Trouble

251 26 0
                                    

Seminggu kemudian
Jam9mlm

Sebuah kereta sport di parking di hadapan sebuah rumah agam. Seorang jejaka berambut putih melangkah keluar dari kereta.

Dia menapak menghampiri pintu masuk

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Dia menapak menghampiri pintu masuk. Sebaik pintu terkuak semua pembantu menunduk hormat kepadanya. "Em... Yoongi.. Pulang juga kamu kesini ye"sapa seorang lelaki yang berada dalam lingkungan lewat 40an . Yoongi mengendahkan lelaki itu dia terus menapak menaiki tangga "Yoongi... Lepas kamu bermanja dengan omma kamu tu.. Datang sini semula..adahal yg appa ingin bincang"jelas lelaki itu. "Shit"hambur Yoongi perlahan.

Pintu bilik tersebut di kuak kelihatan seorang wanita sedang duduk di hadapan cermin. "Omma"sapa Yoongi. "Yoongi"wanita itu segera memeluk Yoongi . Jejaka itu membalas pelukan dan meleraikan nya "kenapa omma call yoongi.. Hal apa yang mustahak tu?"soal yoongi "Ayah ..kamu.. Dia paksa omma .. Dia suruh omma panggil kamu balik.. Kata nya ada hal penting"jelas omma nya "orang tua tu"gumam yoongi geram. Jika bukan kerana status ayah kandung sudah lama lelaki itu menerima berdas tembakan drinya. Yoongi membenci lelaki itu kerana lelaki itu curang kepada omma nya dengan berkhawin lain. Sejak dari itu omma nya selalu bersedih dan menangis.

Yoongi melangkah menuruni tangga bersama omma nya. "Em.. Ada apa hal.. Kau nak jumpa aku ni?"soal Yoongi. "Anak.. Kau ni semakin biadap sekarang"lelaki itu merenung wanita itu. "Aku biadap atau pun tak.. Omma tak ada kaitan... Jadi apahal em?"soal Yoongi "Appa mahu.. Kamu dan Eunna berkhawin"ucap nya. "Are you crazy?"soal Yoongi seakan tidak percaya. Eunna merupakan adik tiri kepada Yoongi. Anak kepada appa nya dan juga isteri kedua merangkap madu kepada Omma nya.

"Hell on" Tambah yoongi. "Kalau kamu.. Tak mahu berkhawin dengan dia... Ayah akan cerai kan omma ..kamu"balas lelaki itu. "Awak! Awak ini kenapa ah dah gila ke apa!"marah omma nya "Aku tahu kau masih perlukan aku bukan"renungan diberikan kepada wanita itu. Pada saat ini mahu sahaja yoongi menarik keluar pistol yang berada di dalam poket seluar jeans nya. "Awak tak boleh buat begitu.. Yoongi dah..."wanita itu mencari akal "Yoongi dah mempunyai teman istimewa"luah wanita itu .

Membulat anak mata Yoongi mendengarnya. "Oh begitu.. Kalau begitu.."lelaki itu menapak menghampiri yoongi "bawa lah dia bertemu dengan appa hujung minggu ni ye"ucapan sinis dituturkan sebelum lelaki itu berlalu kepintu utama lalu menghempas pintu dengan kuat. "Hell on! Omma... Apa yang omma merepek ni"hambur yoongi "Yoongi walau macam mana pun.. Belum sampai masanya.. Untuk omma dan appa berpisah"ujar wanita itu

"Apa rahsia yang Omma sembunyikan..kenapa.. Omma bertahan dengan semua ni!"bentak Yoongi "Kamu tak faham yoongi... Tapi suatu hari nanti semua nya akan terjawab . Tapi untuk hari ini... Kamu mesti terus bekerja disyarikat Golden Holding. Jangan pernah hilang syarikat itu ... Ia hak kamu"luah Omma "Adakah.. Kerana syarikat? Jadi omma tak mahu berpisah dengan org tua tu?"soal Yoongi .

"kamu tak akan faham..Tapi..." secara tiba tiba wanita itu melutut sambil menangis "Tolong lah..buat sesuatu.. Kamu tak boleh berkhawin dengan Eunna walau apa pun yang berlaku" Yoongi segera membangun kan wanita itu. Air mata itu disapu. "Baik lah.. Omma .. Yoongi akan lakukan sesuatu.. Tapi... Yoongi mahu kan jawapan... Atau yoongi terpaksa mencari sendiri.."jelas yoongi .

Kereta sport itu laju membelah laluan.
"Hehehehehe... Permainan keluarga aku semakin menyeronokan... Aku akan siasat semua ni.. Kau memang licik... Tapi kau tak tahu dengan siapa kau berurusan."Senyuman senget di tunjuk kan . Seketika Yoongi mencapai telefon pintarnya. Dia membuat panggilan .

"Hello.. Jimin .. Aku nak jumpa kau.." Yoongi melihat di hadapan berlaku nya sekatan jalan raya "Em... Kau dekat markas ye...tunggu dlm bilik aku..."panggilan diputuskan sebaik cermin tingkapnya di ketuk selepas kereta di berhentikan. "Encik.. Dilarang menggunakan telefon pintar ketika memandu"ujar anggota polis tersebut "Semak jelah"omel Yoongi perlahan. Dia mengeluarkan sejumlah wang dri dompetnya. "Nah"wang tersebut dihulur kepada anggota itu . Lelaki itu tergamam "Kenapa tak cukup ke? Aku nak cepat ni" Yoongi mencampak wang tersebut lalu terus menekan pedal minyak dengn laju. "All of this just give a shit in my life"hamburnya.

