part 5

3.6K 169 4
                                    

Seminggu telah berlalu selepas kejadian malam tersebut.Aku dan tengku azreen juga telah menjadi kawan,actually dia yang datang mintak maaf😂rendah jugak ego dia tu..Hahahah author merapu,oky back to story...

Flashback

"Hai dira"👋.tengku azreen datang menyapaku, aku dengan malas nya terpaksa membalas jugakk laa, kan tak balas dikata sombong pulaa."hai tengku"kataku,"eh tak payah bertengku tengku laa, panggil je Az"dia berkata sambil tersenyum kepadaku.aku hanya menganggukkan kepala sahaja kerana malas untuk melayan dia yang perangai entah pape tuu.

Aku terus berkata "okay laa az, dira nak masuk kelas ni, kawan kawan dira dah lama tunggu".dia hanya mengangguk dan mengeyitkan matanya, aku mula rimas dengan perangai nya tapi aku layan sahaja.

Pada waktu petang pula, "hey dira jom keluar jalan jalan...aku yang tengah bosan itu pun terus setuju dan kami keluar berdua,sewaktu tengah berjalan itu tengku azreen banyak menceritakan hal tentang dirinya dan tak lupa juga dia untuk meminta maaf atas kesalahan nya yang lalu, sebenarnya aku tidak marah sangat pun kat dia sebab bagi aku perkara tersebut adalah salah aku sendiri juga kerana tidak memberitahu hal yang sebenarnya kepada dia.

Setibanya kami di taman permainan,tengku azreen terus pergi ke arah buaian dan bermain di sana, dia telah mengajakku "dira, meh laa main buaian dengan az" aku hanya menggelengkan kepalaku tanda tidak mahu. Dia dengan gembiranya terus bermain,tanpa aku sedar senyuman manis terukir di bibirku.tetapi senyumanku tidak lama apabila beg tanganku diragut seseoang,aku dengan ketakutan terus menjerit.tengku azreen yang mendengar jeritan ku terus datang kearah ku dan memukul peragut tersebut.Setelah peragut tersebut melarikan diri,azreen datang ke arahku dan bertanya "dira,okay tak ni,nah ni beg dira".Dia berkata sambil memandangku dengan pandangan simpati. Dalam waktu itu aku hanya mampu menangis kerana masih trauma dengan kejadian tadi.Azreen berkata lagi "dah dah shushh dah jom kita balik,sorry az tak jaga dira dengan betul tadi sampai dira kena ragut,maafkan az tau".Aku hanya tersenyum nipis.Dia dengan spontannya terus mengelap air jernih yang turun membasahi pipiku.Selepas itu kami terus pulang kerumah.

End of flashback.

Azreen pov

Ish kenapa hati aku ni rasa lain eh bila berdepan dengan dira, perasaan aneh apa pulak yang muncul dalam jiwa aku ni.Selama aku dengan Shira,tak pernah perasaan macam ni hadir.haihh aku suka kat dia ke?tak mungkin tak mungkin kataku sambil menggelengkan kepala,tapi kalau aku suka dia pun apa salahnya kan?ish tapi dia pasti tak suka aku,aku kan dah banyak buat salah kat dia.emm takpe laa nanti esok aku try convers kat dia,kalau dia terima aku gembira tapi kalau dia tak terima sekarang ni pun,aku akan pastikan dia terima aku suatu hari nanti.haihh baikk aku tidur,tak sabar menanti hari esok.

End pov.

Sampai sini jelaa dulu tau, nanti malam ni ataupun esok author update lagi..selamat membaca,jangan lupa vote tau 😙

Mr.tengku Vs Mrs.engkuWhere stories live. Discover now