BAB| 22 •🌸

2K 190 19
                                    

1.August -Nurziq Alexander
30-August-Tengku Dryan Hyrose

••••

   Seminggu sebelum melangsungkan perkahwinan  

        "Macam mana Tengku ok!"Tengku Dryan Hyrose melihat ke belakang matanya melihat seorang perempuan yang sangat cantik mengenakan baju pengantin astaga cantik walaupun tidak secantik bidadari namun gadis itu tetap akan bercahaya di hadapan orang ramai ,perkahwinan di lakukan waktu Zohor dan bersanding pada malamnya dia tidak mahu terburu-buru melakukan kerja macam ni .

"Perfect Mei take it " Mei iaitu pekerja Adam Firash memandang pakcik ya ada urusan di luar terpaksa lah dia jumpa kerja pakciknya itu untuk menempah baju pengantin kalau nampak nice di mana dia akan ambik tidak kesah pada harga yang penting quality . Catarina Keith masuk semula tempat persalinan untuk menanggalkan busana tersebut dia keluar menemui Tengku Dryan Hyrose dia menyentuh lembut bahu lelaki itu menyoal boleh je kan beli baju kurung untuk dia kenapa perlu membazir beli baju pengantin besar merbak macam tu.

"Kahwin tu seumur hidup Catarina Keith ,kau mengandung atau tak anak aku . Aku tetap nak kahwin dengan kau sebab aku nak bertanggungjawab apa yang aku buat dekat kau get it" Soal anak tu dia ketepikan dulu kuasa Allah kita tidak tahu apa yang terjadi andai Catarina Keith mengandung anak tu jadi anak haram dia tak nak anak dia dicaci maki lebih baik dia kahwin dengan  Catarina Keith untuk mematikan perkara itu tidak terjadi. Tak mudah untuk jumpa lelaki yang boleh fikir sewaras  Tengku Dryan Hyrose yang lelaki zaman sekarang tahu rogol,sedapkan diri,bangga dengan maksiat depa buat bunting tak nak bertanggungjawab cakap dekat perempuan siapa suruh bagi atau percaya

Kalau perempuan cakap kau ni takde masa depan untuk jadi suami orang kau marah tapi diri sendiri memang sampah berkulat pun,tak merayu pun kau rogol kami perempuan dengan paksa bodoh setepek "saya!"

Tengku Dryan Hyrose bangun berdiri menghadap Catarina Keith "look kau tak payah fikir lagi benda benda macam tu apa yang kau fikir macam mana nak jadi isteri aku,sekali kau lari kau mati aku tak main main aku boleh buat hidup kau menderita kalau kau berani curang dengan aku"Catarina Keith merintih kesakitan apabila Tengku Dryan Hyrose mencengkik lehernya dihadapan orang ramai. Tengku Dryan Hyrose melepaskan terus menarik tangan Catarina Keith berjalan seiringan dengan dirinya

Nak curang macam mana lah kalau dia ni tak pernah ada teman lelaki "Mei ,rasa oky sahaja Tengku takpe nanti saya tacapkan sikit "Tengku Dryan Hyrose inginkan pakaian itu ada simbol bunga rose merah nampak macam lebih menyerlah lah .

"Baguslah nanti kau hantar bila dah siap ,jangan lambat kalau tak -" Mei mengangguk tanda faham akan arahan itu ramai jugak takut dengan Tengku Dryan Hyrose lelaki itu ada aura membunuh sebenarnya lebih menakutkan kalau Catarina Keith dapat tahu yang lelaki yang dia kahwin itu merupakan mafia mungkin nyawa perempuan itu akan melayang bila bila masa tak kahwin lagi pun dah menakutkan .