Di sebuah bangunan terbengkalai. Terdapat beberapa buah kereta mewah disitu. Kereta sport milik yoongi di berhentikan.

Jejaka itu memulas tombol pintu. Kelihatan disudut sana. Jin dan Tae hyung sedang mengenakan pakaian doktor bedah itu. Darah menyerbu rongga hidung. "Mata dia sungguh cantik"Ujar Jin sebaik meletak kan dua biji mata itu kedalam balang kaca. "Bila pasaran gelap nak semua organ ni hyung?"soal Tae hyung "Esok mlm"balas nya. Yoongi terus berlalu menaiki tangga. "Senyap je dia tu"tegur Jin "Bukan dia memang macam tu ke hyung..awcuh shit"hambur tae hyung apabila darah terpercik dengan banyak dan mengenai separuh wajahnya yang tidak tertutup dengan topeng muka.

Yoongi menapak menaiki tingkat 2 dari bilik yang sedikit renggang itu dia dapat mendengar perbincangan sedang dilakukan terdapat juga bungkusan serbuk berwarna putih diatas meja. "So apa rancangan kita...aku dah buntu.. Takut sangkut lagi dekat air port"keluh Namjoon. Jungkook dan Hoseok berpandangan. "Aku rasa.. Kita ikut jalan air jelah"balas Hoseok "Aku ada idea.. Apa guna helikoptor persendirian tu.. Kali ini biar kita hantar sendiri barang ni ke Hongkong..susah nak percaya budak bawahan buat kerja"Balas Jungkook

"Kalau suga setuju... Aku tak kisah"Ujar Namjoon. Suga pula hanya berlalu ke bilik nya. Dia akan memikirkan hal yang didengarnya kemudian . Sekarang ialah masalahnya. Sudah lah esok dia perlu hadir ke Golden Holding seperti kebiasaan rutin hidupnya yang di kenali sebagai Min Yoongi anak kepada pemilik syarikat ternama itu. Namun disebalik nama gah itu tersembunyinya Sisi Suga seorang ketua kepada organisasi gelap ini.

Pintu bilik itu dipulas kelihatan Jimin berada disitu sambil mengelap pistolnya. "Lambat"ujar Jimin. Pintu dihempas. Suga menapak lalu duduk dihadapan jimin. Kaki nya diangkat di atas meja. "Apa hal nampak serabut aku tengok"soal Jimin bersahaja. Jejaka itu menyandarkan tubuhnya diatas kerusi. "Kau jangan gelak pulak bila aku cerita.. Tak pepasal..."pistol nya dikeluarkan sambil diacuh kepada Jimin

"Ada kepala yang bersepai nanti"ujar Suga. Jimin pula hanya bermain dengan telefon pintar nya. "huh" Dia mengubah posisi duduk. Telefon pintar itu diletak kan diatas meja. Jimin menolak kaki suga yang menjalar itu. "What the matter.. Dude?"soal Jimin. Suga menurunkan kakinya. Dia memandang jimin serius. "Appa.. Paksa aku khawin dengan eunna.. Adik tiri aku"luahan itu membuat kan Jimin hampir meletuskan ketawa namun melihatkan Suga yang berwajah serius dengan sebelah tangan memegang pistol.

Tawa nya hanya tersimpan didalam hati. "So.. Kau nak aku buat apa?bunuh perempuan tu..atau.." Jimin menjilat bibirnya "Rogol dia..which one?"soalnya. "Aku kalau boleh memang nak suruh kau habiskan dia...tapi.. Tak.. Aku tak mahu masalah makin complicated.. Omma aku pulak... Mcm ada sorok kan rahsia... Aku nak kau siasat latar belakang ayah kandung aku tu"luah Yoongi "Pelik lah kau ni dude.. Ayah sendiri kot"jimin mengeleng kepala .

Entah mengapa Suga sangat mempercayai jimin berbanding yang lain untuk menceritakan hal keluarga dan syarikatnya. Barang kali hanya jimin sahaja yang mempunyai sedikit perasaan untuk mengambil kisah hal yang x brutal mcm tu berbanding ahli lain yang sangat kejam dan.. Barang kali mereka tidak mempunyai hati.

"Kau buat jelah..ia penting bagi aku"luah Suga. "Huh..."keluh Suga. "Apa lagi masalah yang kau pendam ni?cerita jelah"Jimin tahu masih ada sisa yang belum suga lepaskan "Hujung minggu ni.. Appa nak aku.. Bawa perempuan... Mcm teman istimewa ...dia nk bukti. Semua ni sbb omma aku... Pepandai buat cerita.. Argh!!aku stress.. What the shit of this em!"hamburnya. Jimin menaip sesuatu di telefon pintarnya. "Suga... Laman web ni mungkin boleh membantu"ujar Jimin lalu menunjuk kan skrin telefon pintarnya. Suga membaca maklumat itu sambil mengulam sengihan yang sangat mengerikan.

✔️Suicide Contract (Min yoongi) Where stories live. Discover now