♤22

94 9 0
                                    

Author's pov

Hyerin tersedar dari tidur yang panjang. Matanya jelas sembab. Hatinya masih sakit. Walaupon dia pernah dimarahi lebih teruk tetapi dengan orang yang disayangi pasti perkara itu sangat menyakitkan. Kepalanya dikalih ke sebelah. Kosong. Namjoon tiada disisinya.

Tiba-tiba hidungnya menyapa bau hangit. Pantas dia bangun. Dapur dituju. Bilik itu lengkap dengan segalanya. Dah macam rumah pon ada. Terbuntang mata Hyerin dengan Namjoon yang sudah berubah rupa. Wajahnya habis hitam. Tangannya memegang pan yang berasap. Apron yang putih pun sudah tiada rupa apron. Tak tahu apa yang dibakarnya. Nasib baik penggera kebakaran tak bising.

"Awak buat apa ni?" Tanya Hyerin dengan kedua belah tangannya mencekak pinggang. Wajahnya jelas dingin. Tiada segaris senyuman langsung. Namjoon kelu. Takut dengan isterinya yang berupa singa sekarang.

Hyerin menuju ke sisi Namjoon dan memandang sekeliling. Bahan-bahan yang dah tak ada rupa bahan di meja kerja dapur dipandang. Pan di tangan Namjoon diambil dan terus dicampak ke dalam sinki tanpa rasa bersalah. Hyerin memandang Namjoon dengan tangan disilang ke dada dan menyandar di hujung meja. Jarak mereka agak jauh tetapi sesuai untuk bercakap.

"Awak buat apa ni?" Tanya Hyerin lagi. Kini suara sedikit keras. Wajah Namjoon dipandang tajam.

"Sa..sa..saya..saya.." gagap Namjoon membalas. Takut nak bertentangan mata dengan Hyerin.

"Saya apa?!" Sentak Hyerin.

"Saya nak masak!" Namjoon juga tersentak.

"Haihh.. dahlah awak pergi mandi sana. Biar saya buatkan. Awak nak masak apa?"

"Tteokbokki." Perlahan Namjoon menjawab. Hyerin hanya memerhati. Kesian suaminya. Modal nak pujuk bini le tuu.

"Dah awak pergi mandi sana." Arah Hyerin. Suaranya sudah lembut sedikit. Namjoon masih kaku. Tidak berani nak buka langkah.

Hyerin perlahan mendekati ke suaminya. Dia tahu Namjoon takut dengan dia sekarang ni. Tuala bersih dicapai, dibasahkan sedikit dan dilap lembut wajah Namjoon yang kotor.

"Saya dah tak marah dengan awak. Dah pergi mandi.." makin lembut suara Hyerin. Pantas bibir Hyerin dicium Namjoon. Hyerin hanya membalas ciuman suaminya. Tubuh genit Hyerin didukung mudah dan diletakkan di atas meja tanpa bibir mereka berpisah.

Ciuman berlarutan selama seminit. Tangan Hyerin naik memeluk belakang leher Namjoon erat. Ciuman diputuskan Namjoon.

"I'm sorry.." ucap Namjoon sayu. Matanya memandang tepat anak mata Hyerin.

"Ye saya maafkan awak." Hyerin tersenyum nipis. Rambut Namjoon diusap lembut.

"Kalau awak ada masalah bagitahu saya. Sebelum ni awak juga nak saya share masalah saya. Tapi bila part awak, awak senyap je. Mana aci!" Tambah Hyerin lagi. Dada suaminya dipukul lemah.

"Aci dekat India." Ujar Namjoon dengan senyuman lebar dihujung.

"Banyaklah awak!" Tertawa Hyerin bersama tolakan lembut didada Namjoon.

Namjoon mengukir senyuman dan mendekatkan dirinya lagi dengan Hyerin. Bibir mereka hampir bersatu namun pantas Hyerin menolak tubuh sasa itu.

We Are Meant To Be _KNJ_ ✅Where stories live. Discover now