PART 12

1.9K 163 29
                                    

CRUSH

PART 12

“Ji Hye tunggu” panggi Jimin apabila melihat Ji Hye yang sedang membimbit buku. Ji Hye yg perasan Jimin mempercepatkan langkahnya.

“I said wait!” kali ni Jimin menghalang perjalanan Ji Hye.

“Enough!! Aku rimas tau tak! "ucap Ji Hye & terus masuk ke dalam kelas. Jimin yg terkaku dengan tengkingan Ji Hye terdiam.

******

“sampai hati Namjoon tak nak teman aku pergi library. Mentang-mentang la study week, class.semua takde. Tidur je kerja kau” bebel Ji Hye. Namun secara tiba-tiba mulutnya ditutup dari belakang & dia ditarik ke kelas kosong.

“ummph! Ummph!” Ji Hye meronta-ronta. Mulutnya yg ditutup tadi dilepaskan & dia dapat melihat orang yg menariknya. Park Jimin.

“Sunbae..nak buat apa ni?” soal Ji Hye sedikit cuak.

“awak selalu mengelak dari saya. Tak nak dengar penjelasan saya. So dengan cara macam ni saya dapat cakap dengan awak” Jimin sedikit merapati Ji Hye namun Ji Hye mengundur sedikit.

“apa lagi yg perlu saya buat untuk awak percayakan saya? Saya betul-betul sukakan awak. Sejak kita rapat, saya sedar yg saya betul-betul jatuh hati pada awak. Saya tak main-main. Saya minta maaf atas salah saya sebelum.ni. Tolong terima saya kembali” Jimin melutut.

“Sunbae cinta pertama saya. Saya sukakan Sunbae sejak 3 tahun yang lepas. Saya betul-betul gembira bila Sunbae confess pada saya. Hati saya sakit sangat bila saya tau Sunbae hanya permainkan saya sebab cabaran dari Jugkook. It’s okay saya dah lupakan pun benda yg berlaku. Saya akan anggap yg antara kita tak pernah terjadi. Mungkin ini tanda yg Sunbae boleh dapat perempuan yg lagi cantik dari saya, yg menepati cita rasa Sunbae”  ucap Ji Hye. Jimin terkaku mendengar luahan Ji Hye. Mungkin Ji Hye terlalu terluka atas apa yg terjadi.

“Ji Hye saya minta maaf” ucap Jimin lagi. Ji Hye hanya buat tak tau & beredar.

*******

"Yoongi” Yoongi berpaling apabila namanya dipanggil.

“Bro aku minta maaf pasal semalam. Aku tak sengaja cakap macam tu. Aku jealous tengok kau dengan Ji Hye” ujar Jimin sambil menarik kerusi untuk duduk.

“aku pun nak minta maaf juga. Aku tak patut makin panaskan keadaan” balas Yoongi.

“so, kita masih kawan kan?” soal Jimin sambil mendepangkan tanganya.

“kawan selamanya” Yoongi turut mendepangkan tanganya. Mereka berpelukan.

“eueww gay!” ucap Jin Jungkook serentak.

“hek eleh jeleslah tu. Pfft” jeling Jimin sambil ketawa.

“hah baik pun. Takyah la gaduh-gaduh lagi” nasihat Jin. Jimin & Yoongi hanya mengangguk.

**********

“finally, last paper. Aku tak sabar nak cuti ni” Ji Hye ketawa. Suasana di dewan begitu meriah dengan student yg ingin mengambil exam.

“aku pun. Lepasni dah kena kerja. Eh bila kau punya result interview boleh tau” tanya Namjoon.

“minggu depan. Aku harap dapatlah kerja tu” ucap Ji Hye.

“mesti dapat punya. Kau jangan risaulah” ujar Namjoon.

“eh kita campur dengan student medic sekali ke?” soal Ji Hye.

“a’aah eh jom masuk. Pintu dah buka” Namjoon menarik Ji Hye masuk. Ji Hye mengambil tempat di belakang sekali. Bukan apa, senang nak keluar. Namjoon mengambil tempat di sebelah Ji Hye.

“ehem!” Ji Hye berpaling apabila terdengar suara seseorang. Dia berpaling ke sisi. Kelihatan Jimin berada di sebelahnya. Di belakangnya pula terdiri dari kawan-kawanya.

"Ji Hye” sapa Jimin sambil senyum namun senyumanya mati apabila melihat renungan tajam dari Namjoon. Lupa si bodyguard Ji Hye ni ada sekali.

‘kamu boleh mula menjawab sekarang’- kedengaran suara dari ketua pengawas. Ji Hye dengan pantas mengambil pen & mula menjawab.

(setelah 3 jam)

‘masa menjawab telah habis. Sila letakkan pen & anda boleh keluar’ arah ketua pengawas. Ji Hye meletakkan pen & keluar diikuti Namjoon. Jimin dengan pantas mengejar Ji Hye. Ini adalah peluang terakhirnya memandangkan harini adalah hari last mereka belajar.

“Ji Hye nanti! Saya nak cakap sesuatu” panggil Jimin. Ji Hye berhenti & berpusing.

"Ji Hye jom" Namjoon memegang tangan Ji Hye untuk berlalu.

“Ji Hye. Perasaan saya pada awak tak berubah” ucap Jimin serius.

“Sunbae, saya minta tolong jangan ganggu saya lagi. Perasaan saya pada Sunbae dah takde. Perasaan tu dah hilang pada hari Sunbae perbodohkan saya. Jadi saya harap Sunbae jangan cari saya lagi kerana jawapan saya takkan berubah” ucap Ji Hye sambil menarik Namjoon berlalu.

"saya takkan putus asa sampai awak terima saya kembali!" jerit Jimin. Semua pelajar di dewan memandang ke arahnya.

"gila" bisik Ji Hye yg berjalan di sisi Namjoon.

"pedulikan dia tu. So hrini jom kita dating, celebrate last day sbg student" Namjoon memaut lengan Ji Hye.

"jom!" Ji Hye turut memaut lengan Namjoon

[C] CRUSH [PARK JIMIN : 박 지민]Where stories live. Discover now