005

264 37 4
                                    

Author's ;

Loceng sekolah berbunyi tanda waktu persekolahan sudah tamat . Hani menjadi orang last  sekali yang keluar daripada kelasnya . Pintu kelas ditutup rapat apabila dipastikan bahawa semua sudah keluar .

Hani berjalan ke pintu pagar dan memulakan perjalanan singkatnya untuk ke rumah milik ibu bapanya .

" harini , seongwoo nampak comel . Dia tukar hairstyle  dia . Hahaha sesuai sangat rambut baru tu dengan dia , comel je . Aigooo , geram aku . " Hani bercakap sendirian apabila dipastikan bahawa tiada satu pun pelajar yang turut berjalan sama .

Hani meneruskan langkahnya ke rumah sambil menikmati keindahan alam .

Satu figura tubuh lelaki menghiasi jalan yang Hani lalu . Kedudukan lelaki itu sangat dekat dengan Hani tapi dari arah belakang Hani .

Hani seakan-akan merasakan ada seseorang sedang mengekorinya . Hani cemas dan mempercepatkan langkahnya ke hadapan . Dia sungguh takut sehinggakan matanya terpejam lalu dia tersadung dek kerana batu kecil dan Hani jatuh rebah . Hani pengsan .

Lelaki yang dari tadi mengekorinya segera mengangkat Hani dan membawanya ke arah bertentangan .

Tidak lama kemudian , sebuah rumah agam yang besar terhias di hadapan mata lelaki yang sedang mendukung Hani itu . Dia melangkah masuk ke rumah itu dengan wajahnya yang dingin . Tadinya mask  hitam yang menutupkan hidung dan mulutnya dipakai , tetapi sekarang dia membukanya apabila tiba di dalam rumah .

Tubuh Hani dibaringkan lembut ke atas sofa putih bercorak crystal . Wajah Hani ditenung lama sebelum bergerak menuju ke tingkat tiga menggunakan lif . Rumah agam yang mempunyai 4 tingkat dan satu lorong bawah tanah .

Setelah beberapa minit , Hani tersedar . Dia terkejut , takut , hairan dan pelbagai perasaan bercampur - baur .

Hani's ;

" Aku kat mana ni? "

" Aku pengsan ke tadi , aku kat mana , macam mana aku boleh ada kat sini? " pelbagai soalan terbit dalam fikiranku . Aku cuma bercakap dalam nada yang perlahan .

AKU RASA AKU KENA CULIK , EOMMAAAAA ㅠㅠ

Air mata aku mengalir tanpa aku sedar .

Aku pelik ,

Rumah ni besar dan

Serba putih . Semuanya putih . Gambar ii yang tergantung juga pelik . Potret pisau beserta percikan cecair merah dan potret sejambak bunga ros merah berpasu putih menarik perhatian aku .

Pelik , frame juga berwarna putih . Yes SEMUA PUTIH .

Ini rumah psycho ke?

Kemungkinan aku diculik amat besar , aku takut sehingga air mata aku tidak boleh mengalir lagi . Aku menggigil . Memang rumah ni mewah , besar , cantik tapi -

Aku tak tahu siapa empunya rumah ni . Ini yang membuatkan aku sangat takut .

" aigoo , sayang dah bangun? " satu suara memecah kesunyian rumah yang serba mewah itu .

" a-a-awak b-b-buat a-a-apa n-n-n-ni?





--

HI !
🗿

addicted ft. baekhyunWhere stories live. Discover now