34

420 36 2
                                    

1 Bulan Kemudian

Dah setahun aku tak dengar kabar langsung pasal seolhyun sejak omma seolhyun suruh putuskan hubungan aku dengan dia sebab seolhyun akan dikawinkan dengan namja lain.

Dan omma aku pulak akan adakan majlis perkahwinan aku dengan seorang yeoja yang aku tak tahu asal usulnya langsung tetiba teringat waktu seolhyun putuskan aku.

FlashBack

Harini masuk 3 bulan dah aku dengan seolhyun bercinta dan malam ini aku cadang nak ajak seolhyun ketempat dimana first time kiteorang bercinta terus aku turun kebawah baru nak langkah keluar pintu omma pulak panggil.

" taeyong ahh.. omma nk cakap sikit dengan kamu " - omma taeyong

" waeyo omma.. macam serius je " - taeyong

" omma nak kamu kawin dengan yeoja kawan omma dan putuskan seolhyun harini jugak tarikh omma dah tetapkan perkawinan kamu lagi hujung bulan ini" - omma

Tadynya aku duduk terus berdiri sebab terkejut yang omma nak kawinkan aku dengan yeoja aku tak cinta dan putuskan seolhyun dimana harini adalah hari yang istimewa bagi kiteorang.

" MWO!!... omma tak bincang dengan ty  tetiba suruh ty kawin dengan yeoja anak kawan omma dan putuskan seolhyun " - taeyong

" yeahh.. why not " - omma 

" omma sedar tak yang omma dah hancurkan hubungan anak omma sendiri " - taeyong

" i think she the best for you " - omma

" yess.. that yeoja is the best for omma  but not ty omma " - taeyong

Terus aku pergi tinggalkan omma sendiri dekat ruang tamu dan keluar dari rumah terus masuk dalam kereta enjin kereta aku hidupkan terus pergi tinggalkan halaman rumah sampai hati omma buat taeyong macam ini.

SKIP TIMEE..

Sampai je aku dekat tempat kiteorang terus aku keluar dan nampak seolhyun dari jauh aku pun pergilah dekat seolhyun dan peluk dia daru belakang tak lama kemudian pelukkan aku dilepas dengan seolhyun aku pandang muka seolhyun dengan pelik.

" waeyoo?? " - taeyong

" i think we should break up " - seolhyun

" but why?? " - taeyong

" omma nak saya kawin orang lain.. " - seolhyun

" mwo?? " - taeyong

" mianhae saya dah lukakan hati dan perasaan awak pada hari istimewa kita harini saya harap awak dapat jaga diri awak dengan baik lepasni . " - seolhyun

" kalau tu yang awak inginkan saya kena terima jugak apapun awak jaga diri jugak lepasni saya harap cincin dekat jari awak dapat mengubat rasa rindu awak dekat saya lepasni " - taeyong

terus seolhyun peluk aku dan aku pun dapat mendengar tangisan seolhyun aku pun balas pelukkan seolhyun tak lama kemudian pelukkan kiteorang terlerai aku sempat pandang muka seolhyun dengan matanya yang bengkak sebelum die pergi sempat mengucapakan selamat tinggal dekat aku.

" GoodByee Lee Taeyong " - seolhyun

" GoodBye Kim Seolhyun " - taeyong

Seolhyun pun pergi tinggalkan aku dekat taman tu lepas je bayangan seolhyun dah takde aku pun naiklah kereta dan start enjin gerak balik ke rumah sampai je dekat rumah aku terus masuk bilik dan tidur.

End FlashBack

Hari perkawinan aku lagi 2 hari je lagi dan aku masih lagi tak tahu dengan siapa yeoja yang akan aku kawinkan nanti entah bahagia atau tak aku tak tahu.

SeolhyunPov

Dah sebulan aku dekat jeju ini saja nak bersendirian taknak diganggu dengan sesiapa pun selama sebulan jugaklah phone aku offkan dan hari aku kena balik seoul taknak buat omma risau yang tahu aku gi jeju hanya appa , jaehwan oppa dan nct dream tu pun aku suruh budak dream senyap jangan bagitahu member nct lain.

SKIPP TIMEE..

Lepas aku mendarat dekat airport incheon aku terus check out dan tunggu orang ambik aku dekat luar tetiba terdengar pulak orang panggil nama aku.

" seolhyun ahh.. " - ??

Terus aku pandang empunya suara tu tak lain jaehwan oppa hanya dia je yang tahu aku balik ke seoul bila terus aku pergi dekat jaehwan oppa dan peluk dia sebab rindu nak gurau dengan dia.

" oppa... bogoshiposo " - seolhyun

" oppa nado.. kajja untie dengan uncle dekat rumah tapi sebelum balik untie suruh gi memana bukit dulu beli dress untuk seolhyun malam ini " - jaehwan

" ada apa malam ini " - seolhyun

" malam inikan seolhyun akan jumpa bakal suami seolhyun " - jaehwan

" ouhhh.. kajja " - seolhyun

Malam ini jugak akukan tahu siapa bakal suami aku tu rasa rindu pulak dengan taeyong terus cincin  dekat jari aku dipandang lama dengan aku mesti dia dah bahagia dengan yeoja lain.

" taeyongg ahhh.. bogoshipo " - seolhyun ( bisikkan hati )

( ✔ ) Dia Jodoh Aku |《 Lee Taeyong 》Where stories live. Discover now