. Mereka duduk dilantai bentuk bulatan. "Tak lama lagi kita comeback, tentu populariti kita akan menaik kembali" Kata Lay. "Betul apa yang di katakan oleh Lay tu" Kata Chanyeol setuju.

Exo tak tahu, Yang BTS pun Ada comeback tak lama lagi. Oh ya, BTS dan Exo sekarang sedang bersaing. Dulu, ya dulu Exo merupakan popular, tapi semenjak muncul boy group baru, populariti mereka jatuh. Ya!  group baru tersebut adalah BTS

BIGHIT ENTERTAINMENT

[Jimin] I need you girl
Wae honja saranghago honjaseoman ibyeolhae
[JungKook] I need you girl
Wae dachil geol almyeonseo jakku niga piryohae

[JungKook] I need you girl [Jimin] Neon areumdawo
[JungKook] I need you girl [JungKook] Neomu chagawo
[JungKook] I need you girl (I need you girl)
I need you girl [Jimin /All]I need you girl

BTS sedang berlatih bersungguh-sungguh. Mereka tidak ingin mengecewakan manager mereka Jihyo.

SKIP

Hari yang ditunggu-tunggu pun tiba. Di mana Exo dan BTS Comeback.

*Belakang pentas*

Jihyo dan BTS sedang menunggu giliran mereka. Di pentas Exo sedang membuat persembahan.

Exo telah habis membuat persembahan. Kini tibalah masa BTS pula. Sebelum BTS naik ke pentas. jihyo mengatakan sesuatu pada mereka. "Lakukan dengan sebaik mungkin dan ingatlah,  yang saya sayang kamu semua" Kata jihyo. BTS tahu, ya!  tahu yang itu yang ingin dikatankan jihyo kerana jihyo akan melakukan perkara tersebut sebelum BTS membuat persembahan. "Baiklah manager, kami akan lakukan yang terbaik dan kami pun sayangkan manager juga" Kata BTS serentak lalu pergi keatas pentas.

Jihyo melihat mereka membuat persembahan di sebelah kanan pentas.

*Tempat Exo*

Mereka baru selesai membuat persembahan. "Kamu semua dah lakukan yang terbaik. taniah! "kata suho selaku leader mereka. mereka berada di sebelah kiri pentas.

Baekhyun melihat BTS membuat persembahan. Dengan dia tidak sengaja, dia melihat sosok yang amat dia kenali di hadapannya (sebelah kanan pentas). Mata baekhyun membulat.

"Ji... ji... jihyo...  ."

To be Continue

Mian, Author baru muncul,, maafkan author. π_π

Mian part ni tak berapa Best. Apa2 pun, tolong support Author k >3<

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jun 11, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Saranghae! Good Bye 2.Where stories live. Discover now