BAB 2

585 26 4
                                    

Aduhh,takde mata ker orang yang main langgar aku ni.Baru jer nak cari pejabat dah jadi malang.Apalah nasib gue😢.

Airil yang matanya yang setia memandang handphonenya itu memandang kebawah.

Lawa jugak dia ni,getus hatinya.

Ehem,aku bukan takde mata.Kau yang buta tak nampak mata aku yang dekat depan kau ni.Airil membuat gaya poyonya di depan Airis.

Btw,kau budak baru ker kat sekolah ni?Tengok macam familiar jer,tanya airil dengan spontan.

Eh,taklah.Saya budak lama lagi dari sekolah akhiratul maut.Hidup balik sebab ada orang seru...Airis terus menganjing airil.

Dan mulalah berperang mulut mereka berdua.Last-last,cikgu Daniel lalu dan ternampak anak muridnya yang sedang bergaduh dengan pelajar yang tidak dikenalinya terus memanggil mereka sekali dengan Zarif dan Faiq.
---------
Kenapa kamu asyik nak bergaduh jer hah?dengan perempuan pulak tu,marah cikgu daniel.Dia bercekak pinggang di depan pelajarnya.

Airis menyimpan senyuman apabila cikgu itu membela dia daripada mamat ngoknget ni.

"Dah dia langgar saya.Kalau dia tak langgar tadi,memang tak arh nak berperang dengan makcik singa ni.Bukannya ada faedah pon",dia menjeling sekilas ke arah airis yang berada di sebelahnya.

"Betul tu cikgu,perempuan ni yang langgar airil dulu..bukanny airil yang langgar dia",jawab faiq dengan bersungguh-sungguh.Macam dia pulak kena langgar.

Shut up Faiq,sekarang ni saya tengah bercakap dengan si airil ni,bukannya kamu..heishh.

Faiq memuncungkan bibirnya ke depan tanda merajuk.Sebenarnga cikgu Daniel ni abang dia yang ke2,tu dia manja sikit tu.

Padahal dalam hati dah berkata"alah dia ni,kau cikgu sains bukannya cikgu bahasa inggeris,nak bercakap bahasa inggeris pon dua patah perkataan jer,kesian",faiq tersenyum gila bercakap dengan dirinya sendiri.

Gila dah lah adik aku ni,keluh cikgu daniel.

"Dah lain kali,kalau cikgu tahu kamu bergaduh lagi dengan perempuan,cikgu tak akan teragak-agak untuk lucutkan jawatan kamu sebagai pengawas dengan serta merta",kata cikgu daniel dengan marah.Dahlah pengawas,buat masalah pulak..memang marah lah.

Mereka semua terdiam sepi,terutamanya airil.

Dah,kamu semua boleh masuk ke kelas masing-masing dan kamu airis..pergi ke pejabat sekarang untuk daftar nama.

"Baiklah cikgu",sahut airis dan mereka semua bersurai.

Kalau bukan sebab perempuan tu,tak mungkin aku kena marah dengan cikgu kesayangan aku,haissh serabutnya.Airil mengusutkan rambutnya menjadi sarabai.

"Weh,lek lah dulu..bukannya dia bunuh kau pon,dia langgar jer,yang telebih over ni kenapa?,zariff memberhentikan airil yang tengah mengusutkan rambutnya.Baiknya zariff ni.

Biarlah aku,bukan korang pon.Aku nak perhatikan dia sebab tak bayar lagi hutang langgar aku tadi,jawab airil malas dan meninggalkan mereka.

Baru sahaja kakinya hendak melangka,ada malaun pulak menjerit.

Kau suka dia heh,jerit faiq dan zariff serentak.

Diamlah kau,marah airil.Bengang dia apabila kawan-kawannya menyebut gelaran yang telah membuka hatinya,siapa lagi kalau bukan Tengku Airis Nurisha.

Airil terus berjalan dan meninggal sahabatnya yang tengah gelak macam beruk dekat belakang.

Dalam keadaan itu,seseorang sedang memerhati keadaan mereka.

"Siap lah kau budak baru,nanti aku ajar kau supaya tak akan ganggu lagi hubby aku".
..........

BERSAMBUNG

Korang agak siapa yang nak ajar airis tu?

Tag sentiasa ada yer guyss

alienEatkookie_ Ira_Zha ila_ffxty jenlisa123chaesoo _swagsmurf reenshi aisyfifi BR0SKIHYUN pyaball cuwise lattaemonlate esuteruu- pottaetto arynlxa Rasyiqahranor dini_min Han_aira nrr_farisya Minzra_ AtierahLee

SUAMIKU CLASSMATEKUWhere stories live. Discover now