Bab 10:kenyataan pahit

281 6 0
                                    

Di window cafe..

"Senang betul perempuan tu jatuh atas tangan kau.cayalah beb,nah upah kau seperti yang kau nak rm 10 000"kata ikmal,kawan shafiq.

Sekeping cek yang tertulis nama mohd shafiq mohd shaiman disambut dengan senang hati oleh shafiq.

"Well playboy berkejaya aku memang akan selalu dapat apa yang dia nak.tristen tu umpama dihujung jari jer.senang cam gini.haha"gelak shafiq bersama rakan-rakannya.

"SHAFIQ !!...betul ke apa yang saya dengar tu.awak permainkan cinta saya dekat awak.awak tau tak sedalam mana cinta saya?"tanya tristen.

"Weh perempuan,listen to me.kau sape nak berdamping dengan aku?kau tak layak lah untuk aku.cinta kau tu layak dipermainkan dan dijual beli."luah shafiq bersama gelaknya.

Jatuh air mata tristen bercucuran setelah mendengar kata-kata shafiq.

"Saya nak tanye awak,selama nie yang awak cakap sayang dekat saya awak memaksudkannya kan?awak tak tipu saya?"tanya tristen

"Hey,stupid girl.apa yang aku cakap tu semuanya tipu.mana boleh aku jatuh cinta dengan kau.dah la bodoh pastu senang kene main..hahaha"hina shafiq

"Dah jomlah blah,malaz aku nak layan drama kat sini.jomlah lepak tempat lain"ajak shafiq dan melangkah meninggalkan cafe.

"Sampai hati awak shafiq.mulai daripada hari ini mohd shafiq mohd shaiman dah tak ada dalam kamus hidup saya."terus menangis tristen tanpa menghiraukan pandangan orang yang lalu lalang.

Sejak daripada haritu,tristen menjadi murung dan selalu menangis. Dia sentiasa cube mencederakan diri sendiri .sampailah dia mendapat semangat untuk terus hidup.

Tristen mendapatkan semangat daripada keluarga dan rakan-rakan.dia mula berubah dan menceriakan hidup barunya .hidup bercinta sungguh menyakitkan.

Dia mula focus belajar dan terus berusaha mencapai cita-cita.Hidup nie tak lengkap tanpa dugaan dan cabaran.

Perfect Love ❤✔Where stories live. Discover now