Mavaline Methapossa High School

10 2 0
                                    

Part 2

"Jadi, ini lah ya yang mummy cakap tadi" sekolah ini kelihatan lebih besar dari sekolah lama ku dulu iaitu Shiva Methapossa High School.

Aku berdiri di luar pagar sekolah sambil merenung reka bentuk sekolah ini yang agak menarik. Aku terpegun dengan keunikan sekolah ini yang membuatkan ia menarik dan unik.

Tiba2 ada suatu suara yang menegur aku dari belakang.

"Are you new here?" aku memandang ke sebelah kananku dan ternampak seorang lelaki yang kelihatan seperti pengawas.

"urm..yes, I'm a new student here." aku menjawab kembali sambil berpusing ke arahnya.

Aku sedikit sentap apabila terpandang lelaki ini yang boleh dikatakan sempurna.
Dia mempunyai sepasang mata hijau kebiruan seperti air laut dan rambut yg berwarna brown. But a girl like me will not easily fallen for a guy. Just saying though.

"Ohh..,patutpun macam tak pernah nampak. So what's your name?" Dia kembali bertanya kepadaku sebaik sahaja aku menjawab soalannya tadi.

"Erh..Elia Fong Richard." Aku menjawab pendek.

"Can I ask you something?" dia bertanya sambil mengangkat keningnya sebelah.

"Urmm..yes, what is it?" Aku berasa sedikit hairan apabila ditanya seperti itu.

"Sekolah lama dulu memang selalu datang lewat ke?" lelaki yang tadi berdiri sedikit jauh. Sekarang sudah semakin dekat.

"Tak lah. Kenapa kau tanya dan mana jalan nak pergi bilik guru ni?" Aku ingin cepat2 berlalu dari situ dan aku tak berapa selesa dengan lelaki ini. Dah lah tak kenal tapi aku tertanya-tanya juga, apa kebolehan dia ni eh? "Tak nampak sebarang tanda pun Kat badan dia ni." Katanya dalam hati.

"Apa yang kau tengok2 tu? Kau ni kan aku tanya lain, lain pula kau jawab. Takpelah, nasib kau baru lagi. Kau masuk lah cepat nanti susah pula jadinya." Dia pun berlalu dengan melompat tinggi melepasi pagar sekolah ni.

Elia begitu terkejut melihat lelaki itu melompat. Tinggi gila!"Dari puak mana dia ni? Saya pun tak boleh lompat macam tu, kecuali kalau saya practice lah.haha."
Apa guna lah ada pagar sekolah macam ni. Tak pun dia ni pelajar terbaik sekolah ni. Hmm, nanti lah tu. Sekarang ni bagus saya pergi bilik guru nanti susah pula.

                           ************
"Tak nampak tanda mana2 lah. Dari puak mana dia ni eh? Tapi mata dia lain sikit lah. Rasanya saya tak pernah nampak lagi mata macam tu? Edward melihat Elia dari tembok pagar sekolah yang menuju masuk ke dalam sekolah. Memang Kat sekolah ini, hanya Edward yang pandai melompat setinggi itu sejak kecil lagi. Tetapi dulu tidak lah setinggi itu. Kalau dulu ketika Edward berumur 10 tahun, dia hanya dapat melompat setinggi 7 meter ke udara. Sekarang dia sudah dapat melompat setinggi 50 meter. Setiap tahun ianya memang akan meningkat tanpa perlukan latihan kerana Edward memang sudah diberikan kebolehan seperti itu.


                               ************
"Jadi kamu lah ya pelajar baru tu. Elia Fong Richard?" Sambil melihat pas pelajar yang dipakai Elia.

"Ya saya Mr.John Parker. Bila saya boleh mula ni dan saya nak tahu Kat mana kelas saya? Elia hanya bertanya dengan tenang sambil mengambil kembali buku laporan tentang dirinya tadi.

"Kamu sebenarnya dah boleh masuk hari ni dan saya letakkan kamu Kat kelas 4 Ruby tapi sebelum tu kita perlu tunggu Miss Chan dahulu." Mr.John berkata dengan ramah sambil melihat Elia.

Ketukan pintu bilik Mr.John pun didengari yang bermaksud Miss Chan sudah pun tiba. Mr.John mengarahkan Miss Chan untuk masuk.

"So Chan this is your new student and she will start today. I hope you can take a good of her." Miss Chan hanya mengangguk yang menunjukkan dia faham. Dah biasa pun dengan perkara seperti ini.

"We may leave now, come Elia. Teacher Show you your new class." Mr. John mengagguk dan membenarkan kami pergi. Mereka pun keluar sambil ingin menuju ke kelas Elia yang baru.

"What kind of class could it be?" Hanya itu yang terlintas di ruang fikiran Elia.


You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Oct 08, 2017 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Girl Full of Secret Where stories live. Discover now