Pangggg !
"Kami jais , apa kamu berdua buat dalam gelap ni ? Berdua-duaan berpelukan pulak tuh ?
"Eh sabar , salah faham ni. Kami bukan berdua ada ramai lagi, lagiponn sekarang ada party kat sini. " jawab Tengku Ezzul dengan tenang.
"Betul tuh cik , awak semua dah salah faham. Tadi saya terjatuh tadi . Sumpah saya tak berbohong " Aira dengan wajah yang gementar apabila diserang sebegini.
Dengan tiba-tiba lampu bernyala dan mempamirkan suasana party dalam rumah Ikmal .
"Ini yang kamu kata party, Tiada siapa pon dalam rumah ni . Awak berdua jangan cuba nak cari alasan untuk memperbodohkan kami . Dah mari ikut kami . " -Jais
"Ya Allah ! Tak ni semua fitnah , saya berani bersumpah . Percayala kami tuan , kami tak bersalah " terang Aira dengan air mata yang tidak berhenti mengalir
Ezzul dan Aira masih tidak percaya dengan suasana rumah Ikmal yang tidak seperti tadi. Dengan keadaan terpaksa , mereka terpaksa mengikuti .
___________________________________
Pov Ikmal"Shitt ! Macam mana boleh jadi macamni ! Sepatutnya Aira ditangkat Khalwat dengan aku bukannya Tengku Ezzul ! BODOHHHH ! Aku akan pastikan Aira jadi milik aku bukannya Tengku Ezzul. " Jerit Ikmal sekuat hati .
* Beberapa jam sebelum party *
"Aku nak korang bantu aku untuk dapatkan Aira . Malek aku nak kau padamkan semua lampu rumah aku sebaik saja aku bersama Aira , faham ! Fikree kau pulak inform jais kata ada orang bermaksiat dalam rumah akuuu ." Arah Ikmal kepada anak buahnya.
Party ini adalah perangkap yang dicipta untuk aira agar dapat bersama Ikmal namun takdir telah menukarkan segalanya. Apakah yang terjadi kepada Aira Sofea? Mampukah dia bertahan dan kuat dengan ujian yang diberikan oleh Allah SWT ?
YOU ARE READING
Jangan Ada Cinta !
RomanceTakdir telah menyatukan Aira Sofea dan lelaki misteri hanya kerna satu tragedi. "Anda berdua berduaan-duaan dalam rumah tanpa ada ikatan........ " - Jais "Sampai Mati aku takkan percayakan kau perempuan ! " -Tengku Ezzul "Tolong lepas kan saya , s...