19:28
Jag och Elvira lämnar våra väskor hos Alva för vi senare ska komma tillbaka och sova här.
Vi går ner i hallen, tar på våra skor och jackor även om vi kanske inte komma behöva dem för det inte är så kallt ute. Jag kollar så jag har allt med mig, bankkort,busskort, solglasögon, mobil och hörlurar, man aldrig bär man kommer behöva dem. Vi går ut ur huset och låser dörren efter oss och beger oss mot busshållplatsen.
När vi är påväg mot stan så hoppar några vi känner på då och då som också ska dit, så längst bak i bussen har en stor klunga av tonåringar bildas. Vi sitter där och är högljudda och skrattar, en del ser man har dricka med sig och filtar.
Vi ska till en strand som också ligger nära en skatepark så folk kollar sitta vid stranden, spela fotboll i sanden och skatea. Det finns också många bänkar och bord där och en grillplats.
Vi går ut ur bussen som en flock och beger oss mot stranden, det var redan en massa människor där som skateade och satt på stranden. Det var en stor högtalare som hög musik kom ut i från. Klockan var inte så mycket och vi skulle vara här praktiskt taget hela natten. Jag tar ut mina solglasögon som jag sätter på mig och vi beger oss mot skateparken, det var inte lång alls och skateparken låg praktiskt taget på stranden som en stor betong platta. Direkt när vi steg på betongen så såg Elvira Ludwig och blev alldeles till sig.
"ser ni, där är han, okej nu ska jag vara skit lugn"
Jag och Alva bara kollar på henne sedan ser jag Hugo så jag börjar gå ditåt. "Ska du till Ludwig Elvira" frågar jag
"Ähh kanske inte än riktigt"
"Jag går till Hugo o dem" säger jag och nickar åt Hugo. Dem bara nickar och så går Elvira mot några andra på stranden men Alva hänger med mig.
"Heej" säger jag och omfamnar Hugo med en kram. "Hej" svarar han och ler stort. Jag kramar dem andra som sitter på bänken där också: Hampus, Annie och Janina (två tjejer från skolan som jag kände rättså bra, väldigt sköna) Alva gör samma sak. Dem sitter på en bänk som har en bänk mittemot sig och ett bord i mitten, dem sitter på ryggstöden. Jag sätter mig bredvid Annie och Alva sätter sig bredvid Hampus, så sitter vi där mitt emot varandra med mig, Annie och Hugo på ena sidan och Alva, Hampus och Janina på andra.
"vart är Wille då" frågar jag
"Han är där nere och skatear" säger Hampus och nickar på groparna kanske 10 meter ifrån oss. Jag kollar ditåt och ser Wille skatea, han kommer upp och ner från sidorna. Det är andra människor där också, nån känner jag igen men det är en kille som jag inte vet vem det är. Han har blont hår och är ganska lång, ser rätt bra ut, väldigt bra ut igentligen. Människorna runt mig ser att jag fastnat med blicken.
"Va fan kollar du på igentligen" frågar Annie som försöker se. "Vem är det hon kollar på" säger Hugo med en lite sliskig blick och ett flin. "Asså" säger jag och kollar på Hugo med en 'vafan asså du är sjuk i huvudet' blick.
"Seriöst vem" säger Janina som Angagerat sig mycket i konversationen nu.
"Vem är han den blonda med den svarta T-shirten"
Frågar jag
"Vem?" Säger några samtidigt
"Han där i mitten typ" säger jag och dem börjar leta med blicken.
"Jaha, Dante menar hon" säger Annie och kollar på Janina.
Jag kollar på dem och fattar inget "heter han Dante eller vad"
"Ja Annie känner honom" säger Janina
" va ne eller asså jag känner hans kompis, så jag har väll träffat honom några gånger"
"vem är hans kompis?" Frågar jag
"Valter" säger hon och nickar mot ett killgäng längre bort.
"Men Vendela, det där är ju Ludwig" säger Alva och kollar på mig.
"Aa" säger jag och bara stirrar på killgänget som lite lite längre bort, det sitter fyra killar där och två av dem vet jag heter Ludwig och Valter.Medans jag sitter där i min stirrsesion så kollar en av killarna på mig och då märker jag hur länge jag bara har kollat. Han kollar på mig och ler, jag börjar fatta att jag precis skämt ut mig. Jag har praktiskt taget suttit här och stirrat som en idiot skit länge. Jag bara kollar bort och börjar prata och vara med i konversationen som dem andra har.
Jag kollar ut över alla som skatear och så bestämmer jag mig att sätta mig där vid några tjejer som jag känner som sitter på kanten och kollar på alla som skatear.
"Jag går och sätter mig därborta" säger jag till alla och nickar bort mot groparna. Alla bara nickar."Hej" säger jag till tjejerna som sitter där.
"Heej Vendela" säger dem alla tillbaka
"Kan jag sitta här" säger jag och nickar ner bredvid den yttersta tjejen.
"Såklart"
Jag sätter mig ned och dem börjar få mig engagerad i samtalet.
"Varför ville du sitta här och inte med dem andra" frågar en av tjejerna och kollar bakåt mot dem jag förut suttit vid.
"Jag tänkte kolla på dem som skatear"
"Jaha, okej bara undrade, du är helt välkommen"
"Haha tack" säger jag och ler.
Vi sitter där i ett tag och jag kollar mest på Wille men ibland kollar jag lite på Dante men han har aldrig kollat tillbaka, han är nog helt inne i 'skateandet'Jag ser lite i ögonvrån hur någon sätter sig på kanten bredvid mig men inte för nära. Jag kan inte se vem det är men jag tänker inte heller kolla men tillslut kan jag inte låta bli så jag kollar åt sidan. Där sitter Dante och håller i skateboarden, vilar nog lite typ. Jag bara kollar lite snabbt och när jag fattar vem det är kollar jag snabbt bort, sen kollar jag igen, kan liksom inte låta bli. När jag kollar andra gången hinner jag bara kolla i någon sekund innan han kollar tillbaks på mig. Han kollar rakt in i mina ögon och det bildas ett litet leende på hans läppar som jag besvarar lite blygt. Vi sitter och bara kollar på varandra men bara i några sekunder sedan avbryts jag av en röst.
"Vendela, kom vi ska spela fotboll"
Skriker någon bakom mig så jag bryter ögonkontakten för att kolla bak för att möta Hampus som står och vinkar hit mig. Jag reser mig upp och halvspringer bort mot Hampus.
YOU ARE READING
Hjärtslag | Dante Lindhe
FanfictionEn tjej som heter Vendela och en kille som heter Dante. En fanfiction om Dante Lindhe, dem är inte hov1 än i denna fanfiction :) Högsta: #1 fanfiction #1 Dantelindhe #1 äventyr #1 axeljiggy #1 Hov1 #1 novell