Bab 10

43 4 0
                                    

Terlihat yuuki sedang jalan terjengket-jengket ke arah pintu gerbang istana. Entah lah hendak ke mana tu. Keluar Je dari istana dia terpaksa redah hutan yang melantara ni.

Dah banyak kali dia ternampak sesuatu tengah terbang atas kepala tapi tak tau apa tu. Di berjalan sampai kah dia ke sebuah pekan yang teramat lah cantik yuuki kagum melihat pekan tu.

"wujud juga tempat yang indah macam ni kat dunia ni kan" cakap yuuki sorang sorang sebelum dia terjun dari  bukit tu dah lah tinggi yuuki dah gila ka.

Dia tak dapat mendarat dengan baik. Dia mendarat kaki di dulu kaki dua hampir patah sebab terjun tempat tinggi. Al maklum lah yuuki ni suka buat kerja gila macam ni. Dia berjalan sambil memegang kaki yang teramat lah sakit ni.

"Aduh, sakitnya ish yuuki ni yang pi terjun dari tempat tinggi tu dah kenapa buang terbit ke apa kau ni" marah yuuki kat diri sendiri.

Masa dia tengah mengaduh kesakitan dia melihat sekeliling kenapa orang kat sini semuanya pakai baju tak macam di dunia manusia.

Banyak orang pakai kod yang dah nampak macam orang misteri dah. Dia baru perasan yang keadaan kat luar sini dah lah sejuk.

Sementara itu......

DI ISTANA..

"aahhhh" Kanto menguap kalah singa. Bangun bangun Je dia tengok semua dah tak ada atas katil semua hilang.

"adik awal nya diorang bangun. Kenapa awal ada majlis ke?" teka Kanto sambil menggosok gosokkan matanya itu.

Dia berjalan keluar dari bilik dengan malasnya. Ish ish malasnya kau kata dalam hati Kanto.

Buka Je pintu tengok semua maid semua berlari ke hulu ke hilir macam tengah cari sesuatu. Tiba tiba dia terlihat susuk tubuh yang amat dikenalinya.

"Leo apa jadi ada majlis kejutan hari jadi ke?" soal Kanto dengan suara mengejek yang saja di buat. San sekali lagi dia menguap kalah badak air dah yang ini.

"kau baru bangun tidur ke apa ni eh.. Tak senonoh lah kau ni" marah Leo sebab menguap depan muka dia macam Kanto nak telan Leo dah ni.

"ye lah aku baru bangun tidur tak akan aku baru terjun bangunan kot" kata Kanto dengan suara Kanto.

"kau tengok dah pukul berapa dah sekarang baru nak bangkit ni" marah Leo Leo. Kanto mengerling ke arah sebuah jam berdekatan alangkah terkejut nya apabila apabila dia melihat sekarang dah pukul 1 tengah hari baru nak bangun.

Kanto pecut lari masuk balik dalam bilik dan cepat cepat mandi. Leo dah mengelengkan kepalanya.

"ah... Dah jumpa ke belum" soal Leo pada salah seorang maid. "belum lagi tuan" balas maid tu lalu beredar dan sambung mencari.

"Kau pergi mana yuuki, kau menghilang ke mana" kata Leo dalam hatinya macam nak menangis dah Leo tapi dia tahan Je dalam hati.

Leo mengarahkan pengawal untuk pergi mencari yuuki di pekan berdekatan Leo pun ikut pasukan mencari tapi dia naik kuda. Sampai Je Leo dan pengawal lagi tu dekat pekan yang yuuki berada tadi semua orang di pekan itu terus kejut.

Leo turun dari kuda dan memberi Arahan  kepada pengawal supaya tunggu di situ. Dia berjalan dengan laju pergi menuju ke arah kawasan pekan.

Yuuki yang sedang makan roti di tepi air pancut tersentak apabila nampak Leo dalam kesesakan orang ramai itu tak jauh dari situ nampak beberapa pasukan pengawal istana berada di sini.

Yuuki terus lari menuju ke arah hutan  yang dia keluar tadi. Sempat lagi dia minum air yang dibeli tadi kat tengah jalan.

Leo mula nempak seseorang lari dari arah yang tak jauh dari nya dia terus berlari dan memegang tangan gadis tu.

"yuuki kenapa kau..." belum sempat lagi Leo nak habis kata katanya gadis tu pusing ke belakang. Dan yup dia bukan yuuki. "maaf" kata Leo pada gadis tu.

Ni dah banyak kali dia silap orang. Yuuki berlari dan masuk  ke dalam hutan tadi. Dia bersembunyi di sebalik sebuah pokok dan melihat gerak geri Leo dari atas bukit tu.

Susah juga lah yuuki nak panjat atas tu tinggi dan curam gila. Tiba tiba asa orang peluk badan nya dari belakang dan terus membawa dia terbang ke langit biru.

Dia menarik nafas lega bila naik atas tu so Leo tak akan jumpa dia. Tapi sapa yang baik hati sangat ni bawak aku lari dia memandang muka orang tu tapi lagi dia cuba nak pandang atas lagi rapat dia dengan tuan empunya badan.

Itu membuat kan yuuki tak dapat nak tengok. Dia duduk diam Je sampai lah tiba di sebuah istana bukan istana Leo.

Tapi entah lah istana apa ni tapi pemandangan dia sangat. Seluruh istana tu di cat putih kecuali bumbung nya berwarna biru.

Sapa punya lah istana ni kata yuuki dalam hati sambil gelak kecil tapi masih boleh didengari oleh orang yang memeluk yuuki.

Dia terbang masuk melalui tingkap. Ish dia ni masuk kot tingkap harap pintu depan besar je tapi bukan nak guna berleter yuuki dalam hati.

Masuk kot tingkap tu menuju ke sebuah bilik tah lah bilik sapa tu. Masuk Je kot tingkap orang terus baling yuuki ke atas katil.

Yuuki terperanjat dengan tindakan nya itu. "kau ni sapa ha senang senang hati Je campak aku atas katil" bebel yuuki kat orang tu.

"kau diam lah!" tengking orang tu. Dengan mendengar suara itu dengan sah nya itu mesti lelaki.

Lelaki tu bangun dari hujung katil dan naik ke atas katil secara merangkak ke arah yuuki "kau diam, dan jangan tanya" kata lelaki tu. Dia terus tidur atas paha yuuki dengan perasaan tak malu nya.

Yuuki tengok muka lelaki tu "loh dah tidur" kata yuuki dalam separuh bisik. Muka dia Handsome gile tah lah macam sapa geram yuuki di buatnya.

Terlihat dua dua pun sama tidur Je.

                      To be continue

--------------------------------------------------

Sorry lah kalau cite ni bosan sikit. Tapi saya dah buat sehabis baik. Please comment kalau saya ada buat silap ejaan  ye.

Akhir kata please vote dan comments pendapat pasal cite ni ye

Sekian,

Bloody EyeWhere stories live. Discover now