PARK JIMIN

1.7K 116 12
                                    

Y/n

Hujan sedang membasahi Kota Seoul.Aku sedang berada di stesen bas menunggu bas untuk pulang ke rumah. Hujan mengingatkan aku pada sesorang lelaki yang telah berjaya memiliki hatiku. Dia seorang yang pendek tetapi baik hatinya. Park Jimin. Nama yang masih segar di ingatanku.

Flashback.
2 tahun lalu.

Jam sudah menunjukkan pukul 9:00 malam. Aku sudah berjanji dengan namchin ku, Park Jimin untuk pergi menonton wayang bersama-sama.

Aku pun keluar dari rumah dan ternampak kelibat Jimin di seberang jalan. Pada waktu itu,hujan turun renyai-renyai. Jimin melambaikan tangannya padaku. Aku menyuruh dia tunggu di situ sementara aku melintas jalan,tapi dia yang terlalu excited terus berlari ke arahku tanpa melihat kiri dan kanan. Tiba tiba

Pon pon~

Sebuah kereta berwarna hitam laju bergerak ke arah Jimin. Aku yang panik hanya mampu menjerit nama Jimin. Apabila kereta itu hampir mendekati Jimin,aku terus menutup mata.

Dushhh~  (dahsyat wo)

Aku membuka kedua mataku. Mataku tertumpu pada sekujur tubuh .  No ! Aku terus berlari ke arah Jimin .

Y/n: Jimin! Bangun.!!!. saya hantar awak pergi hospital jom !

Aku hampir menangis waktu itu apabila melihat kepala Jimin yang dipenuhi darah. Hujan juga semakim lebat membasahi bumi waktu itu.

Y/n: Jimin!

Aku sempat melihat Jimin tersenyum sambil berkata " Jaga diri Y/n" Jimin pun terus memejamkan mata untuk selamanya. Orang ramai mula berkerumun walaupun hujan amat lebat pada waktu itu. Aku hanya mampu menangis sambil memeluk mayat Jimin.

End of flashback.

Aku hanya mampu tersenyum mengingatkan memori indah aku bersama Jimin. Setelah beberapa minit menunggu,akhirnya bas pun sampai. Aku memilih tempat yang sesuai. Setelah itu,aku mengambil earphone di dalam beg sambil mendengarkan lagu You,Clouds,Rain by Heize feat Shin Young Jae. Aku menghayati lirik lagu tersebut. (Author tulis dlm bahasa english ok?)

Rain is coming
I though of you
I think so
It was
It does not matter
Today is the day that I think about you for a long time
I deliberately look for a song with you and me
I'ts okay to be sad or depressed today
If this night goes by anyway,
I'll live with you for another time
I'll live in my heart.


Lirik lagu tersebut mengingatkan aku pada Jimin. Andai dia masih lagi ada, mesti pelbagai kenangan kami akan lalui bersama.

I miss you,Jimin.

-}-}-}-}-}-}-}-}-}-}-}-}-}-}-}-}-}-}-}-}-}

Helo guys. Chapter ni agak pendek right? Ia mengisahkan seorang perempuan yang hilang namchin nya 2 tahun yg lepas. N setiap kali hujan, dia akan teringat setiap memori n kenangan diorang. Sedih right?

And,lagu Heize feat Shin Young Jae tu,lirik dia author selipkan sikit. Untuk lirik yang penuh,korang search dlm pak cik google ok? Lagu dia tu memang fav author .

Author ni banyak cakap pulak . Banyak lagi benda auhor nak cakap sebenarnya. Hehehe. Keep voting guys. Pai pai.

 [C] BTS IMAGINESWhere stories live. Discover now