Misi:Tetamu Misteri

848 27 80
                                    

Bahagian 1

Sebelum tu.. 👆Pasang video tu sambil membaca.. Biar ada scene sikit 😂😂😂

Kesemua pelajar Akademi berkumpul di Akademi.Ali tidak bergaul dengan sesiapa sebab masih berasa serba salah atas kejadian serang hendap(Rujuk Misi:Kembali 😂😂di Youtube)."Eh, Ali. "
Sapa Khai.Ali terkejut,"Jangan dekat dengan aku Khai!Aku tak nak cederakan korang lagi.. "Sentak Ali.Khai menghela nafas lalu berkata, "Benda dah lepas la, Ali.Tak payah risau.Asalkan kita masih kawan"Ujar Khai dengan tenang.Ali hanya mendiamkan diri.

"Perhatian Ejen-ejen.Hari ni kita ada Tetamu yg melawat ke Akademi Mata."Kata Ejen Leon. Iman,Moon, Mika dan Roza berbincang tentang tetamu itu manakala Ejen jet mengemas-ngemas rambut Jet 😂😂😂.Ejen-ejen lelaki hanya menggelengkan kepala manakala Alicia hanya menjeling.Tetamu Misteri itu melangkah masuk ke Akademi.Semua Ejen-ejen sangat terkejut lalu memandang Ali lalu memandang Tetamu tersebut.

Tetamu itu..Abang kembar Ali!! 😨😨😨What?!Apa yg terjadi?!Abang kembar?! What the fish?! 🐱🐱😂😂.
"Saya Areil bin Ghazali. Saya adalah abang kembar Ali."Ujar Areil.Areil, Memakai cermin mata dan berambut seperti Ali(Kemas, Tapi bukan yg versi Ejen. Rambut dia style Versi Ali yg biasa),Seorang yg serius.

"Apa?! Apa yg..?! APA?!--"Kata Khai yg masih terkejut lalu ditepis Areil."Saya akan masuk Akademi ni. Dan saya akan menjadi Ejen Teras tekno untuk menjaga Ali."Tepis Areil.Ali hanya terkejut. Namun Mentor-mentor juga terkejut 😂😂..

Di luar Akademi.
"Kenapa aku tak tahu yg aku ni ada abang kembar?"Bebel Ali seorang diri."Ali!"Panggil Khai.Iman, Moon dan Khai meluru ke arah Ali.Ali segera melarikan diri tetapi dihalang oleh Zass yg berada di depannya."Ali,Kau memang ada abang kembar ker?"Tanya Moon.Ali menggeleng kepala."Selama ni kau tak tahu yg kau ada abang kembar?"
Tanya Khai.Ali hanya menggelengkan kepala.Iman, Khai, Moon dan Zass saling berpandangan kerana Ali yg hanya diamkan diri.

Bahagian 2
Keesokan harinya.
Cikgu Munah dan para pelajar sangat terkejut(Kecuali Ali dan Alicia)."Ali ada kembar?"
Tanya Syed."Saya Areil.Saya abang kembar Ali."Ujar Areil dengan serius menatap para pelajar.Cikgu Munah menyuruh Areil duduk di sebelah Ali."A.. Aaa.."Gagap Ali yg mahu bersembang dengan Areil a. k. a Abang kembar.
"Hari ni kau ikut pulang dengan siapa?"Tanya Areil dengan mesra mengukir senyuman mesra kepada adik kembarnya. Alicia memalingkan kepala ke arah Ali, Ali memandang Alicia.Alicia kembali memandang ke arah papan tulis, Ali kembali memandang abang kembarnya."Aku.. Hari ni.. Aku ikut A..Abang jer.."Gagap Ali."Nanti Kita balik sama2😊"Kata Areil sambil senyum kepada Ali.Ali juga mengukir senyuman kepada Areil.Mereka sambung belajar.

Krriingg!!Loceng waktu rehat sudah berbunyi.Areil dan Ali berjalan ke arah kantin dan bertemu dengan Viktor."Oh, Hai! Aku Viktor.Kau.. Abang Ali kan? Aku kawan baik Ali."
Sapa Viktor kepada Areil."Oh, Aku Areil. Abang kembar Ali."Sapa Areil dengan mesra lalu membetulkan cermin mata Areil."Erm.. Selama ni kau tinggal dengan siapa?"Tanya Viktor.Ali dan Areil duduk lalu Areil menjawab,"Aku tinggal dengan Pak cik aku.".

Tiba-tiba, Panggilan MATA berbunyi di telofon Ali dan Areil."Kami minta diri dulu."Kata Areil dengan sopan kepada Viktor.Viktor hanya mengangguk laju.Sebelum Mereka ke Akademi, Mereka terserempak dengan Alicia."Kita kena pergi sekarang sebab Akademi MATA kena serang."Terang Alicia."Baik"Kata Areil dan Ali(Suara mereka bersatu).

S

K

I

P

T

I

M

E

Di Akademi.

Mentor-Mentor juga bertarung dengan Robot robot yg besar(Robot tu sama seperti Robot yg dalam Misi:Overide mode.)

Ali dan Areil menggunakan yoyo mereka berdua dengan serentak mengena badan Robot itu.Selepas itu, Semua robot telah ditumpaskan.
"Ejen Gheeta,Siapa punya angkara ni?"Tanya Areil dengan serius."Djin, Bekas ketua teras inviso."Terang Ejen Gheeta. Areil mula memandang Ali.Ali terus mendiamkan diri."Djin mahukan IRIS.Saya akan kembalikan IRIS yg dipakai oleh Ali."Terang Areil dengan sekelip mata memegang sisi IRIS.IRIS serta merta tertutup. Kini, IRIS bukan milik sesiapa. Ali sangat terkejut."Kami.. Kami.."-Areil memandang Ali.
Mata Ali mula risau.

Bahagian 3
"kami berhenti menjadi Ejen."Kata Areil. Ali sangat terkejut apatah lagi para pelajar."Ali.. Ali tak boleh tinggalkan Akademi!!"Kata Rudy.Semua orang sangat terkejut. Areil meluru ke arah Rudy dengan marah."KAU TAK DE HAK NAK HALANG ALI!!"Jerit Areil.Rudy sangat terkejut lalu,"Ali menjadi Ejen sebab melindungi orang-orang awam!"bentak Rudy."Muktamad!!Ali dan aku berhenti jadi EJEN!!!"Jerit Areil."Ali, Jom balik ke rumah! "Arah Areil dengan serius.Ali hanya menurut arahan Kembarnya.Semua berasa sedih bila dengar Ali dan Areil berhenti jadi Ejen.Rudy tak mampu menghalang.

Keesokan hari.
"Maaflah, Ali. Ayah minta maaf sebab rahsiakan tentang Abang kembar kamu."Kata Dr. Ghazali.Semasa sarapan tadi, Dr. Ghazali memberitahu tentang Areil."Asalkan Dapat bertemu dengan Abang. Ali baru jer tahu tentang Areil."Kata Ali.Areil hanya menghirup air milo.Terpaksa Ali akur dengan arahan Areil.

Ejen Ali(Misi:Tetamu Misteri)Where stories live. Discover now