Bab 23

114 19 0
                                    

(Kalau ada typo tu abaikan.)

Yoongi:Jihyo , petang nanti kita akan pindah rumah baru tau .*Yoongi menyandarkan kepalanya di bahu Jihyo*

Jihyo:Kita pindah dekat mana?

Yoongi:Dekat.........Banglo .

Jihyo:Banglo? Kenapa awak beli banglo?

Yoongi:Awak tak suka ke?

Jihyo:Bukan saya tak suka , cuma banglo tu kan mahal .

Yoongi:Tak pe , saya sanggup buat apa je untuk isteri saya yang tersayang .*memeluk Jihyo*

---

Waktu petang....

Yoongi:Jihyo , awak dah kemaskan semua barang-barang kita?

Jihyo:Dah .

Yoongi:Awak tunggulah dekat bawah dulu nanti saya angkat semua beg ni untuk awak .

Jihyo:Takpe lah,biar saya yang bawa .

Yoongi:Tak pe , biar saya je yang bawa . Awak jangan lah degil .

Jihyo:Tak pe--

Jihyo diam . Mukanya mulai kemerahan . Yoongi merapatkan mukanya dengan muka Jihyo . Muka mereka rapat . Sangat rapat . Hidung mereka bersentuhan .

Yoongi:Cakap lah lagi .

Jihyo diam . Dia tak balas apa-apa pun . Ye lah , tengah malu kan .

Yoongi:Awak pergi turun dulu , biar saya yang bawa kan beg .*Menjarakkan mukanya dari muka Jihyo*

Jihyo:T-Tapi....

Yoongi:Kalau awak tak nak saya kiss awak , lebih baik awak ikut je apa yang saya cakap .

Jihyo keluar dari bilik tersebut perlahan-lahan . Dia tak toleh ke belakang langsung. Malu la kata kan .

---

Chanyeol:Omma , Chanyeol tak suka dia lah omma .

Puan Park:Kamu tahu tak , sebab kamu lah omma kena beli tiket balik ke korea .

Chanyeol:Haishh!! Chanyeol tak suka dia . Boleh tak omma sebelahkan Chanyeol?! Kali ni je .

Puan Park:Omma tak kira , kamu kena kahwin dengan dua jugak . Dia tu cantik,bijak,kaya dan banyak lagi . Ramai lelaki yang berebut nak kan dia , bukan kamu cinta kan dia ke?

Chanyeol:Itu dulu omma . Sekarang Chanyeol dah tak cinta kan dia omma....Chanyeol cintakan orang lain....

Puan Park:Siapa yang kamu cinta sangat tu? Anak CEO? Anak Datuk? atau Anak orang biasa je? Eunji cerita dekat omma sekarang .

Puan Park sudah naik radang.Anaknya sanggup melawannya kerana seorang perempuan yang dia tidak tahu asal usulnya.

Eunji:Dengan perempuan yang tak sama taraf dengan kita omma . Entah apalah yang dia guna sampai oppa ni boleh jatuh cinta dengan dia .*Roll eyes*

Chanyeol:Engkau jangan kurang ajar dengan aku!!!*Tampar muka Eunji kuat*

Eunji:Ah! Sakit!*memegang pipinya yang ditampar oleh Chanyeol*

Puan Park:Kamu tu yang melampau Chanyeol! Jangan sampai omma cerita benda sebenar dan jangan sampai omma tarik balik kerja kamu sebagai doktor tu!

Chanyeol:Tarik lah balik!!! Kalau kau nak sangat tarik balik kerja tu tarik balik aku dah tak kesah!!! Kau ingat aku ni bodoh ke orang tua!!! Aku dah tahu lah yang aku ni anak pungut je!!! Kau kutip aku sebab kau nak aku gantikan tempat laki kau tu kan?! Kau ingat aku nak ke hidup macam ni?! Aku menyesal sebab ada dalam keluarga ni! Mentang-mentanglah nama keluarga aku sama dengan nama keluarga laki kau tu , kau ada peluanglah nak gunakan aku!!! Aku tak tahu kenapa kau buat aku macam ni?! Kau ingat kalau aku ni anak pungut kau boleh control hidup aku?! Tak! Tak sama sekali! Sampai mati pun aku takkan maafkan kau!!!!! Hah!!!!!