"Let go!" Tengku Dryan Hyrose memberi arahan bahawa pergi dari butik ini kerana dia ingin melihat tempat lain bunga banyak lagi dia nak tengok ini semua sebab Nuresya Farrose suruh ajak minah ni teman kalau tidak dia boleh buat sendiri tapi dia kahwin bukan sorang pun kena ada pasangan ahhhh serabut sabar jelah Wahai anak mafia oi

Powder cantik nya~

Jom try

Tengku Dryan Hyrose merenung tajam ke arah lelaki yang melihat ke arah Catarina Keith terus merenung tajam you're my creepy husband wajah lelaki itu berubah takut dan berlari kelam kabut mungkin mata Tengku Dryan Hyrose menakutkan ingin menelan mereka secara hidup hidup sahaja . Terus dia menarik tubuh Catarina Keith untuk digendong seperti Puteri Raja  , Catarina Keith menjerit ketakutan apabila diperlakukan begitu ada ke patut tarik orang macam tarik lembu  "Awak ,dah kenapa angkat saya . Saya ada kaki lah?" Ujar Catarina Keith dia malu sebab ramai kot orang dekat mall ni tengah tengok mereka berdua dia rasa seram sejuk je

"Shut up " dingin Tengku Dryan Hyrose biarlah orang nak cakap apa dia terlajak sweet ke ,cemburu tak bertempat ada dia Kedah suka hati dia lah nak buat apa bukannya dia ambik anak kau pun nak buat benda macam ni.

*****

"Lecture Arisha dah kahwin ke belum"Nurziq Alexander yang dengar bualan mulut dari kawan sekelas memandang tajam ke arah budak lelaki itu tak kira lah perempuan atau lelaki sibuk sahaja ingin jaga tepi kain orang,Shafikah Arisha yang lagi menyiapkan jadual anak didiknya terdengar akan namanya diseru terus dia mendonggak kepala untuk melihat siapa yang menyebut namanya itu .

"Awak cakap apa !maaf saya tak dengar heheh"menutup malu sebenarnya dia terlebih fokus dekat jadual anak didiknya tidak lama lagi mereka dah nak cuti semester jadi dia perlu buat semua ni dengan cepat ,pen yang di tangan si letakkan ke dalam bekas kotak pensel manakala kipas kecil yang berwarna hitam turut dia matikan .

"Hahah takpe saya nak tanya lecture Arisha dah kahwin ke?" Soalan maut ,berbau kematian dia tersengih kekok mendengarnya soalan dari anak didiknya benar benar menakutkan mata helang. Nurziq Alexander memandang ke arahnya tidak tahu isyarat untuk atau bagitahu atau tidak boleh tapi takkan dia nak menipu pulak kalau tak jujur dia cakap dia pentingkan diri sendiri.

"Dah!kenapa awak tanya!"Nurziq Alexander bangun dari tempat duduk dan berjalan keluar dari kelas,Shafikah Arisha melihat suaminya pergi tertanya-tanya dia marah aku ke tapi Salah ke aku nak jujur tentang status aku . Buat apa nak sorok kalau itu akan menambahkan masalah yang luar biasa sorokkan hubungan tidak lah bagus sebenarnya macam macam boleh jadi jadi dia lebih rela berterus terang kalau suaminya marah nanti dia cubalah bagitahu.

"Sebab saya nak kahwin dengan cikgu lah!"Nurziq Alexander menundukkan kepala dengar dia berdiri di luar kelas

"Saya tak cantik awak cari je yang sebaya awak ,saya dah ada suami lah thaliff hehehe"Mereka yang dengar sudah gelakkan lelaki itu tidak dapat dinafikan bahawa ciri ciri seorang isteri ada pada Shafikah Arisha sebab itu ramai yang pendam perasaan.

"Cikgu bahagia ke dengan suami cikgu ,mesti dia baik kan" Ujar Salia membuatkan hati Shafikah Arisha terbelah bahagi suaminya tidak seperti orang impinkan lelaki itu dingin berhati batu,tapi dia takkan bukak aib suami dia sebab dia tak nak masuk neraka .

"Bahagia lah sebab dapat kahwin dengan orang yang kita sayang,haa dia baik"tipu Shafikah Arisha dalam hati dia meraung mengatakan bahawa Nurziq Alexander tidak mencintai dirinya. Nurziq Alexander yang dengar terdiam seribu Bahasa perempuan tu sukakan dia sangat ke dia masih tak sentuh Shafikah Arisha bukan sebab dia tak percayakan Shafikah Arisha masih ada dara atau tidak dia tak kesah sebenarnya tapi hatinya masih tidak tahu adakah hatinya milik Shafikah Arisha.

THANK YOU FOR READING

MRS SYED ARYAN REON ✓|04Where stories live. Discover now