part 17

376 45 39
                                    

TAJUK: GELEMBUNG CINTA
NUKILAN: KUPA KERDIL





BAB 17

CHARNCHAI meleraikan pelukan, Puan Kezia.

"Charnchai, auntie tidak tahu apa sebenarnya masalah kamu sama si Jax. Tapi, auntie harap kamu berdua dapat selesaikan perkara ini bagus-bagus. Kita ini tinggal serumah, tidak bagus kan kalau kita bermasam-masam muka. Dan auntie mau, Charnchai selesa tinggal di sini." Puan Kezia memandang, Jax dan Charnchai silih berganti. Dia berharap kedua-dua mereka dapat berbaik-baik.

"Auntie tidak payah risaulah pasal ni. Saya okey. Auntie, saya mau berehat dulu ya. Penat." Charnchai menundukkan kepala lalu naik ke tingkat atas. Jax yang masih berdiri terpaku, langsung tidak diendahkan Charnchai.

"Jax... cuba bagitau mumy. Apa sebenarnya masalah kamu dua? Jax marah si Charnchai lagi ka." Puan Kezia melontarkan soalan kepada, Jax. Namun, tidak jua diendahkan. Anak lelakinya itu berpaling dan menyusul naik ke tingkat atas.

"Hmm..." Puan Kezia mengeluh kecil seraya menggeleng kepala.

Jax memberitahu perihal Charnchai keluar sejak tengahari tadi. Tapi, tidak pula dia menceritakan kejadian yang berlaku antara mereka berdua.

Usai mandi, Charnchai menghempaskan tubuhnya di atas katil. Tubuhnya terasa sedikit lenguh. Dia memandang siling putih yang terbentang di hadapannya.

Rumah ini sangat besar dan serba mewah, tapi kenapa semakin sukar untuk aku bernafas di dalam rumah ini. Adakah, aku patut berpindah keluar dari rumah besar ini? Tapi... bagaimana dengan Puan Kezia dan Tuan Devol? Aku tidak mahu mereka mengatakan, aku ini tidak reti bersyukur atau mungkin lebih kepada, tidak mengenang budi. Charnchai dilanda kekalutan. Fikirannya menerawang jauh, sehinggakan dia tidak sedar matanya sudah hampir terlelap. Dan akhirnya, Charnchai tertidur lena.

Jax pula, masih duduk di balkoni. Ditemani angin malam yang bertiup lembut menyapa tubuhnya. Sesekali, Jax menggosok telapak tangannya. Dia kedinginan. Dan ada suatu perkara sedang mengganggu ketenteramannya ketika itu.

"Bodoh betul mulut aku ni. Kenapalah banyak-banyak perkataan, itu juga yang kau sebutkan!" Jax memukul bibirnya perlahan. Tampaknya, dia sedang menyesali bait kata yang dia tuturkan pada, Charnchai siang tadi.

Jax mengangkat punggung. Langkah kakinya diatur perlahan menuju ke bilik, Charnchai.

TOK! TOK!

Pintu diketuk agak perlahan. Tiada sebarang respon yang diberikan. Jax memutar tombol pintu.

Krekk...

Charnchai terlupa mengunci pintu. Perlahan, Jax menghampiri Charnchai yang terbaring mengerekot di atas katil. Gadis itu sudah terlena. Dia langsung tidak menyedari kedatangan, Jax.

Jax membongkokkan badannya. Wajah Charnchai ditenung sedalam-dalamnya. Seolah-olah, ada satu daya tarikan yang menarik Jax untuk duduk lebih lama menatap gadis itu. Helaian rambut yang menutupi sebahagian wajah Charnchai, Jax selitkan di balik telinga Charnchai dengan penuh berhati-hati. Dia tidak mahu mengejutkan lena si gadis itu.

Sedang asyik, Jax mengamati wajah gadis itu. Tiba-tiba tangan Charnchai bergerak pantas.

GEDEBUBB!

Jax terduduk seraya menekup mulutnya. Bibirnya pecah dan mengeluarkan sedikit darah.

"Boss setan!" Charnchai bertempik. Namun, matanya masih tertutup rapat. Jelas-jelas, dia sedang mengigau. Posisi tidurnya beralih. Dia mengiring ke sisi, membelakangi Jax yang mengaduh kesakitan pada bibirnya.

"Haishh! Perempuan ni. Dalam tidur pun dia boleh pukul saya lagi. Mesti dia tengah mimpi pasal saya ni," desis Jax. Mahu saja dia mengejutkan gadis itu, namun tidak pula dia meneruskan niatnya. Malahan, Jax tersenyum apabila teringatkan mimik wajah Charnchai ketika mengigau tadi.

GELEMBUNG CINTAWhere stories live. Discover now