Spreimaalattu auto

9 0 0
                                    

Klo oli 12:30 ja koulu oli päättynyt. "Vihdoinkin! En kestäis enempää!" Matilda huutaa. Matilda on hieman ärsyttävä ja lapsellinen, vaikka on hän kyllä ihan mukavakin. Mutta ei hän kuitenkaan meidän kanssaan hirveästi aikaa viettänyt. Matildalla on punainen tukka ja hänellä on vaalea iho. Hänellä on ruskeat silmät. "Matilda on aika ärsyttävä." Charlie kuiskaa korvaani, mutta en vastaa siihen mitään, koska Matilda on sellainen kaikesta kertoja.

Yllätyksekseni huomaan, että parkkipaikalla on Helenan auto, johon on spreimaalattu. "Hei, katsokaa! Eikös tuo ole Helenan auto?" Kysyn. "Tyhmä! Ei Helenan autossa ole kuvia!" Matilda naurahtaa. "Mutta tämä pullo todistaa sen." vastaan hieman tiukemmin, pulloa osoittaen. "Totta." Chloe vastaa. Chloella on mustat lyhyet hiukset ja siniset silmät. Ja vaalea iho. Chloe on ystävällinen, mutta viettää enemmän aikaa nuorempien kanssa. "Meidän täytyy kertoa tästä rehtorille ja heti." sanon näille. Tytöt jokainen nyökkää ja juoksee kohti kansliaa.

Isä oli soittanut, että olinko päässyt turvallisesta kotiin. Kerroin tälle, etten ollut vielä lähtenyt kotiin ja kerroin tapahtumasta ja autosta. Poliisit tutkivat asiaa parhaillaan ja juttelevat rehtorin ja opettajien kanssa. Sekä myös oppilaiden. "Kuka huomasi tämän ensimmäiseksi?" poliisi kysyi rehtorilta. Rehtori käänsi katseensa meihin. "Kuka teistä?" Rehtori kysyi. "Jenifer." Chloe vastasi.

Pitkän kuulustelun jälkeen. "Kiitos teille, ja erityisesti sinulle Jenifer. Pullo on loistava johtolanka. Muut poliisit ottavat siitä ja autosta sormenjälkiä ja kuvia." Poliisi kertoo. "Teistä oli suuri apu, tytöt. Menenkin heti tästä kuuluttamaan tapahtuneesta koko koululle." Rehtori kertoo.
Hetken kuluttua, tuli kuulutus ja poliisit olivat jo lähteneet. "Hyvät oppilaat ja opettajat,  jos näitte poliisiautot äsken parkkipaikalla, niin nyt ilmoitankin siitä tapahtumasta teille. Parkkipaikalla oli Helena Aaltomyyrä auto, johon oli spreimaalattu. Poliisit tutkivat asiaa pitkään. Kiitos, hyvää päivän jatkoa." rehtori kuuluttaa.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jul 29, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Drama life Where stories live. Discover now