❤27❤

2K 152 12
                                    

Jungkook bangun dari tidur. Baru dia sedar dia kini bukan berada di apartment dia. Segera dia bangun apabila mata dia teralih pada figura yang sedang peluk tubuh sambil pandang tajam/ Dia tahu apa maksud pandangan tajam itu namun dia buat keputusan diamkan diri. Kepala dia pegang kuat. Kesan minuman keras malam tadi. 

"Seronok minum malam tadi?"

Jungkook diamkan diri. Entah kenapa dia tidak berani pandang ke arah Ahna bagaikan harimau kelaparan mahukan makanan yang segar. Kaki dikepit, kepalanya ditunduk.Kelakuannya kini persis kanak-kanak yang sedang dimarahi oleh ibunya. Ahna pula menggeluh perlahan. Tuala dicampak ke sebelah Jungkook. 

"Mandi. Lepas tu pakai baju awak. Saya ada benda nak bincang dengan awak lepas ni" Ahna segera pergi dari situ lalu ke kamar tidurnya. 

'BAMM!'

Jungkook pejam mata bila Ahna menghempas pintu kamarnya. Rambut diserabutkan. Mungkin ini balasan dia kerana merajuk tak tentu pasal. Tuala yang dicampak tadi diambil lalu ke kamar mandi.

----------------------------------

'Ting Tong~'

'Ting Tong~'

Ahna yang baharu sahaja selesai mandi berasa pelik. Siapa pula yang datang tengah malam macam ni? Pada mulanya dia teragak untuk buka. Namun dia terpaksa kerana loceng apartmentnya ditekan banyak kali. Sebaik sahaja dia buka pintu utama kediaman, dia terkejut apabila tubuh sasa pengsan di dakapannya. Melihat wajah pemilik tubuh itu, dia mula rasa geram. Namun ditahan kerana dia terpaksa bawa masuk tubuh itu ke dalam. Tubuh sasa itu terpaksa dibaringkan ke atas lantai kediaman kerana berat dan dia tidak dapat tapung. Pintu kediaman ditolak. Helaiannya rambut yang masih lembab diselitkan ke belakang telinga. Pipi pemilik tubuh itu ditepuk perlahan. Hidungnya masih terasa perit kerana bauan air arak.

"Jungkook? Jungkook?"

"Ah-ahna ja.....ngan tin-ggalkan a...k...u......"

"Jungkook? Jungkook? Awak okay tak?" Ahna menepuk pipi Jungkook perlahan namun tiada hasil. Dia mengeluh. Tubuh Jungkook di papah hingga ke sofa yang berada di ruang tamu. Tubuh sasa itu dihempas ke atas sofa hempuk itu. Ahna meraup rambut lebatnya ke belakang. "Dah kenapa mamat ni minum banyak sangat? Siot betul" 

'Bon Bon Chocolat go up the sky'

Ahna segera mencapai telefon bimbitnya. Kening sebelah dijungkit. Namun panggilan itu tetap dia jawab

"Apa?"

"Jungkook ada datang rumah kau ke?"

Mata Ahna segera menatap Jungkook dalam keadaan selekeh. Tali leher dibiarkan longgar serta dua butang baju dilepaskan. "Ada"

"Serious? OK aku dengan yang lain dalam perjalanan ambil dia--"

"Tak payah" Mata Ahna masih memerhati figura yang masih pengsan atas sofa itu. "Aku ada benda nak cakap dia pagi esok. Tak apa biar dia tidur rumah aku."

"Wait-? What? No no no Tak elok duduk rumah berduaan--"

"Bye~!" Ahna segera menamatkan panggilan dari abang kesayangannya. "Tsk... Annoying betul. Bukan aku buat benda elok dengan dia pun. Tak kuasa aku"  Ahna berjalan meninggalkan ruamah tamu untuk mengambil selimut untuk Jungkook. Selesai menyelimutkan Jungkook, dia bergerak masuk ke dalam kamarnya. Kini matanya terpandang surat tawaran yang ditawaran ke Universiti di UK. Surat itu dibaca sekali lagi.

"Patut ke aku pergi?" Ahna soal dirinya. Masih serabut dengan pilihan di tangannya. Dalam impiannya dia betul-betul ingin keluar negara tapi atas sebab Jungkook beriya tak mahu dia pergi. Dia dilemma. Matanya kini terpandang satu helaian surat yang baharu sahaja diteriman oleh sepupunya. 

'TANIAH! ANDA LAYAK MENERIMA PEKERJAAN DARI COMPANY SEE&U'

"Tak guna kau, Joshua. Kau sengaja tak nak bagi aku keluar negara kan?" Sakit hati mengenangkan sepupunya membuat rayuan supaya dia dapat menerima pekerjaan yang dingini olehnya suatu ketika dulu. Harap maklumlah, sepupunya bekas company terkenal itu dan kini sepupunya itu mahu dia menggantikkannya manakala sepupunya bekerja di company lain.

"Arghhhhh! Nantilah aku bincang dengan Jungkook"

--------------------------

"Jadi awak dapat kerja lain?" Jungkook masih terkejut dengan kenyataan kekasihnya. Ahna yang sedang minum kopi menjeling Jungkook. "Seronoklah orang tak pergi?" Ahna senyum mengejek sambil pandang Jungkook. Makin menyampah kerana Jungkook senyum suka bagaikan sudah mendapat gula-gula.

Ahna mencebik. "Awak takkan tinggalkan saya kan?" Mata Jungkook pandang mata kekasihnya. Masih berharap Ahna tidak pergi

"Siapa kata saya tak pergi ke luar negara?" Ahna senyum sinis.  Mendengar kata yang dihamburkan oleh Ahna, serta merta senyuman Jungkook mati. Melihat itu, Ahna tahan senyuman. Sengaja dia mahu melihat reaksi Jungkook. 

Melihat Jungkook masih dengan wajah sayu, Ahna ketawa perlahan. Tangan Jungkook diraih lalu digenggam erat. "Saya tipulah. Tapi pasal saya dapat tawaran ke UK itu betul. Tapi awak mengada tau? Sekurang-kurangnya saya dapat pengalaman belajar ke luar negara. For you information, saya terima kerja yang ditawarakan from my cousin" Jungkook terus senyum apabila Ahna memutarkan kata yang buatkan dia impikan selama ni. Tubuh munggil Ahna dipeluk erat. 

"Ju-jungkook sa-ya tak boleh be-rnafas"

Segera Jungkook melepaskan tubuh Ahna. Tengkuknya diusap perlahan. "Sorry" Ahna menggeleng perlahan. Suasana jadi kekok seketika

"Pasal awak nak ke UK tu, kenapa tak masa honeymoon je nanti? Masa tu, dah boleh dah saya fikir berapa anak. Mungkin sebanyak team bola sepak?"

"JEON JUNGKOOK!"

[REMAKE]

[VOTE + COMMENT]

[C] Ms.StalkerWhere stories live. Discover now