3:Sakit

2.8K 116 15
                                    

" Kami dari Pejabat Agama Italy. Kami mendapat aduan kamu berdua duaan dalam bilik hotel ini ...sila ikut kami ke balai." Kata seorang daripada mereka. " What ...apa ni oppa?" kata
Y/N melihat jimin dengan muka takut.

Jimin: Eh sekejap sekejap. Dekat Italy ada orang Jabatan Agama pergi serang eh?
Admin: Ikut suka hati aku la. Cita aku. Kau diam

SKIP

Di Pejabat Agama Italy

" kamu tahu tak salahnya kamu berdua- duaan di dalam bilik?" Tanya seorang lelaki tua. " tapi tuan dia adik saya" kata jimin kepada lelaki itu. " bagi saya ic kamu berdua!" Kata lelaki itu " Mana ada sama tengok ini. Nama bapa kamu lain. Nama bapa dia lain" kata lelaki tu sambil menunjuk ic mereka berdua " Tapi tuan ayah saya dah jaga abang saya ni lama. Kami bukan ada buat benda bukan- bukan pun" kata Y/N.
" Kamu berdua mesti berkahwin malam ini atau tidak kamu berdua dipenjara selama 2 bulan" kata lelaki itu.

Pada malam itu malam yang bersejarah yang tak bersejarah sangat la aku dikahwinkan oleh pakcik tua ini... Aku kahwin dengan abang aku park jimin. Omma,appa dan nichkhun oppa dah tahu segalanya dan itu lah yang mereka inginkan. Kahwinkan aku dengan park jimin tapi kitaorang dah kahwin dulu.

SKIP

Di Dalam bilik hotel

Sejak balik dari Pejabat Agama Italy jimin hanya mendiamkan diri sahaja. Aku tahu dia tidak menyangka perkara ini akan berlaku. Aku cuba menegur jimin.

" Oppa?" Kata Y/N dengan nada yang lembut "Hmm" jawab jimin kepada Y/N. " kalau adik tahu... adik tak akan ambil tawaran daripada nichkhun oppa" kata Y/N sambil menangis.
Jimin datang ke arah Y/N lalu memeluk badan Y/N dengan erat seratnya " adik jangan cakap macam tu. Mungkin ini takdir kita bersama. Tuhan dah atur semuanya adik. Kita kena terima segalanya dengan redho" kata jimin dan melepaskan pelukkan Y/N " thanks oppa. Adik janji akan menjadi isteri yang terbaik untuk oppa." Kata Y/N dan tersenyum lebar kepada jimin.

SKIP

Seminggu kemudian

" adik bangun pergi sekolah. Kejut suami hang tu sekolah!" jerit omma dari luar. " ya adik bangun ni." Kata ku. Aku melihat sebelah haish tak bangun lagi mamat pendek ini. Ya allah tak baik cakap macam tu dia tu ...kan dia dah jadi suami kau Y/N oii. " oppa bangun! Sekolah! Cepat!" Jeritku di telinga kecil suamiku. " jap bagi oppa 5 min lagi ya sayangku intan payung walaupun tak hujan" kata jimin lalu memeluk
Y/N. " haish nasib baik la sado" kataku dengan nada perlahan. " oppa dengar adik cakap apa" kata jimin. Kau ini park jimin buat aku feeling in love la. Kau bangun dari katil lalu menuju ke dalam bilik air. Selesai aku mandi dan siap memakai minyak wangi di depan cermin. Lalu aku merasa nafas yang hangat di telinga ku.

" good morning princess. Wangi sangat nak pergi mengorat jungkook ke?" Tanya jimin kepadaku. aku hanya mendiamkan diri sahaja " jangan adik sebelah awak ini siapa?. Laki awak tau ...jangan lupa yang awak tu dah kahwin" kata jimin lalu mencium pipiku dan berlalu pergi meninggalkan aku seorang di dalam bilik.

SKIP

Di ruang tamu

" pengantin baru dah turun la." kata nichkhun. Aku hanya mampu memberi jelingan maut kepada oppa " omma & appa morning." Kata jimin. " oppa cepat makan. Nanti adik lambat nak pergi sekolah." kata ku sambil tersenyum manis kepada jimin. " adik kenapa panggil oppa dengan panggilan adik. Korang kan dah kahwin ." Kata omma kepada kami. Kami hanya mampu memberi senyuman saja kepada mereka.

SKIP

Di sekolah

Dalam kereta

[C]But oppa!!Where stories live. Discover now