✎ 004

1.4K 205 14
                                    

reality

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

reality

━━━━━━━━━━━━━━━━━━

kau dengan anak kau tu ! dua-dua sama, bodoh kau tahu tak ? bodoh !” minji menutup telinganya rapat, tidak mahu mendengar satu pun jeritan di ruang tamu rumahnya.

badannya menggigil ketakutan, tajut saja ayah tjba-tiba muncul dalam biliknya lalu memukulnya walau tiada alasan kukuh.

minji menangis, dia sendiri buntu untuk melakukan sesuatu untuk memulihkan hubungan ibu bapanya daripada bergaduh. perlukah dia masuk campur atau lari dari masalah ?

pintunya dibuka secara mengejut membuatkan dia tersentak. tidak lain tidak bukan, 100% pasti itu ayahnya yang sedang mabuk atas pengambilan arah secara berlebihan.

ayahnya tergelak kejam sambil tersenyum sinis, “kenapa kau takut dengan aku ? akukan ayah kau ?” suara ayahnga menjadi lembut pada ayat terakhir. kononnya mahu anaknya bersimpati kepadanya dan berhenti ketakutan.

sike.

“kau bukan ayah aku !” minji bangun dari bucu katilnya lalu menepis tangan ayahnya yang mahu menahan dia bergerak keluar.

minji memerhati setiap ruang sekeliling rumah, mencari kelibat ibunya yang sudah diam tiada suara mahupun tangisan.

namun, apa yang dia lihat hanya ibunya yang terbaring penuh dengan darah bergelenang pada lantai dapur, tidak lagi menghembuskan nafas.

kalau aku bukan ayah kau, siapa lagi nak mengaku ayah kepada anak derhaka macam kau ?” soal ayahnya yang menuruni tangga menuju ke dapur bersama pisau di tangan.

cemas mengawal diri minji, pintu belakang saja satu-satunya jalan untuk keluar dari rumah jahanam ini.

cepat dia keluar membawa sedikit duit yang diambil dalam beg dompet ibunya dan telefon.

━━━━━━━━━━━━━━━━━━

━━━━━━━━━━━━━━━━━━

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Fake Friend - Yang Jeongin.Where stories live. Discover now