Chapter 4

7.4K 113 18
                                    

Jam ditangan dah menunjukkan pukul 4:00 pagi, keadaan dalam bilik itu masih sama dan music yang dipasang berentak berlainan dari yang tadi dan kini berentak fengtau ditelinga ash, tangan man tidak lagi dipegang dierat oleh ash.

ash membuka matanya dan melihat disekeliling nya, terlihat ramai yang sedang tersandar, terbarig disofa akibat kepenatan, dan matanya meliar mencari sosok tubuh man namun tak penglihatan matanya kabur, ash pun bangun dan terus ke toilet untuk mencuci mukanya.

selesai mencuci muka, ash keluar dari toilet dan terus mencari man, tetapi sosok tubuh man tidak kelihat langsung di ruang bilik itu, ash pun keluar dari bilik itu dengan niat untuk menghisap rokok dibawah kerana terlalu sejuk dibilik itu dia pun mengambil sweater yang diberi oleh man dan menyarungkan nya.

sampai di basement ash pun menyalakan sebatang rokok dan menghisap ditepi tongsampah di area parking lot, sedang ash menarik asap dimulutnya tiba tiba ada seseorang menepuk bahu ash dan membuatkan ash terkejut dan terbatuk keluar asap kerana terkejut.

"haaa! kau buat apa kat sini" kata man sambil tersengih melihat terlatah ash yang terkejut beruk tadi.

"eh bodo ni terkejut bodo aku, haih kau pegi mana ni puas aku cari kat atas takde bawak takde, kau pegi mana?" kata ash yang puas mencari man tapi tak jumpa.

"lahh cari aku ke haha kan aku dah cakap kat rizz kalau kau bangun cari aku, cakap aku pegi kedai. dia tak ada cakap kat kau ke?, aku ada je tadi aku kluar kejap pegi beli chewing gum, kau kacip tadi" kata man sambil membegi beg plastick berisi chewing gum itu.

"huh! si rizz tu, dia dah terbaring dah kat atas table pool tu, btw terima kasih weh belikan chewing gum ni" kata ash sambil meniru gaya rizz terbaring.

"sama sama, haha celaka punya rizz tak boleh diharap langsung, eh pukul berapa nak gerak?" kata man sambil membakar rokok.

"em kita tekan lagi sebiji lepastu tunggu sampai bilik habis ok, lagi satu jam je bilik nak habis" jawab ash sambil mematikan rokok yang dihisapnya tadi.

"wah wahh kau klau bab ni sanggup ea" kata man sambil menjotos kepala ash

"hahaha lah rilek lah man, kau ni macam tak kenal je aku" tertawa ash menjawab bualan man tadi.

"ye sebab aku kenal kau lah aku ada lagi kat sini, kalau tak dah lama aku chaww" kata man sambil membuang putong rokok yang habis dihisapnya tadi.

"dah dah dari dengar kau bebel baik kita naik atas" kata ash sambil menari tangan ash.

kami pun bergerak menuju ke bilik tadi, sampai didepan bilik tiba tiba man berhenti jalan.

"kenapa kau" soal ash melihat man meraba raba pocket kiri dan kanan sluar yang dipakainya.

"aduhh.. phone aku tertinggal dalam kereta pulak" kata man sambil menepuk dahinya kerana dia baru teringat yang phone nya tertinggal di seat passenger kereta nya.

"haih macam macam lah kau, dah jum aku teman" kata ash.

"eh tak payah lah aku pegi amik sendiri, kau masuk je dulu." kata man sambil mengeluarkan kunci kereta dalam pocket belakang seluarnya.

"betul ni ?" tanya ash.

"yee.. dah dah kau masuk dulu, aku pegi amik kejap" kata man sambil berlalu pergi meninggalkan ash.

masuk saja di bilik gelap itu ash terus duduk di sofa yang beliau duduk semasa baru sampai tadi, ash pun mengeluarkan phone nya untuk melihat notifications yang masuk, tiba tiba ada seseorang merampas phonenya dari arah berdepan.

"woii apa ni tarik tarik phone orang" jerit ash yang kurang jelas melihat siapa didepan beliau yang menarik phone nya itu.

"amboi..garang betul adik abg ni lah" kata abg fuzz sambil duduk disebelah ash dan memberi semula phone tu pada ash.

Kisah Seorang GayWhere stories live. Discover now