TL-30

1.6K 146 19
                                    


더 라스트

♚♚♚

5 days after

5 hari sudah berlalu. jihyo dan yg lain2 sudah mula mengemas dewan perkahwinan mereka. Staff2 yg di tugaskn telah menyiapkn dewan dgn cantik.

Perkahwinan jihyo dan taehyung di gabungkn denga seolhyun dan kwangsoo. Mereka melihat2 dewan yg sudah dihias cntik. Wwlaupun masa yg diambil hanya seminggu tapi mereka berjaya membuat dewan itu menjadi gah .

Jihyo mendekati kwangsoo yg berada di bahagian meja makan. Dia menepuk2 bahu kwangsoo yg tersenyum ceria bersama seolhyun.

Jihyo : tahniah..  Dah nak kawen dah..  Walaupun bukan dgn jihyun.. Noona tetap tumpang bahagia..

Kwangsoo terdiam. Wajahnya kembali muram. Walaupun jihyo bersetuju dengan kwangsoo. Tapi jihyo tetap tk boleh menerima ape yg kwangsoo buat pada jihyun.

Jihyun yg duduk bermain dgn taeji itu dipndang sayu oleh jihyo. Jihyo mendekati kedua2 org tersyg dia. Dia menggosok kepala jihyun dan mencium pipi taeji.

Jihyun memandang jihyo. Mood dia dh kembali baik setelah melepaskn marahnya di tasik.

Jihyun : waegeurae unnie?

Jihyo;  neo..  Jinjja gweanchana?

Jihyun tersenyum.

Jihyun;  walaupun susah nak terima..  Tapi hyun dah tk kesah .. Hyun nak terus memandang ke depan. Tanpa berpatah balik! Hwaiting!

Jihyun tergelak memandang jihyo begitu juga jihyo. Bahagia dia bila melihat jihyun yg sudah boleh menerima kenyataan.

Taehyung datang mrndekati jihyo. Begitu juga sistar.

Soyou : jihyun ah.. Jom kita gi makan.. Unnie baegopa~

Jihyun menjadi pelik dgn soyou.. Fuh manja semcm woi. Jihyun mengangguk lalu menarik tgn sistar keluar dri dewan itu. Tinggallh jihyo taehyung dan kwangsoo seolhyun.

Tiba2 taehyung menyuakn tgnnya ke jihyo.

Taehyung : wanna dance?

Jihyo tergelak lalu menggeleng.

Jihyo : no i cant dance.

Taehyung : oh no..  U need to try.

Dgn pantas taehyung menarik tangan jihyo dan merapatkn dadanya dengan dada jihyo. Seolhyun yg memerhati memasang radio. Lagu yg romantic berkumandang.

Taehyung menggerakkn kakinya. Begitu juga jihyo. Mereka menari smbil memandang tepat ke arah mata masing2

S

K

I

P

Tomorrow morning,

Jihyo sedang disolek oleh makeup artist ditemani jihyun. Mereka tergelak kadang bersama. Sistar memasuki bilik solek pengantin. Seorang demi seorang dari mereka melihat jihyo. Seolhyun yg sudah siap bersolek hanya memerhati smbil tersenyum. Dia melihat jihyun yg hanya tumpukn perhatian pada jihyo.
Sepanjang dia bersama mereka. Hanya jihyun sahaja yg tidak menegurnya. Ketika dia cuba menegur jihyun. Pasti jihyun akan melarikn diri atau lebih tepat menyibukkn diri.

Too Late//TaeHyung Kim [C]Where stories live. Discover now