chapter 15

3.3K 219 5
                                    

Pada keesokan paginya. ,Leen baru bangun dari tidurnya, dia turunke dapur untuk breakfast tiba²,kedengaran suara orang ramai, berbual di dapur

Leen mengintai dari ruang tamu, rupa²nya keluarga Leen berada di rumah tengku Nik untuk menanya khabar.Leen tanpa segan silu duduk di sebelah Niel.

"Leen apa khabar?"sapa ayahnya dato Muqriz.

"Baik" jawab Leen sepatah.

Muka dato' Muqriz sedikit gembira kerana Leen jawab pertanyaan nya.

"apa keputusan kamu Leen untuk kembali ke rumah" tanya Dato'Muqriz lagi.

"okay" jawab Leen sepatah, tetapi jawapan Leen membuatkan Dato'Muqriz tersenyum gembira.

"alhamdulillah, malm ni ye Leen balik" paksa Dato'Muqriz sedikit lembut.

"okay" jawab Leen malas

Niel terus mengalihkan pandangan kepada Leen, sedikit terkejut dengan keputusan Leen
yang terburu buru. Semua mata memandang ke arah Leen yang agak dingin sekarangni.

Leen pov

Aku memasuki bilik dengan senyuman sinis yang tidak lekang dari bibir "just wait and see how far your fake attitude dad" aku berkata seorang diri di dalam bilik.

Aku packing barang yang hendak di bawak pulang ke RUMAH AKU okayy ahahaha

Tiba2 terdengar bunyi deruan tapak kaki di belakang , kelihatan muka niel yang mencuka

"Dont look at me like that dude, dont worry after aku selesaikan masalah keluarga aku, aku akan selalu melawat family kau okay, dah jangan nangis2 nanti hodoh macam mana aku nak kahwin dengan kau nanti" kataku dengan beraninya

"You promise me right?, aku takkan biarkan kau settle masalah yang besar sorang2 kawan2 kau and kawan2 aku akan bantu, hah pasal kahwin tu aku nak kau tunaikan" dia senyum sambil mengusap kepala ku dan berlalu pergi meninggalkan aku yang blur 100%.

Aku membawa beg bagasi dan terus masukkan beg itu kedalam kereta ku, habis kalau aku naik dengan bapak aku sapa nak bawak baby aku balik dia pun rindu tempat parking dia hehe .

🔪🔪🔪🔪

Leen menyalam tangan puan Fatimah "thanks aunty and uncle sebab tumpangkan anak BUANGAN macam Leen ni" leen menekankan perkataan buangan sambil memerli ayahnya. Dato muqriz sudah berasa malu.

"Kau bukan buanganla leen, aku yang ambik kau datang sini dari kau kene buang" niel pula yang menambah, Leen dah tersenyum kemenangan.

"Haihh mula la tu dua ekor ni, dahla Leen maafkanlah ayah kamu tu dia pun ayah jugak ,uncle doakan keluarga kamu kembali pulih ye" kata tengku nik sambil menghadiahkan senyumannya.

"I'll miss you guys!" Kata Leen sambil memeluk datin fatimah erat, bagi Leen datin fatimah seperti ibunya tiada lagi ibu dalam hidupnya kecuali datin dan mak senah

Datin fatimah membelai rambut Leen dengan lembut. Ayah dan yang lain sudah bergerak pulang terlebih dahulu , eleh takut kene perli banyak2 la tu ,tu yang lari dulu.

Leen memarking keretanya di Garage kelihatan baby keduanya yang sangat dia rindui, oh baby ifmy.

"Hm Syian baby i mesti dah lama u tunggu i kan" bercakap Leen sendirian sambil mengusap seat Superbikenya. Namun ade seseorang yang memerhati dengan senyuman sinis.

Leen memasuki rumah dengan kuat dia menjerit "ASSALAMUALAIKUM IM BACK MAK SENAH I MISS YOU" Mak senah bergegas pergi ke Leen lalu memeluknya dengan erat.

" ya Allah rindunya dengan anak mak senah ni" dia mencium pipi putih Leen.

"Ehem2! Buat drama pulak dekat depan pintu rumah aku" puan sharifah menyampuk wait2 What! Pintu rumah dia?! Wtf!

"Pintu rumah kau? Ahahaha!! Ape kau merepek ni?, hello mrs masih bermimpi ke?" Leen melambai tangannya menyedarkan puan sharifah yang tidak sedar diri lagi.

