0.7

50 15 4
                                    


akan lebih banyak pov author lepas ni.

thank you so much for reading ♡

saranghae yeorobun ;)

;

;author

sudah seminggu sejak pergaduhan besar taehyung dan shinae buat kali pertama. jujur di sudut hati masing masing ingin meraih maaf namun kedua duanya ego dan tidak ingin mengalah.

bagi mereka, rumah tangga ini bagai sudah tiada guna lagi. masing masing mendiamkan diri. biarpun tidur sebilik malah sekatil, perkataan maaf bagai susah untuk diungkapkan.

'apa yang awak telah lakukan terhadap saya masih tergiang giang di lubuk fikiran tae.. terutamanya saat saya nampak awak dan dia berciuman'

'tae minta maaf sebab lukakan sayang.. tae rasa tae tak layak dapat kemaafan sayang..'

;

"hyung!" panggil jungkook sebelum dipeluknya erat tubuh lemah jimin yang sudah seminggu terlentang di katil biliknya yang sudah bagai bilik rawatan.

somi yang sedang merekod kesihatan jimin terkejut akibat tindakan jungkook yang tiba tiba muncul di bilik tersebut. tangannya terhenti daripada menulis report sakit jimin.

"apa oppa ni! buat kejut je!" kata somi marah. dadanya diusap, menenangkan hatinya yang berdegup kencang akibat terkejut.

"alaa.. tu pun nak marah. oppa just nak kejut hyung oppa ni ha, yang kiyot kiyot ni" pipi jimin dicucuk cucuk membuat jimin yang selesa berbaring terus duduk meluku kepala jungkook.

"aishhh kau ni kook!" lalu bermula lah sesi adik dan abang yang dirindui. sejak 5 tahun yang lalu, langsung jimin tidak bertemu dengan adik angkatnya ini. meski dia rindu, dia tidak ingin melihat jungkook bersedih.

namun semuanya berubah apabila dia terpaksa menerima hakikat bahawa hidupnya sudah tidak lama.

walaupun setengah daripadanya pasrah atas sebab dia tidak dapat bersama perempuan idamannya.

'yoo shinae, saya sentiasa sayangkan awak.. terima kasih sebab jaga saya tempoh hari..'

;shinae

biarpun rumah tangga ini bagai tiada gunanya lagi, namun terfikir juga aku pada anak gadis kami, kim taeri yang masih kecil.

hari ini, aku, yoo shinae, bertekad untuk berbaik dengan suamiku dan meruntuhkan dinding egois yang sudah lama ditahan. aku sendiri juga tidak mampu memarahi taehyung sebegini lama namun ego.

ego yang mengambil alih hatiku juga suamiku. aku pasti dia juga tidak mampu menahan amarah terhadapku dan aku sedar bahawa taehyung sedikit sebanyak berubah.

contohnya, dia mula menghantar dan mengambil taeri dari sekolah. juga taehyung mula pulang awal dan menyediakan makan malam.

selain itu, makanan yang dihidang juga merupakan buatannya yang merupakan makanan kegemaran ku. aku sedar dia cuba untuk menjadi seorang yang lebih baik namun

apakah dia sudah berpisah dengan gadis itu?

pastinya tidak.

[ C ] FALSE LOVE ; k.thWhere stories live. Discover now