Chapter 3

663 98 4
                                    


"Mark hyung?!"kata mereka serentak kecuali Jeno.

"Doyoung hyung"ujar Jeno pula.

"Doyoung hyung?"tanya Jisung.Semua memadang ke arah Jeno dengan hairan."Nantilah aku explain dekat korang."balas Jeno

"Ehem"

Sekali lagi mereka memadang ke arah pentas dan mencari empunya suara tersebut.


"Erm halo kids.My name is Mark Lee and you can call me Mr.Lee"Mark memperkenalkan diri nya kepada students yang menumpukan sepenuh perhatian terhadap nya.Suara gedik pelajar pelajar perempuan juga dapat didengar.Well fangirling terhadap Mark atau Mr.Lee dikatakan.


Mark pun memberikan mic kepada cikgu baharu yang berdiri di sebelah nya.


"Terima kasih Mr.Lee.Alright,hai nama saya Kim Doyoung dan kamu boleh panggil saya Cikgu Kim."Sekali lagi suara 'fangirl' kedengaran.


"Dah dah tu.Sekarang kamu semua boleh balik ke kelas kamu sekarang."ujar pengetua.Semua pelajar pun balik ke kelas masing masing dan hanya 6 orang sekawan serta dua orang cikgu baru + pengetua yang belom meninggalkan dewan tersebut.


"Ha kamu berenam tu taknak balik ke kelas kamu ke?"perli pengetua.


"Taklah kami nak--"



"Ha'ah kami nak pulang kelas lah ni.See you around pengetua"kata Jeno sambil membawa kawan kawannya keluar dari dewan tersebut.Sebelum keluar dari dewan Jeno sempat melihat ke belakang dan senyum ke arah Mark.Mark pula seolah olah tahu makna senyuman tersebut hanya menganggukkan kepala nya sahaja.



~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


"Ok,mind to tell us who is Doyoung hyung?tanya Renjun.


"Oi kita dekat sekolahlah."tegur Donghyuck.Renjun hanya menjulingkan matanya ke atas.


"Sebenarnya Doyoung hyung-- I mean Cikgu Kim tu cousin aku and--"Jeno mendekatkan dirinya dengan kawan kawannya kemudian berbisik "dia tu sebenarnya seorang polis."


Jisung hanya terpaku,Chenle dan Jaemin membulatkan mata mereka gara gara terkejut dan mulut Donghyuck terngaga sehingga Jeno terpaksa menutup mulutnya manakala Renjun pula sedang memproses kata kata yang dilontarkan oleh Jeno sebentar tadi.


"Alright,now we know that your cousin is menyamar sebagai cikgu di sekolah ni,so how about Mark hyung--no i mean Mr.Lee.Dia pun menyamar jugak?"Tanya Renjun setelah memahami keadaan.


"Huh don't ask me about that because idk about it"balas Jeno.


"Gais,macam mane kalau Mr.Lee dan Cikgu Kim tu sama sama menyamar?"tanya Jisung."Jeno hyung,bukan hyung kata pagi tadi yang Mark hyung nak tolong kite ke?"sambung Jisung.


"Kejap"kata Jeno lalu mengambil hp nya dari poket seluarnya.Dia message seseorang then menyimpan hp nya ke dalam poket seluar semula.


"Okay so now kita balik ke kelas dan belajar macam biasa.Rehat nanti kita berkumpul dekat tempat biasa."kata Jeno dan tidak menjawap soalan Jisung.


"Alright then.Jom Chenle kite dah lambat ni nanti tak pasal pasal kena bebelan Puan Park.Bye hyungs see you later!"Jisung mengheret Chenle lalu mengatur langkah ke arah kelas mereka.


"Hey Jeno,kau tadi message siapa?"tanya Renjun.


"Mark hyung"jawap Jeno ringkas.

Bangunan Lama | NCT DREAM |Where stories live. Discover now