Chanyeol membaling semua barang yang ada di dalam rumahnya dan dia juga menendang meja dan kerusi di ruang tamu . Puan Park jatuh rebah di atas lantai . Dia tidak sangka Chanyeol akan berubah sampai macam ni dan dia menyesal! Menyesal sebab dia lah Chanyeol bencikan mereka sekeluarga . Walaupun Chanyeol hanyalah anak angkat dia tetap sayangi Chanyeol seperti anaknya sendiri . Dia dan suaminya menjaga Chanyeol bagai menatang minyak yang penuh.Dia tak sangka yang hidup keluarganya dan Chanyeol yang bahagia akan berakhir di sini .

Eunji:Oppa sudahlah! Apa yang oppa mengarut ni?! Oppa tu anak kandung omma lah!

Eunji memarahi abangnya . Dia tidak percaya akan apa yang abangnya ceritakan . Bagi dia itu hanyalah sekadar pernyataan yang paling bodoh dia pernah dengar .

Chanyeol:Kau diam! Aku bukan oppa kau! Aku ni hanya anak pungut! ANAK PUNGUT!!! Kau tahu tak aku terseksa selama ni? Tapi aku tak nak tunjuk . Sebabnya aku masih boleh sabar! Kau tahu tak siapa yang buat aku ceria? Jihyo! Jihyo yang buat aku bahagia! Korang semua tak pernah terfikir pasal perasaan aku.....Korang mesti ingat yang korang ni orang yang paling aku sayang kan? Tak! Lepas aku tahu perkara sebenar!!! Aku benci kau! Aku benci appa kau! Dan aku benci orang tua yang kau sayang sangat tu!!!! Kau dengan orang tua tu sama je! Korang puas kan sekarang tengok aku jadi macam ni?! Puas kan?!! Aku takkan mengaku lagi yang korang ni keluarga aku!!! .

Chanyeol menendang kerusi yang berada di sebelahnya dengan kuat . Puan Park memeluk kaki Chanyeol dan meraung meminta maaf . Puan Park sudah menangis teresak-esak . Sama juga seperti Eunji .

Puan Park:Chanyeol!!! Omma minta maaf Chanyeol!!! Maafkan Omma nak!!! Maafkan Omma!!! Chanyeol!!!

Chanyeol:Aku bukan anak kau lah tak guna!!!

Chanyeol menendang perut Puan Park . Kuat! Sama seperti hatinya yang sakit!!! Sakit sangat-sangat!!! Dia dah tak peduli dengan apa yang dia dah buat janji hidupnya tak dikongkong lagi oleh orang yang paling dia benci .

Puan Park:Chanyeol!!! Chanyeol!!! Jangan tinggalkan omma!!! Eunji!!! Tolong halang oppa kamu!!!!!

Eunji memandang ommanya lalu memandang ke arah abangnya yang sudah berada di hadapan pintu rumahnya . Eunji memeluk ommanya erat.Dia tak nak kehilangan abang kesayangannya tapi dia juga tak nak kehilangan ommanya . Dalam keadaan teresak-esak Eunji menangis , hatinya penuh dendam . Dendam yang membara

"Aku akan balas dendam pada kau Jihyo!!!!! Sebab kau keluarga aku musnah!!! Dan sebab kau jugak oppa aku tinggalkan aku!!" .

Bersambung...

Maafkan author reader ku sekalian . Author pun tak sanggup nak buat episod yang kejam macam ni . Ianya terlalu kejam . Author hampir menagis buat episod ni .

My Husband Mr.Popia [COMPLETE]Where stories live. Discover now