🌸Chapter 2

205 10 0
                                    


Eunwoo yang masih berdiri menuju ke tempatnya dalam keadaan bersalah. Walaupun dia tahu dia bersalah dia hanya berlagak seperti biasa . Ramai pelajar perempuan yang sekelas dengan dia akan berkhayal ke dunia masing masing.

S

K

I

P

"Kring..."menandakan sesi persekolahan sudah tamat . Kelihatan ramai pelajar tersenyum dan berteriak kegembiraan walhal dalam kelas tadi bukan main muram.

Aku mengemas beg sekolah ku dan memasukan semula kerusi ku . Aku berjalan menuju ke arah pintu keluar . " lepasni nak buat apenye " aku berjalan sambil memikirkan hal yang akan aku buat seterusnya .

"Yoona ......!" Chae yang sedang berlari kearah ku sambil melambaikan tangannya .

Aku tersenyum dan membalas lambainnya.
"Yah Yoona macam mana dgn first day kau okey" solana yang membuat kan aku terus supp...segar semula. Aku memaling kearahnya dan mengukirkan senyuman manis ke arahnya .
" okey kenape tak okey pula"aku cuba untuk mengelak. Lagipun bukan teruk mana pun kan.

"Ohhh okeylah . "
"Oh ye bukan ke kau janji nak masak bukan " Chae menaikan kening nya. Haha tak tahu nak buat ayat macam mana bingung. Harap faham2 lah .

"Haah..baru teringat dah lah jom hari dah gelap ni." Aku berjalan dan meletakkan tanganku ke atas bahu Chae lalu menuju ke pagar sekolah.



S
K
I
P

Aku memotong buah eppal untuk dijadikan pencuci mulut. Sedang fikiran ku melayang hentah ke mana tiba tiba ....

"Auchhh..."aku memegang jari ku yang terkena pisau . Chae yang terpadang jari Yoona yang luka segera berlari kearah Yoona .
" macam mana boleh jadi macam ni nanti jap nak pergi ambik kit kecemasan "

Chae berlalu pergi mencarinya sementara aku membuka paip air dan membasuh lukaku . Chae kembali dengan kit kecemasan ditangannya . Segera dia menyapu ubat pada luka. Membalut jarinya dengan plaste dan mengemas semula barang barang . "Hati2tau . Dah jom makan dulu " Chae meninggal kan aku dan menuju ke meja makan. Aku hanya mengikut langkahnya. Kami makan sambil berbual bual.










SKIP (Yoona's room)

Aku merebahkan badan ku ke atas kati empukku. Aku mencapai Iphone 6 dan membuka aplikasi instagram . " sakit hati kite pagi tadi tak pasal pasal kena tuduh " Yoona yang memeluk teddy bear itu diramas ramas. Kasar beno kau sampai patung pu kau nak bunuh. Harap harap anak patung tak ape ape takut masuk wad sebab kehilangan kapas yang banyak. * tapi kan siapa Cha Eun woo sebab tadi cikgu tak berani pun nak marah, hemmm... apa mata kita tanya Chae . * jari ku pantas menekan aplikasi whatsapp . Aku memilih nama ChaeB . Aku letak ChaeB sebab dia macam lelaki .hahhahah.

Me:
Chae nak tanya sikit boleh ?

ChaeB :
Tanyalah nak tanya banyak pun takpe .

Me:
Ishh orang serius dia main main pulak alamak hai .

ChaeB:
Okey...okey... tanyalah .

Me :
Ermmm...sape Cha Eun Woo,kenape sampai cikgu pun takut .

ChaeB:
Ooo dia tu top student and anak pengetua sekolah tu . Dia juga digilai ramai pelajar perempuan kau nak tahu kenapa . Sebab dia tu kaya gila weh ... muka pun kacak . Cair...cair..

Me:
Ooo patutlah . Handsome ke tak pun Doremon lagi handsome.

ChaeB :
Kau ni kan okeylah aku nak tidor . Bye .

End conversation

Aku menutup telefon Ip6 ku. Aku bangun untuk membasuh muka ku sebelum tidur dan menyikat rambut ku yang panjang . Kita ni orang perempuan kena lah jaga. Nanti semua lelaki tengok kita lari . Yoona mempunyai rambut uang sangat wangi dan berbau strawberry .



S
K
I
P

Aku membetulkan reben di baju do hadapan cermin. Aku melepaskan rambut ku. Rasa macam malas pulak nak ikat takde mood . Aku menggalas begku dan keluar dari bilik yang penuh dengan pink nasib baij tuan tak warna pink. Tak pasal pasal orang kata alien yang sesat planet .

Aku menuruni tangga perlahan lahan dan kelihatan Chae sedang membuat sarapan tiba tiba akal nakal datang . Aku berjalan berjengket jengket dan tunggu nak ba je . Tiba tiba....

"Baa...." Cha3 pula yang mengejutkan aku .

Aku dah mencium lantai . Aku bangun dan membetulkan skirt ku . Aku memasamkan muka ku tanda tak aci hari hari dia yang kena .

"Yah Yoona cepatlah makan nanti lambat ke sekolah nanti and bla ...bla.." Chae yang sudah jadi makcik nenek yang tengah membebel .

"Ye... datang lah ni membebel je tahu" aku menarik kerusi ku. Hmm baik aku makan daripada kena bebel dengan makcik tu kalua boleh telinga ni dah nak bernanah .




Skip (School)

Aku yang mengayuh basikal menuju ke pintu pagar . Sesudahnya aku memparking kan basikal ku . Mata ku tibe memerangkap di notice board kelihatan ramai pelajar melingkungi seseorang . Dengan fikiran yang celaru aku melangkah perlahan lahan . Membulat mataku bila nampak je dia . Mata kami bertentanggan dan aku sangat rindu dengan ........

To be continue


🌸🌼🌸🌼🌸🌼
Nak bagitahu yang ni tanda ( ) authour tengah bercakap kalau yg ni * tengah bercakapdalam hati. atau fikiran kalau yg ni " semua orang dah tahu kan .

THATS GIRLWhere stories live. Discover now