Bab 4

152 9 0
                                    

    °Aku pasrah jika takdir menentukan°

3 hari berlalu dan pesakit belum sedar .Aku melangkah ke pantry dan ingin membeli air mineral .Setelah aku beli dan mengambil makanan .Aku mencari tempat duduk dan rezeki daripada tuhan ,ada lagi tempat kosong yang boleh aku duduk .Aku tak kesah jika aku tiada teman atau sebagainya .Ini lumrah bila kau melangkah ke alam pekerjaan . Kau jangan overthinking , just hadam . Betul orang kata masa sekolah je gila² right?

Tapi aku bersyukur kerana aku mempunyai kawan baik yang sentiasa setia dengan aku iaitu Doktor Fina tetapi kami kurang berjumpa kerana sentiasa sibuk menjalankan tugas. Fina kekadang gedik tapi dalam gedik dia tu sebenarnya okay ja

Sambil aku menjamu makanan .Kelihatan riuh rendah belaka di hadapan pintu ruang tersebut .Aku hanya tidak mengambil tahu tetapi alangkah terkejutnya ! Hadapanku sekarang dipenuhi Keluarga Raja Selusia yang sendiri datang kepadaku dengan pandangan yang usah dikatakan .

Aku bangun dan segera menunduk hormat .Kemudian aku terus duduk di kerusi balik.Soorry saya lapar ..takpe kan kurang ajar sedikit uh?

Beliau memulakan perbicaraan

"Beta mahu khabarkan sesuatu pada hamba" aku hanya memberi isyarat 'silakan'

Peguam mereka? Maybe lah? Menghampiri aku dan mengatakan

"Pada 14.3.2020 , hari ini , Kami sekeluarga dari Kerjaan Selusia yang paling berhormat , yang paling berkuasa ingin menyatakan hasrat .Sebuku terima kasih diucapkan kepada DOCTOR AMIRA QAISARA BINTI ****** kerana telah menyelamatkan PERMAISURI RAJA SELUSIA PRINCESS AVERRA ROSSEA ************ bla² . " Woi panjang sampai habis makanan aku makan..fuh terboek ahh!

Aku hanya mengganguk mengerti

"Tetapi kami terpaksa tahan Cik Amira Qaisara kerana telah menyalah undang² dan peraturan kerana anaknda masih belum sedar dan kami tak boleh nak pastikan beliau masih boleh teruskan hidup atau tidak"
Aku hanya menelan air liur dengan perit .Masa ini sudah tiba!

Ya ! SANGAT perit ! 3 hari aku tak balik rumah ! Aku tak bercakap dengan sesiapa ! Aku diketepikan dari kerja kerana pengarah! Aku tak mampu nak kata tapi aku sentiasa berserah kepada takdir ...

Aku bangun dan mengalirkan air mata .Ramai yang menyaksikan . "Disebabkan saya mengambil tanggungjawab dan risiko , saya bersetuju" kemudian aku tunduk hormat

Beberapa jam kemudian

"Doctor Amira!!"
Aku berpusing ke belakang dan melihat seorang doktor dari saintis? Mungkin?

"Ya ,saya" aku berkata hormat

"Pengarah nak jumpa" dia berkata
"Baiklah" aku melangkah ke puncak bangunan

Master Room
Dari tadi aku tidak berasa sedap hati .Macam ada sesuatu will happend . Aku harap okay okay jerla..lagipun aku dibawah kuasa oleh KERAJAAN SELUSIA . Mungkin aku ditahan sehinggalah Permaisuri sedar semula .

Tuk tuk tuk
"Masuk!"

"Ya Chief,kenapa panggil saya?" aku berkata

"Duduk!" Aku hanya duduk berdepan dengan dia

10 saat 20 saat

"Haihh" dia melepas keluhan berat
"Apa yang kau lakukan Amira?!!" Dek kerana itu aku terkejut , kelu dan sebagainya
"Sayaa...saya minta.." belum habis dia menyampuk

"Kau dah malukan Hospital aku kau tahu tak?!" Aku diam tak terkutik

" Aku mintaa maaf, hari ni .." dia campakkan sehelai sekertas se whaat what . Di muka aku

Sumpah terkesima!

Aku baca ' notis perletakkan jawatan sebagai doktor "
"Apa salah saya ??!" Aku dah rasa macam hilang waras, takkan disebabkan ini sahaja?

"Aku takperlukan pekerja macam kau, baik kau berambus pegi jaga mak bapak kau sendiri, ada hati kau nak tanggung risiko orang lain!! Kalau tak selamat tadi macam MANA??!"

what the..ini dah melampau

Aku hentak meja dia ! Sapa dah kau ! Lantak kau! Kau dah mecabar aku sekarang ni! "Okay , Fine! Tapi jangan pernah nak caci makbapak okay !!!"

Takpe , ingat aku nak sangat kerja dekat sini?? Fuh ..ini adalah hari malang aku..Esok lusa aku buktikan aku takperlu kerja bawahh kau lagi! Kau tak sedar , kalau aku tak selamatkan dorang kau yang merana!!!!

Aku mengambil barang² di atas meja dan bukak baju doktor dan letakkan di atas meja dengan hempasan dan turun ke ruang utama

Sumpah memang Aku nangis .Nak tertawa lagikan tidak ..Air mata ni dah berlerai lerai dah weh!!! Ramai yang memerhati ..tambahan lagi doktor yang bekerja bersama aku dahulu hanya diam terkutik.

Aku keluar sahaja dari bangunan hospital ini dan aku melihat betapa indahnya ciptaan tuhan.Aku melihat langit yang tak terlampau cerah dan tak berapa mendung.

Tiba tiba aku ditarik dan ditahan oleh KERAJAAN SELUSIA .Ya aku tahu , aku mungkin akan dibawa ke Selusia harini kerana aku telah dimaklumkan sedia kala.

Aku redha ya allah , jika ini yang terbaik buat hambamu .













-------

Next!

 Iman Qaisara ✓Where stories live. Discover now