part 2

1.1K 55 7
                                    

"diam2 je kau dengan abang aku kan?" Soalan berbalik pada aku dan aku tenung tajam muka Rian. Senyum kenapa? Entah bila masa aku cakap aku nak kawin dengan dia.

"cakap sikit" aku bangun lalu ajak Putera bincang di luar. Jauh dari orang dan yang penting tak ada orang dengar aku nak mengamuk ni. Putera ikut aku dari belakang dan kami berdua berdiri di tepi kolam renang.

"bila kita discuss? Encik tak cakap walau sepatah pun pada saya"

"saya ingat janji awak. Masa saya koma,saya dengar yang awak janji dengan Awish akan kawin dengan saya" aku terdiam sekejap dan aku tak nafikan yang aku pernah berjanji.

"Tu semua masa encik sakit"

"saya nak awak kawin jugak dengan saya!" tegasnya pula.

"Kalau saya tak nak?" Soal aku balik.

"saya tak akan kawin sampai bila2" eh! Ugut aku pulak.

"Bukan masalah saya pun"

"Awish tak kan dapat mummy. Saya akan pergi oversea dan tinggal berdua je dengan dia. Biar saya dan Awish sama2 alone"

"tu dah namanya ugut tu. Tak baik buat Awish macam tu"

"Tak baik awak sia2 kan impian awish" ujarnya balik dan aku diam pula.

"kenapa encik nak kawin dengan saya? Sebab awish je?" Haah! Betul jugak soalan ni kan? Kalau sebab Awish baik aku kawin dengan awish je terus. Senang!

"sebab saya nak jaga awak. Sebab saya nak berikan hati saya ni pada yang halal" aku diam dan tiba2 je rasa blushing. dia suka aku ke? Eloklah sebab tak bertepuk sebelah tangan kalau macam ni.

"kalau saya terima, saya dapat apa?" soal aku padanya dan dia senyum mesra.

"dapat hati saya lah" ujarnya lalu kenyit mata dan berlalu ke dalam rumah. Heh! Dapat hati dia buat apa? bukannya benda boleh makan pun kalau makan silap hari bulan aku pulak yang makan hati. Eh! Kau ni macam tak nak je Irin!

selesai akad aku dan Tina masing2 dah dapat title bini orang. Hehehe. Untunglah Tina dengan Acap dah selamat fly pergi honeymoon. Aku tak kisah pun sebenarnya dan best jugak lepak je kat rumah macam ni.

Aku bersila di atas karpet di dalam bilik setelah bosan habis nak buat apa. Aku ambil benang yang dibeli oleh Tina dan dia ada ajar aku mengait. Walaupun aku tak expert macam dia tapi bolehlah. Pintu di kuak dan aku sangkakan Awish yang masuk tapi bukan, daddy dia pulak.

Baru je semalam aku sah jadi miliknya tapi aku masih lagi segan bila tak bertudung di depannya dan aku ambil tuala lalu lapik atas kepala. Lapik macam tu je la. Huhuhu. Rian berjalan ke arah aku lalu bersila di depan aku dan tuala di atas kepala aku ditarik lalu diletakkan di bawah. Aku pandangnya tanpa suara dan berkerut sedikit.

"boleh saya letak kepala atas ni?" Soalnya lalu tunjukkan peha aku. Aku yang tak tahu nak cakap apa hanya mampu angguk dan dia dengan senyuman lebar terus rebahkan kepalanya.

"buat apa ni?" Soalnya dan aku rasa dia tahu kot aku tengah mengait.

"goreng ikan" jawab aku selamba dan dia gelak.

"sorry, saya tak sempat nak mengorat awak pun. Terus je kawin macam ni" apa yang dia cakap ni? Adess! Rasa kelakar la pulak. Bila masa pulak aku nak dia ngorat aku.

"awak ni, tak perlu la semua tu"

"tapi, semua perempuan nak rasa semua tu kan? Macam Acap buat dekat Tina. Macam mana Acap lamar Tina" aku diam dan jari aku bermain atas rambutnya lalu aku senyum pandangnya.

"saya tak kisah pun" aku pandangnya dengan senyuman dan aku maksudkan apa yang aku cakapkan.

"saya kisah" degil betul la dia ni.

ʚɞ【𝔹𝕒𝕓𝕪𝕤𝕚𝕥𝕥𝕖𝕣 𝕋𝕦𝕒𝕟 ℙ𝕦𝕥𝕖𝕣𝕒】ʚɞWhere stories live. Discover now