"Ewah sedap2 je kau cakap mak senah tu mak kau dia ni patutnya mak kau" Dato muqriz menunjuk ke arah puan sharifah.

Leen langsung tidak menunjukkan reaksi terkejut dengan perubahan ayahnya yang sangat cepat.

"Harta dalam rumah ni akan jadi milik mak kamu kau nak tau sebab apa , sebab aku lebih percaya isteri aku dari kau, kau tu tamak silap2 kalau aku bagi harta aku dekat kau lari ke mana tah" Dato muqriz berkata lagi tetapi kalini tersentak Leen apabila dituduh begitu.

Leen senyum dengan penuh makna "kau ingat aku hamak dengan harta kau yang sikit ni ke?, aku takdapat pun aku boleh hidupla, aku ada duit sendiri and aku takkan biarkan harta arwah ibu yang aku dapat ni jatuh dekat tangan kau!!"

Leen bercakap dan menunding jari telunjuknya ke arah perempuan tak sedar diri itu, pantas sahaja tapak tangan Dato muqriz hinggap ke pipi Leen , terus pecah bibir munggilnya.

"Woi budak! Aku suruh kau datang sini sebab aku nak jadikan kau balaci je ,boleh la kau tolong mak kesayangan kau buat kerja" sambil memandang ke arah mak senah yang dari tadi menunduk.

" satu lagi! Kau jangan cari masalah dalam rumah nak kalau tak aku dera kau!" Habis urat leher Dato muqriz timbul kerana menengking Leen.

" okay" balas Leen sepatah , dia pergi ke arah tangga untuk masuk ke biliknya

"tunggu!" Dato Muqriz berbicara lagi 'haih tak penat ke orang tua ni haduh' gumam Leen

"kau pergi tidur bilik mak senah, bilik kau rayyan dah jadikan bilik bacaan dia".

'Wtf babi betul anak sampah ni' kutuk Leen di dalam hati sambil mengerek ke arah rayyan yang senyum seperti kera busuk.

"Okay , ya i know your plan, you think I'm stupid ? u think i believe What u say dad? I do bcs i still respect u as my father" Leen bercakap sambil berjalan menuju ke bilik mak senah, Dato Muqriz hanya membuat bodoh sahaja.

Mak senah mengambil bantal dan meletakkannya di bawah lantai dan baring untuk tidur

"eh mak senah kenapa nak tidur bawah?" Sampuk Leen

"mak senah kesian tengok Leen dah takde bilik, takpe Leen tidur je atas okay" balas mak senah dengan lembut.

"Ape mak senah cakapni Leen bukannya demand nak tidur katil empok je macam dua ekor monyet kat luar tu" Mak senah sudah ketawa dengan ayat Leen

"mak senah tidur dengan Leen,Leen rindu ni" kata Leen sambil mengerdip matanya dengan comel.

"Hm yelah2 haih dah jngn buat muka comel nanti mak senah cubit Pipi tu"

"okay boss!"Leen tayang gigi

Leen bangun pagi dan terus pergi ke bilik air untuk bersiap ke sekolah sebelum tu dia menyelimutkan mak senah yang sedang nyenyak tidur,alololo sweetnya Leen ni.

Setelah siap, dia mengambil kunci keretanya ingin keluar dari rumah puaka tersebut , ayahnya lihat perbuatan Leen terus melaung memanggilnya

"Harini last sekolah lepasni tak payah sekolah dah kau duduk rumah ni jadi bibik je senang" .

Terus berkaca mata Leen cepat2 dia menahan tangisan bagi dia ,dia tidak perlu bazirkan air matanya lagi dengan orang yang sudah benci akan dirinya.

Cepat2 dia keluar menuju ke keretanya perlahan lahan dua orang yg memerhati mengukirkan senyuman 'senangla aku nak bunuh kau nanti' gumam seseorang

HA SIAPA GUYS YANG RANCANG NAK BUNUH LEEN?, AUTHOR DAH BACA DARI AWAL RUPANYA BANYAK TYPO 🤣🤣 AHAHAHA BIARLAH YANG LALU JANGAN DI KENANG. TUNGGU YA UNTUK CHAPTER SETERUSNYA!

Young spy©️Wo Geschichten leben. Entdecke jetzt