13

1.6K 169 5
                                    


Sabtu. Maka bermulalah cutiku dengan indahnya.

"Hana, ni iphone kamu. Harini omma dengan appa takde. Kami balik
lewat malam. Maybe oppa dan unnie kamu pun balik malam. Kalau
ada masalah, call unnie atau oppa. Or tumpang tidur kat rumah Saeron kalau takut balik. Arra?"

"Nae, araseo omma."

Aku mengambil iphone kesayanganku dari tangan omma. Satu ciuman melekat di screen iphone,

"Ouh imissusomuchbaby~"

Iphone 6 plus aku belek sepuas puasnya, melepaskan rindu lah katakan.
Aku menekan punat 'on'.

Ohyeh bateri penuh lagii !!

Niat nak bukak ig tapi terbantut apabila Loceng rumah berbunyi. Daehwi dah sampailah tu. Segera aku mendekati omma lalu mencium pipinya.

"Hana pun nak keluar. Hana janji Hana balik secepat mungkin! Omma dan Appa
pun jaga diri. Jalgaa!"

Kasut nike milik Hani unnie aku ambil dari rak kasut. Kami sekeluarga memang suka berkongsi baju and kasut. Ini baru namanya Family goals!

Sempat lagi aku mengikat pony tail rambut hitamku. Kunci pendua rumahku tersimpan elok di dalam poket seluarku.

"Good morning, fruit heart!" Sapa Daehwi mesra setelah aku muncul di hadapannya.
Daehwi yang memakai sweater berwarna kelabu dan seluar hitam adidas menarik perhatianku. Outfit dia matching ngan rambut dia fulamak hensem betul.

"Good morning too, handsome!" Balasku pula. Daehwi tersengih ketika aku memanggilnya Handsome.

Aku mula melakukan senaman ringkas sebelum berjogging. Daehwi turut melakukan perkara yang sama.

Nafas dilepaskan. Boleh rasa ah darah mengalir dalam badan.

"Shall we?"

✨✨

"LAMBATNYA AWAK BERLARI, HANA!!"

"SENYAPLAHH!"

"HAHAHAHAHAHAHAH!"

Habis tercungap cungap aku dibuatnya. Daehwi sudah jauh ke depan. Aku memperlahankan langkahku.

Bongok mamat ni.

Ada ke patut pergi kacau anjing tepi jalan time berjogging? Memang kejarlah anjing tu.
Dalam hati, berbakul bakul sumpah aku kat Daehwi. Pastu dia lari tinggalkan aku kat belakang.

Aku tahu aku ni pendek je okay

Peluh di dahi aku kesat. Aku nampak Daehwi berpatah balik ke arahku. Dia still maintain cergas and cute even dah berlari lebih 1 km.

"Dah penat ke?"

Aku menggulingkan mata ke atas. Soalan dia perh mintak kaki agaknya.

"Ok ok mianhae. "

"Hmm"

Aku membongkokkan tubuhku untuk membetulkan tali kasut. Berdegup
laju jantungku apabila tangan aku tersentuh tangan Daehwi.

"Biar saya tolong."

Aku memerhati Daehwi yang lincah mengikat tali kasutku.Sebenarnya, aku tak tau apa perasaanku terhadap Daehwi.

Sama ada suka atau hanya sebagai kawan.

Daehwi pov

"Done."

Aku tersenyum puas. Bangga dapat tolong ikat tali kasut si fruit heart.

"Gomawo." Ucap Hana sambil menyelit rambut depannya yang panjang ke belakang telinga.Muka putihnya kemerah merahan dek cahaya matahari.

"Cheonma. Kaja kita sambung jogging." Hana menggeleng laju.
Huk aluh takkan dah penat fruitheart aku ni.

"Sekejap je. Lepastu berehat."

"Andwae."

Ok.

Aku bertindak menarik tangan Hana. Dia mungkin  terkejut beruk.

"Saya tarik awak. Kalau awak lepaskan tangan, saya kiss awak."

Walaupun aku sendiri yang bertindak macam tu, jantungku tak henti henti
berdegup laju. Pipi dah blushing tak payah cakap lah.

Chenta hatiku CHIACHIACHIA

"Fine."

Ohlalalalalala i got this feeling!!

Aku tersengih sengih lalu sebelum memulakan jogging. Bersama tangan aku
memegang tangan Hana.

Patut aku suruh sesape amik gambar kitorang pastu aku gantung kat rumah.

Hana menghentikan langkahnya. Dia kembali tercungap cungap.
Aku menariknya ke arah bangku.

"Awak rehatlah. Saya beli air."

Dia mengangguk. Tangannya mengesat peluh di dahi.

Haduh baru 1 minit jogging tadi dah penat.



Author dengar perkataan jogging pun dah tenat HGAHAHAG

Secret Love;Park JihoonWhere stories live. Discover now