Part 7

445 39 3
                                    

LAUK-PAUK yang pelbagai lauk itu disusun di atas meja kayu yang kukuh dan panjang.

Jam tangan dikerling sekilas. Pukul 3.05 pm.

"Nek Siti kedai dah boleh buka kan?" Soal Taehyung kepada nek Siti yang sedang menyusun peralatan untuk jual. Nek Siti memandang Taehyung sejenak lalu mengangguk kepala.

"Dah boleh, orang pun dah datang nak membeli tu." Kata Nek Siti sambil mulutnya memuncung ke arah Yoongi dan Jungkook yang menjual kuih itu sudah terdapat seorang dua pelanggan.

Taehyung berpaling ke arah yang Nek Siti tunjuk itu. Dia senyum senget sambil memeluk tubuh. Dia menyiku Seokjin yang berada disebelah.

"Ok. Masa untuk perang dunia ke sebelah!" Jeritan Taehyung yang tetiba itu mengejutkan mereka yang lain. Mereka memandang Taehyung pelik.

"Asal kau ni? Nak perang bagai? Ingat ni tahun yang berabad 9 ke apa?" Kata Yoongi mendatar tanpa memandang Taehyung. Jungkook merenung Yoongi sejenak.

"Abad yang ke-9 ada ke? Kookie tak pernah dengar pun." Kata Jungkook innocent. Mengedip-ngedip matanya.

"Kau masa tu masih budak, mana nak tau apa-apa."

"Hmm. Kiranya masa tu juga hyung pun dah tua lah?"

Yoongi pandang Jungkook datar lalu membuang muka.

"Baik kau diam sebelum darah aku mendidih naik."

"Kalau takat didih darah hyung naik, nanti Kook suruh Nek Siti hantarkan hyung ke hospital. Bahaya tu, boleh bawa maut." Kata Jungkook bersungguh-sungguh. Dengan mata dibulatkan.

Yang lain mendengar kata-kata naif dan polos si anak Jeon itu menekup mulut menahan gelak. Bila Yoongi menjeling kearah mereka, mereka pun pura-pura membuat kerja masing-masing.

"Diamlah!" Kata Yoongi geram.

Mulut Jungkook memuncung sedepa.

"Holoh. Kita cakap camtu pun nak emo. Nanak kawan dengan hyung. Huh!" Dengus Jungkook kesal. Makin kesal Jungkook dibuatnya bila Yoongi membidas kata-katanya.

"Tak suruh pun kau kawan dengan aku?"

Jungkook merenung Yoongi tajam. Bibirnya digigit geram.

"Sukati lah!"

Member BTS, Nek Siti dan Tok Rahim mampu menggeleng kepala melihat gelagat mereka berdua yang asyik nak bergaduh bila bertemu. Bila nak diubah perangai kuat gaduh itu.

"Ntah pape jelah mereka berdua ni. Tau nak gaduh aje." Desis Jimin jemu melihat mereka berdua itu. Namjoon dan Hoseok yang tak sengaja.mendengar kata-kata Jimin itu mengangguk kepala setuju.

"Betul tu."

"Tapi kalau mereka tak buat bising mesti sunyi pula." Kata Hoseok. Namjoon termangu sejenak, ada betulnya juga yang Hoseok kata itu.






















*******
Tbc 👋

Enjoy it. I hope you like it. 😆 See you next chapt.

Abangtan Beraya ! (BTS FF S2) [C]√Where stories live. Discover now