selfharm

51 2 0
                                    

melukakan diri sendiri tu satu dosa .
ya aku tahu.  jangan ulang lagi.  aku tahu apa yang kau cakap semua betul. tapi aku tak perlukan ia sekarang. ia membuatkan aku mahu melakukan perkara setan ni lagi.

aku tak tahu sejak bila aku ada habit macam ni. sejak dari kecil lagi mungkin?  ya,  aku jarang bagitahu orang sebab aku taknak mereka benci aku.

aku pernah buat sebab aku marah dekat diri aku sendiri dan orang sekeliling aku sampai berdarah. it happened at the end of 2014. jadi untuk elak orang tahu aku selalu pakai baju yang lengannya labuh smpai tutup tangan dan pakai sarung tangan yang bertutup . Dan bila aku nak makan,  aku makan jauh- jauh dari orang.

ya,  aku tumbuk dinding.  nampak bodoh tapi itulah hakikatnya. itulah hakikat diri sebenar hana. seorang hana yang nampak normal.

ya bagus juga aku tumbuk dinding,  sebab kalau aku masih sedar dan aku masih ingat Allah,  aku tumbuk dinding 7-10 kali,  merah jer. kalau tengok dari jauh , ia nampak biasa dan takde yang mencurigakan.  kalau tngok dengan teliti,  kau boleh nampak,  ada lebam. so orang tak akan tahu.

jadi,  bila aku mengaduh sakit bila kau sentuh tangan aku,  jangan pernah tanya kenapa.

gambar sekadar hiasan.

A K U .Where stories live. Discover now